AndroidHealthClinic

Istanbul lijkt op een warzone

Nee, de media doet dat niet. Er is een media verbod, enkel dankzij social media, Halk Tv en enkele kranten is het volk op de hoogte geraakt van het gebeuren. De reactie van Erdogan werd op alle zenders uitgezonden. Hij noemt zijn eigen volk terroristen, fascisten enkel op uit om de samenleving te breken. Wie valt nu zijn eigen volk aan met politie macht? Je moet internationale media ook met een korreltje zout nemen, want daar heb je geen correcte nieuws. Enkel CNN international is aardig op de hoogte doordat ze eigen journalisten hebben in Turkije.

Ik volg het nieuws de hele dag, mensen zijn vredig en protesteren met kinderen. Politie wordt water en eten aangeboden, maar dat wordt niet geaccepteerd en als bedank wordt onnodig gebombardeerd. Politie mag niet praten met het volk. Als politie zo opstandig is en 4 dagen protesteren aan banden kunnen leggen, hadden ze met het leger ook PKK kunnen verslaan.

Laatste 10 jaren goed gedaan? Wellicht is schuld aan IMF afgelost, maar Turkije heeft nog steeds een grote staatsschuld. Vele obligaties zijn uitgegeven om dit te verminderen. Het gaat helemaal niet zo goed als mensen denken. Door aflossing van schuld aan IMF, wil Erdogan zich profileren als held, omdat de bevolking een afkeer heeft jegens IMF. Bovendien met het economische vermogen dat Turkije had een andere regering, dat niet fascistisch, extreem rechts is veel beter gedaan. In ieder geval werden dan arbeidersklassen ook betrokken tot de samenleving. Onder het mom van ‘antiterrorisme strijd’ belanden andersdenkenden, intellectuelen, democraten en iedereen die tegen de AKP politiek is, in de gevangenis. Studenten die pleitten voor kosteloos onderwijs krijgen jaren gevangenisstraf. Gevangenissen in Turkije raken steeds voller met studenten, journalisten en advocaten. De aanvallen op de arbeidersklasse en de werkers zijn in toenemende mate gestegen in de afgelopen 10 jaar. Als gevolg van doorvoering van flexibel werken, vele privatiseringen en het antivakbond beleid is Turkije omgevormd tot een hemel voor werkgevers en een land waar elke dag 4 werknemers omkomen door slechte arbeidsomstandigheden.

Wie valt er zijn eigen volk aan? Nou, ik heb in Belgie ook al meegedaan aan betogingen waar de politie er ook keihard op mepte hoor. Vind dat de reacties extra hard zijn louter en alleen omdat het om Erdogan gaat.

Had toen ook van fraude gehoord maar d8 dat het minimaal was of van slechte verliezers.
Toch wel ff verschieten nu :eek:

Hij won met 54% dacht ik, genoeg zetels in parlement om grondwet te wijzigen..

In plaats van winkelcentrum komt nu een moskee lol

Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan has stepped back from building a shopping mall in the Artillery Barracks project to replace Taksim Gezi Park, while also announcing that a mosque will be built on Taksim Square.

“You cannot make an AVM [shopping mall] familiar to the international ones in this area. There is no conclusive AVM project here. Maybe we will make a city museum there or an architectural work that will put different activities in place. Is there any certain document? No,” said Erdoğan on June 2 in Istanbul as he attended the Rumeli Turks Association’s general assembly.

Erdoğan also said the much debated Atatürk Cultural Center (AKM), also on Taksim Square, should be demolished, proposing to build an opera house and a mosque there instead.

http://www.hurriyetdailynews.com/tu...aksim.aspx?PageID=238&NID=48035&NewsCatID=338

Grappig hoe ze al die stenen losmaken en op een hoop smijten :roflol:

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 10:54 ----------

Spot de camera en port zijn collega's aan te stoppen... Amai. Als dat overal zo gebeurt...

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 10:56 ----------

Nja, buitenland gaat er sowieso ook voorzichtig mee om aangezien Kalkoen een zeer belangrijke bondgenoot is.

Deze is btw handig voor wie goed op de hoogte wil blijven:
[Link niet meer beschikbaar]

Oproerpolitie, altijd een bende gefrustreerde gekken.
Op het einde van dat ene clipje zie je de politieagent de twee agenten de andere richting opsturen en "aait" hij de jongen met de gele t-shirt, een soort van troostend gebaar. Als ik het goed interpreteer.
Echt walgelijk hoe politie zich gedraagt soms.

Wie valt er zijn eigen volk aan? Nou, ik heb in Belgie ook al meegedaan aan betogingen waar de politie er ook keihard op mepte hoor. Vind dat de reacties extra hard zijn louter en alleen omdat het om Erdogan gaat.

Hoezo alleen om erdogan? Het gaat om je eigen Turkse bevolking die je in elkaar mept zonder enig motief. Een zelfde betoging in Nederland zou gewoon vreedzaam verlopen. Zovaak worden door vakbonden betogingen opgezet, dat gaat allemaal prima af.

Gewoon wat beelden. Judge for yourself

http://www.youtube.com/watch?v=iu-wDrZ-bsM

Klopt. Ik weet nog heel goed toen ik de verkiezingen keek op tv, waarbij in Antalya en paar andere linkse steden, stroom uitviel. Er was geen licht meer, dus stemmen konden niet worden geteld. Stemmen raakten kwijt etc. De verkiezing was veelal gefraudeerd.

Probleem met dergelijke bronnen is dat je niet weet in welke mate ze te vertrouwen zijn.
Kunnen net zo goed leugens zijn, of waarheif vermengd met leugens, van de oppositie.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 11:37 ----------

Hij won met 54% dacht ik, genoeg zetels in parlement om grondwet te wijzigen..

In plaats van winkelcentrum komt nu een moskee lol

http://www.hurriyetdailynews.com/tu...aksim.aspx?PageID=238&NID=48035&NewsCatID=338

Foute berichtgeving, of eerder, je verdraait de werkelijkheid een beetje.
Er gingen drie zaken gebouwd worden. En tegen twee van de drie waren de Turken tegen. Hij heeft nu al een deel van hun eisen ingewilligd, er komt geen shopping mall.

Laatst bewerkt:
Probleem met dergelijke bronnen is dat je niet weet in welke mate ze te vertrouwen zijn.
Kunnen net zo goed leugens zijn, of waarheif vermengd met leugens, van de oppositie.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 11:37 ----------

Foute berichtgeving.

Zo kan je doorgaan..:rolleyes:

De aantijgingen blijken trouwens niet te kloppen.

“A mosque will be built in Taksim,” said Erdoğan adding that he did not have to receive permission from the main opposition leader or a “few marauders” for the projects. He said that the authority had already been given by people who voted for the ruling Justice and Development Party (AKP).

Erdoğan remains defiant against Taksim Gezi Park protests

Erdoğan has remained defiant against the demonstrations taking place in Istanbul’s Taksim Gezi Park for the past six days.

“Is your issue about planting trees? It is not tree cutting going on there. It is the stubbing 12 trees as part of the pedestrianization project of Taksim,” said Erdoğan, citing the projects of his government that had planted trees across the country.

He also accused the protesters of causing damage to property. “They are burning, damaging the shops. Is this democracy?” asked Erdoğan. He also criticized those who called him a “dictator” for the excessive use of force against the protesters in Taksim.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 11:42 ----------

ja weet je, de authenticiteit van je bronnen is essentieel als je je er op wil beroepen.

De aantijgingen blijken trouwens niet te kloppen.

“A mosque will be built in Taksim,” said Erdoğan adding that he did not have to receive permission from the main opposition leader or a “few marauders” for the projects. He said that the authority had already been given by people who voted for the ruling Justice and Development Party (AKP).

Erdoğan remains defiant against Taksim Gezi Park protests

Erdoğan has remained defiant against the demonstrations taking place in Istanbul’s Taksim Gezi Park for the past six days.

“Is your issue about planting trees? It is not tree cutting going on there. It is the stubbing 12 trees as part of the pedestrianization project of Taksim,” said Erdoğan, citing the projects of his government that had planted trees across the country.

He also accused the protesters of causing damage to property. “They are burning, damaging the shops. Is this democracy?” asked Erdoğan. He also criticized those who called him a “dictator” for the excessive use of force against the protesters in Taksim.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 11:42 ----------

ja weet je, de authenticiteit van je bronnen is essentieel als je je er op wil beroepen.

Waar the fuk heb je het over?

Waar the fuk heb je het over?

tja, begrijpend lezen he. Is hier wel vaker een probleem als het over gevoelige topics gaat.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 11:48 ----------

Nu lijk ik hier bijna de woordvoerder van Erdogan terwijl ik veel te weinig afweet van deze situatie.

Ik blijf er echter bij dat hier, net als bij de berichtgeving over Syrië,.. je onmogelijk zelf de waarheid kan vinden. Wij kennen daar zo goed als niks van wat daar aan het gebeuren is maar we gaan eens snel wat geenstijl.nl gaan lezen en plots kennen we de geheime politieke agenda van Erdogan, en weten we dat de verkiezingen werden gemanipuleerd, dat hij het land wil islamiseren,...
n**ga's please, een beetje nederigheid.

tja, begrijpend lezen he. Is hier wel vaker een probleem als het over gevoelige topics gaat.

Nee ik snap er oprecht geen k*t van. Turkse republiek gaat verdwijnen, er raken mensen gewond door excessief politie optreden. Het VOLK heeft er genoeg van. Dat zijn de feiten. Politiestaat is aan het breken. Als je nou zit met die moskee/winkelcentrum conflict, park gaat weg dat is de wil van Erdogan, het is maar hoe je het nieuwsbericht wil interpreteren.

Gevoeilig liggen bij jou ja want rationeel dingen bedanderen is je volkomen vreemd. Nu ben ik echt uitgetikt met je..broeder:rolleyes:

Broeder??? Crazy.

Je begrijpt zelf de opmerking "gevoelige topics" niet. Tja, dan houdt het inderdaad op.

• Topic Starter Topic Starter
Heeft Erdogan ook niet de meeste stemmen van de turken uit het oosten? Zegmaar, de oosterse turken? Die krijgen een paar kilo rijst en tomaten als ze op Erdogan stemmen ofzo. De westerse turken zijn het iig niet eens met het islamitische bewind. Logisch ook.

Heeft Erdogan ook niet de meeste stemmen van de turken uit het oosten? Zegmaar, de oosterse turken? Die krijgen een paar kilo rijst en tomaten als ze op Erdogan stemmen ofzo. De westerse turken zijn het iig niet eens met het islamitische bewind. Logisch ook.

Hehe ja helaas simpel volk daar. Ik zou, als ik daar woonde, ook hetzelfde gedaan hebben om te overleven. Aan de kust en in het westen wonen de mensen die meer verlicht zijn. Linkse partijen krijgen voornamelijk hun stemmen daarvandaan.

• Topic Starter Topic Starter
Dus Erdogan koopt simpelweg zijn stemmen van de achterlopende, dommere, gelovige bevolking om dictatortje te kunnen spelen. Hij roept dan wel dat hij democratisch aan de macht is gekomen, maar dat zegt ook niet alles. Net als Rutte en Samson aan democratisch aan de macht zijn gekomen, maar verder van democratie geen sprake is. Meer en meer word door de Europe Unie geregeld, nota bene mensen die niet democratisch in het europese pluche zijn geholpen.

Kom eens met referenda, peil je bevolking eens wat meer bij beslissingen. Dát is democratie.

Waar rook is, is water.
Kijk naar die eerste link van me over fraude. En in alle berichten hebben ze het over waarnemers.
Met alle info die er over te vinden is, valt het niet te ontkennen. De enige vraag is in welke mate er gefraudeerd is.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 12:49 ----------

droegen alle Turkse vrouwen maar een masker :)
Ik ben onlangs nog eens een schok tegen gekomen toen ik lekkere Turkse tegen het lijf liep :p
Gemiddeld vind ik ze zeker ook minder. (zou dan ook gefrustreerd rondlopen moest ik met zoiets moeten trouwen :roflol:)

Terug
Naar boven