Fitness Seller

PVV grootste partij in peiling de Hond

Hoe wakkert de PVV angst aan ? Door gewoonweg de feiten te benoemen als het gaat om criminele allochtonen ?

Wakkert de PVV angst aan als ze zeggen dat de islam meer grip krijgt op de samenleving ? Misschien in jou gehucht niet maar in de 10 grotere steden alvast wel.

Wakkert de PVV angst aan als ze keihard strijden tegen allerhande bonussen en top salarissen voor overbodige mannetjes ?
Je hoort dat inderdaad vaak over radicale partijen, maar ik denk niet dat daar ooit studies naar gedaan zijn? Volgens mij is het oorzaak en gevolg door elkaar halen. Ik denk dat mensen toch vooral stemmen voor een partij omdat een persoon binnen die partij hen aanspreekt en hun al bestaande gevoelens goed verwoord. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die op het ene moment zonder angst rondlopen, dan Wilders op TV horen, en plots vol met angst gaan zitten en PVV gaan stemmen.

Ik denk dat Wilders allochtonen en autochtonen niet dichter tot elkaar brengt, maar dat doen de linkse partijen denk ik ook niet. De politiek is er niet om een samenleving te versterken maar vooral om er als een parasiet van te leven.

In before Godwin trouwens.

Je hoort dat inderdaad vaak over radicale partijen, maar ik denk niet dat daar ooit studies naar gedaan zijn? Volgens mij is het oorzaak en gevolg door elkaar halen. Ik denk dat mensen toch vooral stemmen voor een partij omdat een persoon binnen die partij hen aanspreekt en hun al bestaande gevoelens goed verwoord. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die op het ene moment zonder angst rondlopen, dan Wilders op TV horen, en plots vol met angst gaan zitten en PVV gaan stemmen.

Ik denk dat Wilders allochtonen en autochtonen niet dichter tot elkaar brengt, maar dat doen de linkse partijen denk ik ook niet. De politiek is er niet om een samenleving te versterken maar vooral om er als een parasiet van te leven.

In before Godwin trouwens.

Zal er geen Godwin van maken maar de geschiedenis heeft volgens mij wel bewezen dat zeer rationele mensen vrij snel omgeturnd kunnen worden in rabiate haters van bepaalde groepen als retorisch goed onderlegde politici de haat tegen die groepen maar blijven aanwakkeren. Natuurlijk zal er een smeulend vuurtje aanwezig zijn geweest in veel gevallen maar er zijn genoeg politici geweest die een enigszins reële afkeer hebben kunnen vergroten tot een afkeer die buiten alle proporties was met alle gevolgen van dien.

Fortuyn is er in Nederland mee begonnen, mensen doen geloven dat 'we' het slecht hadden terwijl we eigenlijk gewoon een gouden tijd meemaakten. De zogenaamde puinhopen van Paars zijn eerder de puinhopen geworden van een doorgeslagen Fortuynisme met allerlei onzinnige vijandbeelden. Enige polarisering is niks mis mee maar een constante tweedeling willen oproepen in de samenleving heeft nog nooit geleid tot positieve gevolgen voor zo'n samenleving.

Zal er geen Godwin van maken maar de geschiedenis heeft volgens mij wel bewezen dat zeer rationele mensen vrij snel omgeturnd kunnen worden in rabiate haters van bepaalde groepen als retorisch goed onderlegde politici de haat tegen die groepen maar blijven aanwakkeren. Natuurlijk zal er een smeulend vuurtje aanwezig zijn geweest in veel gevallen maar er zijn genoeg politici geweest die een enigszins reële afkeer hebben kunnen vergroten tot een afkeer die buiten alle proporties was met alle gevolgen van dien.

Fortuyn is er in Nederland mee begonnen, mensen doen geloven dat 'we' het slecht hadden terwijl we eigenlijk gewoon een gouden tijd meemaakten. De zogenaamde puinhopen van Paars zijn eerder de puinhopen geworden van een doorgeslagen Fortuynisme met allerlei onzinnige vijandbeelden. Enige polarisering is niks mis mee maar een constante tweedeling willen oproepen in de samenleving heeft nog nooit geleid tot positieve gevolgen voor zo'n samenleving.
Ik ben het wel eens dat grote groepen mensen altijd irrationeler en gevaarlijker zijn dan het individu. Daarom geloof ik ook dat de politiek en democratie het slechtste in de mens naar boven brengt. Maar ik zie niet noodzakelijk een irrationele angst onder de bevolking waarbij één bepaald individu met bepaalde afkomst aangewezen wordt als verantwoordelijk voor alle problemen. Wat je wel ziet is dat mensen de oorzaken van de problemen niet goed begrijpen en verkeerde causale verbanden zien. De bevolking (en dus ook de politiek) zoekt altijd naar zondebokken, maar negeert het systeem zelf. De belangrijkste oorzaken ziet men meestal niet en dus kan het probleem nooit echt bij de wortels worden aangepakt. En daar leven partijen als PVV dan weer van. Zij wijzen de problemen aan, en halen daar hun geloofwaardigheid. Maar ook de PVV heeft vaak niet de juiste oplossingen. Sterker nog, hun oplossingen bestaan uit meer controle en minder vrijheid, wat gezien hun partijnaam nog wat hypocrieter is dan de gemiddelde politieke partij.

Zo zou een d'66'er het inderdaad uitleggen, realisten zouden het 'problemen benoemen' noemen.

Problemen van een vastgeroeste politiek in DenHaag die de binding met het werkelijke leven kwijt was.

Melkert was zo'n figuur beetje dezelfde stijl waarin Beatrix vandaag de dag nog steeds zit. Vanuit de zetel de idealistische samenleving schetsen terwijl er in de praktijk allerhande misstanden ontstonden. EricR lijkt bijna zeker niet te leven in een van de grote 4 steden en dan de 60+ allochtone wijken en daardoor een vertekend beeld van de groeiende beweging.

Moet overigens niet denken hoe het leven zonder wat tegengas zou zijn geweest vanaf 2000 richting integratie bijvoorbeeld....
Dan zouden talloze problemen met bijvoorbeeld tweede huizen in Marokko of geld dat naar niet bestaande kinderen gaat niet aangepakt hebben mogen worden. Burqa geen problem, salafisten geen probleem. Nooit zou men zich druk maken over de preken in radicale gebedshuizen. Taal niet spreken zou dan geen politiek onderwerp zijn.

Maar goed al zullen de partijen weer 10 jaar de problemen negeren tegen de groeiende problemen zal of de PVV of een andere partij op den duur weer hoge ogen gooien als dat al dan niet bij de volgende verkiezingen gebeurd.

Iedereen krijgt er eerder of later mee te maken, grote stad of kleine stad.....

Laatst bewerkt:
Volgens mij komt EricR uit den haag, is wel een stad met veel problemen wat dat betreft haha. Voorderest kan ik je wel volgen man

Gevestigde politiek blijft geld stelen van de burgers, alleen de PVV ageert. 'Menig NL'er maakt zich zorgen over zijn centjes terwijl allerhande louche politici het er eens van nemen in Italie.

DEN BOSCH - Om zeker te zijn dat iedereen bij de les blijft, houdt de provincie Brabant een vergadersessie van vier dagen in het Italiaanse Parma. De kosten bedragen zo’n vijftigduizend euro. De PVV in Brabant is woedend en ziet het als een snoepreisje.

Onderstaande reden is bedoeld om menig NL'er om de tuin te werken:

Bedoeling is dat deelnemers die gast van de provincie zijn de reis- en overnachtingskosten zelf betalen. „Maar dat zijn grotendeels overheidsinstanties zoals gemeentes, of gesubsidieerde instellingen zoals de Brabanste Milieufederatie.

Uiteindelijk wordt het grootste deel toch uit de belastingpot betaald”, zegt Joyce Kardol.
Een woordvoerder van de provincie zegt dat de Italiaanse locatie noodzakelijk is. „We willen niet dat iedereen vanwege zijn drukke agenda wordt afgeleid en daarom gaan we met vijftig mensen in vier dagen in Parma praten. Die regio is bovendien een belangrijk voedselcentrum en daarom een inspirerende omgeving voor dit onderwerp”, zo laat de woordvoerder weten.

Telegraaf

Alleen de PVV roert zich, de rest stemt toe ! De criminelen moeten aangepakt worden !

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
sowieso houden ze een BungaBunga feestje daar, stelletje viespeuken

Het lijkt wel alsof de gevestigde politici gewoon de bevolking aan het testen zijn tot hoever ze kunnen gaan met dit soort geintjes.

Ik krijg het idee dat zo'n woordvoerder achter de schermen keihard aan het lachen is van "wat ik nu ees heb gezegd en niemand maakt zich er druk om'.

Doodleuk vertellen dat ze in Parma niet worden afgeleid en inspiratie verkrijgen.

Is dat op de Veluwe of de TVTAS eilanden niet mogelijk ?

Zo werkt het wel natuurlijk. Ik ken ook zat mensen die het bijvoorbeeld geen enkel probleem vinden dat politici wachtgeld krijgen van duizenden euros per maand voor een aantal jaar. De illusie dat politici een uniek en waardevol talent hebben dat zeer rijkelijk beloond moet worden zit nu eenmaal diep geworteld in de (vooral) oudere generatie. Het werkt ook perfect want de opzet is simpel maar doeltreffend:

1. Een grote groep mensen vindt dit veel te ver gaan.
2. Een andere groep mensen vindt deze grote uitgave wel terecht.
3. Als politici zet je de mensen uit groep 1 weg als dom en onwetend, want in het bedrijfsleven gebeurd dit ook, per saldo lever het veel meer op, in NL is het bijna net zo duur, je noemt de tegenstanders populisten, etc.
4. Groep 2 wordt groter met mensen die net doen alsof ze de politiek snappen.

Hoe kan iemand met zoveel kennis tegerlijkertijd zulke flauwekul vertellen?
Hoezo mensen doen laten geloven dat we het slecht hadden?
Als er geen voedingsbodem was, zou Fortuyn ook nooit zo populair zijn geworden.
Een tweedeling is er al, juist omdat de politiek de burger negeert en er zo'n puinhoop van maakt.

Fortuyn durfde te zeggen wat andere politici niet durfde.
Als je een (overleden) persoon beledigd, zorg dan wel dat het klopt wat je zegt ipv allerlei dingen uit je duim te zuigen.

Zo zou een d'66'er het inderdaad uitleggen, realisten zouden het 'problemen benoemen' noemen.

Problemen van een vastgeroeste politiek in DenHaag die de binding met het werkelijke leven kwijt was.

Melkert was zo'n figuur beetje dezelfde stijl waarin Beatrix vandaag de dag nog steeds zit. Vanuit de zetel de idealistische samenleving schetsen terwijl er in de praktijk allerhande misstanden ontstonden. EricR lijkt bijna zeker niet te leven in een van de grote 4 steden en dan de 60+ allochtone wijken en daardoor een vertekend beeld van de groeiende beweging.

Moet overigens niet denken hoe het leven zonder wat tegengas zou zijn geweest vanaf 2000 richting integratie bijvoorbeeld....
Dan zouden talloze problemen met bijvoorbeeld tweede huizen in Marokko of geld dat naar niet bestaande kinderen gaat niet aangepakt hebben mogen worden. Burqa geen problem, salafisten geen probleem. Nooit zou men zich druk maken over de preken in radicale gebedshuizen. Taal niet spreken zou dan geen politiek onderwerp zijn.

Maar goed al zullen de partijen weer 10 jaar de problemen negeren tegen de groeiende problemen zal of de PVV of een andere partij op den duur weer hoge ogen gooien als dat al dan niet bij de volgende verkiezingen gebeurd.

Iedereen krijgt er eerder of later mee te maken, grote stad of kleine stad.....

Mooi gesproken en goed uitgelegd!

Een voedingsbodem bij een bende r**ards vooral, niet dat alle Fortuynisten r**ards waren maar het retardisme en de verongelijktheid van er nooit bij gehoord hebben was wel groot binnen die groep. Figuren die het land zelf plunderen door het sociale stelsel leeg te roven of andere zaken die het licht niet kunnen verdragen maar vooral anderen de schuld geven van de malaise waar ze in verkeren.

Een voedingsbodem bij een bende r**ards vooral, niet dat alle Fortuynisten r**ards waren maar het retardisme en de verongelijktheid van er nooit bij gehoord hebben was wel groot binnen die groep. Figuren die het land zelf plunderen door het sociale stelsel leeg te roven of andere zaken die het licht niet kunnen verdragen maar vooral anderen de schuld geven van de malaise waar ze in verkeren.

Begrijp niet zo goed wat die r**ards aan Fortuyn afdoen.
Dat er op dit forum ook veel r**ards zitten maakt jou toch ook niet minder als mod of mens?

Begrijp niet zo goed wat die r**ards aan Fortuyn afdoen.
Dat er op dit forum ook veel r**ards zitten maakt jou toch ook niet minder als mod of mens?

Wat beter leren lezen misschien, het gaat niet om Fortuyn maar om zijn aanhangers. Aanhangers die heilig gingen geloven in een wereldbeeld dat van kant klopte maar in hun verongelijktheid was het wel makkelijk om zoveel mogelijk anderen de schuld van bepaalde misstanden. Dat terwijl veel van die aanhangers zelf op welke wijze ook nog ontwrichtender zijn geweest voor gehele samenleving.

Niet voor niks dat discutabele vastgoedjongens zich voelden aangetrokken door het Fortuynisme en ook niet voor niks dat parasitaire zwartwerkende steuntrekkers maar al te graag een zondebok zochten voor problemen die ze meestal zelf hadden veroorzaakt.

Blijven er nog genoeg aanhangers over die terecht ontevreden waren maar die ontevredenheid lag toch echt niet aan de puinhopen van Paars. Als je het tijdens de hoogtijdagen van een hoogconjunctuur al niet kan maken is er weinig hoop dat je er ooit wat van maakt in het leven.

Wat beter leren lezen misschien, het gaat niet om Fortuyn maar om zijn aanhangers. Aanhangers die heilig gingen geloven in een wereldbeeld dat van kant klopte maar in hun verongelijktheid was het wel makkelijk om zoveel mogelijk anderen de schuld van bepaalde misstanden. Dat terwijl veel van die aanhangers zelf op welke wijze ook nog ontwrichtender zijn geweest voor gehele samenleving.

Niet voor niks dat discutabele vastgoedjongens zich voelden aangetrokken door het Fortuynisme en ook niet voor niks dat parasitaire zwartwerkende steuntrekkers maar al te graag een zondebok zochten voor problemen die ze meestal zelf hadden veroorzaakt.

Blijven er nog genoeg aanhangers over die terecht ontevreden waren maar die ontevredenheid lag toch echt niet aan de puinhopen van Paars. Als je het tijdens de hoogtijdagen van een hoogconjunctuur al niet kan maken is er weinig hoop dat je er ooit wat van maakt in het leven.

Het gaat mij juist wel om de beledigende opmerkingen naar Fortuyn en zie niet wat die aanhangers met de kwaliteiten van Fortuyn te maken hebben.

Tijden waren toen beter dan nu, ik zal de laatste zijn die zegt dat er geen kansen zijn.
Snap ook niet zo goed die vergelijking met zwartwerkers, Fortuyn was juist voor zelf geld verdienen ipv profiteren.
Fortuyn wou ook af van al die mensen met vage klachten en dergelijke uit de uitkering, dus de parasieten zouden bij Fortuyn niet goed af zijn, integendeel.

Edit: Het niet tevreden zijn heeft ook niks met eigen kansen of geluk te maken, maar de ergenis van hoe de politiek zich totaal niet bewust is van wat in de samenleving speelt, zichzelf als elite beschouwen.
De linkse kerk zoals Fortuyn het zou noemen.
Het is ook niet dat we de hoge conjunctuur destijds aan de politiek te danken hadden, dit zijn de ondernemers die hiervoor verantwoordelijk waren.

Laatst bewerkt:
Mooi nutteloos filmpje die vent kan niet eens fatsoenlijk Nederlands.

Terug
Naar boven