- Waardering
- 279
traditionele JJ? Niet zo effectief, je kan beter BJJ zoekenDan ga je veel sneller goed kunnen vechten
![]()
zeker voor BJJ kiezen als dat ergens wordt gegeven. Ik denk wel de sterkste vechtsport die er is! Het is klassiek Jui Jitsu aangepast aan deze tijd. dwz de meest effectieve technieken en niet zo'n omslachtig bandensysteem waardoor het een paar jaar duurt voordat je aan wat geavanceerdere dingen toekomt. Ook zijn bij traditioneel Jui Jitsu veel klemmen, verwurgingen etc alleen bruikbaar als jezelf of de ander een pak draagt.
Tijdens de training véél sparren omdat je dan pas technieken kunt testen die heel gemakkelijk lijken als je het op een meebewegende partner toepast.
De allround vechters die je bij Pride en UFC ziet hebben meestal Thaiboksen en BJJ geleerd!
kijk ook ff bij dat filmpje van royce gracie (bjj), hij won zelfs de eerste 5 of 6 edities van de UFC
Ja klopt
Er is ook een filmpje te zien waarin hij genadeloos een teakwondo'r vernedert
Dus geen normaal jj maar bjj!
Damn i love mma![]()
BJJ Brazillian Jiujitsu. Misschien even een leuk idee om op de website van de familie Gracie te kijken. Staan meestal ook nogal wat leuke techniekjes op de websites. Anders je even aanmelden voor de nieuwsbrief van Graciemagazine.
Graciemagazine.com
In Nederland wordt er in diverse plaatsen BJJ gegeven. Kijk op www. brazilliaans Jiujitsu Harold Harder.
Zelf doe ik al enige tijd Brazilliaans Jiujitsu, en beviel mij persoonlijk wat beter dan de gebruikelijke Jiujitsu. Meer mogelijkheden.
veel succes!
even een BUMP-je
Ik heb nu een school gevonden op 25 km van mijn woonplaats waar ze muay thai geven maar dus ook Brazilian Jiujitsu. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar die laatste al twijfel ik nog wel een btje. BJJ schijnt toch ook erg effectief te zijn als ik het zo lees hier en daar.
Het is 2 x 1.5 uur in de week op di en do dus dan kan ik het perfect combineren met mn krachttrainingen.
Als iemand nog ervaringen heeft met bjj dan hoor ik die graag.

Dan ga je veel sneller goed kunnen vechten
aikido KAN HEEL EFFECTIEF zijn maar dan moet je wel ver zijn, en het schijnt dat het niet meer is wat het moet zijn door dat iedereen zn eigen sT er van gaat maken, ik ben overtuigd dat de persoon een sport effectief maakt....ik doe zelf jin jung kwan hapkido en geloof mij het werkt, iksta aan de deur en heb er heel veel aan