- Waardering
- 279
Iemand die dit beoefent of iets wat er op lijkt?
Hajime!
Misschien dat ik er over paar maandjes mee begin.
Hajime!
Misschien dat ik er over paar maandjes mee begin.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
het is dus wel een effectieve vechtsport of valt dat tegen?
)Jawel ben toevallig een paar maanden geleden begonnen met een opleiding/cursus tot Judo/zelfverdediging (jui-jitsu) leraar B.
Als je op zoek bent naar het harde werk dan is dit niets voor jou. Veel is gebaseerd op het goed uitoefenen van de technieken. Een leuke en technische sport
Een jaartje of 6 gedaan.
Was vette pret!
We hadden een docent (Aad van Polanen) die in "pijn doen" geloofde: klemmen zwaar pijnlijk aanzetten, alles tot de grens zodat je weet wat je een ander aandoet.
(Hij demonstreerde eens bij "anatomisch zwakke delen van het lichaam" een klap tegen de zijkant van de biceps.
Ik vroeg: wat is daar nou erg aan?
Hij zei: ga maar eens staan.
Na de klap kan ik mijn armen niet meer bewegen ze waren volkomen verlamd! Na een minuut kwam de pijn eerst en even later kon ik ze weer bewegen)
Ik vond vooral de stof van blauwe, bruine en zwarte band interessant, zoals overname technieken. Jij valt iemand aan, hij verdedigt met jiu-jitsu technieken en jij doorbreekt zijn verdediging met nog geavanceerdere technieken.
Op straat is het ook erg effectief (na 5 a 6 jaar intensief trainen).
ik zou het zeker doen, veel plezier ermee!

Nou ja boksen lijkt me niet zo veel, maar ik heb ook geen zin in zweverige dingen of fancy moves. Als het maar praktisch is.
Liefst zou ik krav maga doen maar dat wordt niet gegeven in mijn directe omgeving.