- Waardering
- 11
1 woord: kata's
Aikido zit er vol van. Nog erger dan shotokan. En ze werken niet op straat tegen een resistente tegenstander. En nog veel minder tegen een getrainde tegenstander. Probeer je dan een kata ben je nog minder waard als een gewone vechter.
Ik heb al genoeg van aikido geproefd om te zeggen dat een rommel is als vechtsT. Veel te zacht, veel te ingestudeert. Qua spiritualiteit is het mooi maar daarom kom ik er niet naar.
Het feit dat ik mn pols stevig hield en zelfs de sensei er niks tegen kon doen stond hem niet aan en maakte hem kwaad. Volgens hem kwam het omdat ik wist wat er zou gebeuren. Ik noem het mobiliteit en resistentie. Ondertussen had ik hem terwijl hij aan het proberen was en gefixeerd op mn hand was een stuk of 30 kloppen op zn bek kunnen gevenHij liet alles open. En dat voor een 3de dan...
Zelfs mn vriendin(een meisje van 1m80 met véél kracht voor een vrouw) heeft het geprobeerd, en ze vonden haar te "bruut" opdat ze niet wou meegaan met hun bewegingen en de tegenstander op de grond duwde.
dan denk ik dat je een slechte aikidoka bent tegen gekomen ofzo je hebt immers ook slechte dojo's maar dat moet ik niet proberen bij mijn sensei hoor hij legt me zo neer ook al weet ik wat er gaat gebeuren
alleen omdat aikido voor jou niet werkt betekent het niet dat het voor andere die mischien beter in dat soort dingen zijn het wel kunnen maar ja mischien snap jij dat gewoon niet
trouwens het is niet de bedoeling om zo te gaan denken aan moves te doen als iemand je aanvalt wat het belangrijkste is is dat je de aanval ontwijkt en als de mogelijkheid zich voordoet om dan je techniek uit te voeren wat ook is is dat als je een aanval uitvoert dan ben je kwetsbaar en bij aikido val je bijna nooit zelf aan
Laatst bewerkt:

Hij liet alles open. En dat voor een 3de dan...
"
Vanwaar ben je, ik zal eens mee komen trainen