Fitness Seller

Jiu Jitsu - (YAWARA BUDO RYU)

ik ken wel een paar mensen wat jiu jitsi gedaan hebben,lijkt me leuk om te doen, speciale techniekjes en zo

• Topic Starter Topic Starter
het is dus wel een effectieve vechtsport of valt dat tegen?

het is dus wel een effectieve vechtsport of valt dat tegen?

Jawel ben toevallig een paar maanden geleden begonnen met een opleiding/cursus tot Judo/zelfverdediging (jui-jitsu) leraar B.
Als je op zoek bent naar het harde werk dan is dit niets voor jou. Veel is gebaseerd op het goed uitoefenen van de technieken. Een leuke en technische sport

Laatst bewerkt:
U riep ? :D

Een jaartje of 6 gedaan.
Was vette pret!
We hadden een docent (Aad van Polanen) die in "pijn doen" geloofde: klemmen zwaar pijnlijk aanzetten, alles tot de grens zodat je weet wat je een ander aandoet.

(Hij demonstreerde eens bij "anatomisch zwakke delen van het lichaam" een klap tegen de zijkant van de biceps.
Ik vroeg: wat is daar nou erg aan?
Hij zei: ga maar eens staan.
Na de klap kan ik mijn armen niet meer bewegen ze waren volkomen verlamd! Na een minuut kwam de pijn eerst en even later kon ik ze weer bewegen :D )

Ik vond vooral de stof van blauwe, bruine en zwarte band interessant, zoals overname technieken. Jij valt iemand aan, hij verdedigt met jiu-jitsu technieken en jij doorbreekt zijn verdediging met nog geavanceerdere technieken.

Op straat is het ook erg effectief (na 5 a 6 jaar intensief trainen).

ik zou het zeker doen, veel plezier ermee!

Alleen als ik met mijn staffords stoei

Jawel ben toevallig een paar maanden geleden begonnen met een opleiding/cursus tot Judo/zelfverdediging (jui-jitsu) leraar B.
Als je op zoek bent naar het harde werk dan is dit niets voor jou. Veel is gebaseerd op het goed uitoefenen van de technieken. Een leuke en technische sport

Nou ja boksen lijkt me niet zo veel, maar ik heb ook geen zin in zweverige dingen of fancy moves. Als het maar praktisch is.

Liefst zou ik krav maga doen maar dat wordt niet gegeven in mijn directe omgeving.

Een jaartje of 6 gedaan.
Was vette pret!
We hadden een docent (Aad van Polanen) die in "pijn doen" geloofde: klemmen zwaar pijnlijk aanzetten, alles tot de grens zodat je weet wat je een ander aandoet.

(Hij demonstreerde eens bij "anatomisch zwakke delen van het lichaam" een klap tegen de zijkant van de biceps.
Ik vroeg: wat is daar nou erg aan?
Hij zei: ga maar eens staan.
Na de klap kan ik mijn armen niet meer bewegen ze waren volkomen verlamd! Na een minuut kwam de pijn eerst en even later kon ik ze weer bewegen :D )

Ik vond vooral de stof van blauwe, bruine en zwarte band interessant, zoals overname technieken. Jij valt iemand aan, hij verdedigt met jiu-jitsu technieken en jij doorbreekt zijn verdediging met nog geavanceerdere technieken.

Op straat is het ook erg effectief (na 5 a 6 jaar intensief trainen).

ik zou het zeker doen, veel plezier ermee!

thx zo'n antwoord zocht ik dus :cool:

Nou ja boksen lijkt me niet zo veel, maar ik heb ook geen zin in zweverige dingen of fancy moves. Als het maar praktisch is.

Liefst zou ik krav maga doen maar dat wordt niet gegeven in mijn directe omgeving.

Nee is niet zweverig, maar ook niet te vergelijken met kickboksen, boksen krav maga enz.

Ik heb 2,5 jaar Ju-jitsu gedaan. Vind de klemmen en worpen die je daar leert zalig, maar ben overgeschakeld naar Free Fight/JKD/Close Combat omdat er niks van Kick boks inzit. Goeie raad, als je een ju-jitsu club zoekt, zoek achter 1 die straatgericht traint en niet volgens de traditionele zever.

oke :)

Oh ja en wat is precies het verschil met karate?

Ik heb ook 4 jaar Jiu Jitsu gedaan. Best een leuke sport, maar bijna volledig gericht op verdediging.

De technieken zijn wel interessant en leuk om te kunnen. De sport maakt en houdt je soepel, snel en motorisch goed ontwikkeld.
Je leert inderdaad ook alle anatomisch zwakke plekken kennen, erg handig.

Het heeft iets weg van Judo, alleen naar mijn mening veel 'harder'. Bij Judo breng je je tegenstander geen verwondingen toe, bij Jiu Jitsu breek je gewoon een arm, been of soms zelfs een nek bij je tegenstander :D

oke :thumbup: thx

traditionele JJ? Niet zo effectief, je kan beter BJJ zoeken :) Dan ga je veel sneller goed kunnen vechten :)

waar staat die B voor dan? :o

Brazilian. Wat je bij pride veel ziet.

hm oke thx, ben er niet zo mee op de hoogte mee nog, vandaar ;)

maar is er een groot verschil dan tussen die 2?

Terug
Naar boven