Fitness Seller

JAN wat doe je nu

deurklink

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
SP-leider hekelt dubbele nationaliteit Albayrak en Aboutaleb

'Eén paspoort leden kabinet'

SP-leider Jan Marijnissen heeft net als VVD-leider Rutte en PVV-voorman Wilders kritiek op de dubbele nationaliteit van de PvdA-staatssecretarissen Albayrak en Aboutaleb. Het zou volgens de linkse politiek leider 'een dikke plus vinden als zij hun tweede, buitenlandse paspoort opgeven'.

http://www.telegraaf.nl/

:o

wil ie nu stemmen aftroggelen van rechts of wat...?

hij wil gewoon een breed publiek aanspreken, zowel de rechtse als de linkse mensen. volgende week komt hij met een linkse mening haha.

Dus u bent het eens met VVD-leider Rutte dat het Albayrak zou sieren als ze haar Turkse nationaliteit opgeeft.
„Daar was ik het niet mee eens omdat hij het op dat moment om opportunistische redenen zei. Woorden hebben een betekenis, maar de timing is ook van belang. Kijk, die dubbele nationaliteit is begonnen omdat bijvoorbeeld heel veel Turken die naar Nederland kwamen, Turks bleven. Op een gegeven moment is gezegd: kunnen we die mensen niet ook de Nederlandse nationaliteit geven, dan betrek je ze bij Nederland, krijgen ze stemrecht en zo. Dus uit het oogpunt van integratie hebben ze die dubbele nationaliteit ingevoerd. Ik heb toen grote aarzelingen gehad, want je moet toch kiezen voor een land. Ik heb me destijds laten overtuigen. Als u me nou vraagt, wat heeft uw voorkeur, dan zeg ik: ik vind het beter dat mensen kiezen. Maar het is vrijblijvend. Mensen mogen zelf bepalen. De loyaliteitsdiscussie staat hier los van.”

Wat is dan het voordeel van kiezen?
„Dat je kinderen meteen de Nederlandse nationaliteit hebben. Dat je dan stemrecht hebt, dat je kiest voor dit land, zeg maar.”
Kortom, het zou Albayrak wel sieren als ze de Turkse nationaliteit opgeeft?
„Wordt dit een kritisch interview? Ik zou dat over Albayrak op dit moment zo niet meer zeggen, omdat ik niet in het kamp van Wilders en de VVD wil zitten.”
Maar bij uw redenering past dat Albayrak die opgeeft.
„Ja. Dat geldt ook voor Aboutaleb (die naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit heeft, red.). Ik wil ze geenszins in verlegenheid brengen, maar het zou een dikke extra plus zijn als mensen die zo’n belangrijke taak in Nederland vervullen dat zouden doen. Om de beeldvorming. Een bewindspersoon heeft een voorbeeldfunctie.”

De rest van de punten uit het interview betreffende dubbele nationaliteit.

Goh Marijnissen heeft precies hetzelfde standpunt als ik, waarvoor ik door verschillende mensen van linkse signatuur ben afgebrand. Fijn dat Marijnissen de ballen heeft om nu eindelijk eens te laten zien dat de SP inderdaad een wat realistischer kijk heeft op immigratieproblematiek dan andere linkse partijen. :)

Redelijk zwak van 'm dat ie dat dan nu pas naar voren brengt. Hij heeft het over 't belang van timing maar een mening steek je niet onder stoelen of banken omdat een politieke tegenstander toevallig dezelfde heeft.

die dubbele nationaliteit slaat ook nergens op :rolleyes:

idd slim

Slim? Dit is een hele domme zet voor hem. Eerst bijna de grootste partij geworden en dan niet mee willen regeren, vervolgens eerst de taal van Wilders veroordelen om een paar weken erna zijn taal te spreken.

Mensen zijn niet gek hoor.....die gaat stemmen verliezen met zijn kontgedraai.

Ben blij dat links hun gezond verstand begint te gebruiken, zo zie je maar dat de juiste keuzes in elke politieke familie kunnen plaatsvinden, je moet ze alleen durven nemen.

Jammer dat deurklink het nog altijd niet begrepen heeft...

Wat is dan het voordeel van kiezen?
„Dat je kinderen meteen de Nederlandse nationaliteit hebben. Dat je dan stemrecht hebt, dat je kiest voor dit land, zeg maar.”
Dus als je kiest heb je stemrecht? Even daarvoor zegt hij nog:
kunnen we die mensen niet ook de Nederlandse nationaliteit geven, dan betrek je ze bij Nederland, krijgen ze stemrecht en zo

Zowiezo weet hij volgens mij in dat interview niet hoe hij zijn kont moet draaien want hij blijft maar hekelen. Hij is vóór de keuze van 1 nationaliteit maar wil het niet benadrukken om niet in hetzelfde kamp als Wilders en Rutte te komen, lekker niveau weer in politiek Nederland.

Of je leest het interview goed, die quote

kunnen we die mensen niet ook de Nederlandse nationaliteit geven, dan betrek je ze bij Nederland, krijgen ze stemrecht en zo

is niet van Marijnissen, dat gaat over het beeld dat heerste toen ingesteld werd dat dubbele nationaliteiten toegestaan zijn.

Ja maar nu lijkt het net alsof je alleen stemrecht hebt als je geen dubbele nationaliteit hebt, in de 2e quote ontkracht hij dat weer. Dat bedoelde ik te zeggen.

Wat is dan het voordeel van kiezen? "..Dat je dan stemrecht hebt.."
kunnen we die mensen niet ook de Nederlandse nationaliteit geven "..krijgen ze stemrecht en zo.."

Correct me if i'm wrong..

Yep vrij wazig, met een Nederlands paspoort heb je altijd stemrecht (>= 18 jaar).

Terug
Naar boven