Fitness Seller

Jiu Jitsu - (YAWARA BUDO RYU)

• Topic Starter Topic Starter
traditionele JJ? Niet zo effectief, je kan beter BJJ zoeken :) Dan ga je veel sneller goed kunnen vechten :)

zeker voor BJJ kiezen als dat ergens wordt gegeven. Ik denk wel de sterkste vechtsport die er is! Het is klassiek Jui Jitsu aangepast aan deze tijd. dwz de meest effectieve technieken en niet zo'n omslachtig bandensysteem waardoor het een paar jaar duurt voordat je aan wat geavanceerdere dingen toekomt. Ook zijn bij traditioneel Jui Jitsu veel klemmen, verwurgingen etc alleen bruikbaar als jezelf of de ander een pak draagt.
Tijdens de training véél sparren omdat je dan pas technieken kunt testen die heel gemakkelijk lijken als je het op een meebewegende partner toepast.

De allround vechters die je bij Pride en UFC ziet hebben meestal Thaiboksen en BJJ geleerd!

kijk ook ff bij dat filmpje van royce gracie (bjj), hij won zelfs de eerste 5 of 6 edities van de UFC

Ja klopt
Er is ook een filmpje te zien waarin hij genadeloos een teakwondo'r vernedert
Dus geen normaal jj maar bjj!
Damn i love mma:heart:

BJJ Brazillian Jiujitsu. Misschien even een leuk idee om op de website van de familie Gracie te kijken. Staan meestal ook nogal wat leuke techniekjes op de websites. Anders je even aanmelden voor de nieuwsbrief van Graciemagazine.
Graciemagazine.com

In Nederland wordt er in diverse plaatsen BJJ gegeven. Kijk op www. brazilliaans Jiujitsu Harold Harder.
Zelf doe ik al enige tijd Brazilliaans Jiujitsu, en beviel mij persoonlijk wat beter dan de gebruikelijke Jiujitsu. Meer mogelijkheden.
veel succes!

even een BUMP-je

Ik heb nu een school gevonden op 25 km van mijn woonplaats waar ze muay thai geven maar dus ook Brazilian Jiujitsu. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar die laatste al twijfel ik nog wel een btje. BJJ schijnt toch ook erg effectief te zijn als ik het zo lees hier en daar.
Het is 2 x 1.5 uur in de week op di en do dus dan kan ik het perfect combineren met mn krachttrainingen.
Als iemand nog ervaringen heeft met bjj dan hoor ik die graag.

ja kan wel effectief xzijn maar ik ga niet buiten op de grond liggen rollebollen met een gozer terwijl misschien zn vriend me kop er af schopt.....??? aikido KAN HEEL EFFECTIEF zijn maar dan moet je wel ver zijn, en het schijnt dat het niet meer is wat het moet zijn door dat iedereen zn eigen sT er van gaat maken, ik ben overtuigd dat de persoon een sport effectief maakt....ik doe zelf jin jung kwan hapkido en geloof mij het werkt, iksta aan de deur en heb er heel veel aan

Hapkido kent een breed arsenaal aan technieken en wordt dan ook wel een complete vechtkunst genoemd. De technieken die de hapkido beoefenaar leert zijn onder te verdelen in de volgende categorieën.

* Valbreken (nakbub)
* Trap- en stoottechnieken
* Gewrichtsklemmen
* Drukpunten
* Wapen

aha ook een goede vechtsport lijkt me.

De dichtsbijzijnde die ik kan vinden vanaf mijn woonplaats is Mu Do kwan hapkido, is dat ongeveer hetzelfde of toch anders ??

Als je ECHT een compleet vechter wilt worden moet je muay thai combineren met braziliaans jiu jitsu.

Hebben zichzelf beide bewezen bij UFC en Pride. BJJ is ontzettend effectief, maar tegen meerdere tegenstanders minder (zoals ovation al zei..), dus niet zo geschikt voor op straat.

ik zou als ik jou was gewoon gaan kijken en mee doen...,misschien vind je het wat misschien niet! en zo moet je gewoon overal een beetje kijken, we kunne hier wel zeggen dit of dat is leuk en goed maar het gaat erom wat jij zelf wil leren, ik meot er niet aan denken om op de grond te rollen met een gozer(met vrouwen is het anders) andere vinden het geweldig, thai boxen vind ik persoonlijk saai, mits je wedstrijd plannen heb...zo heeft iedere sport zn voor en nadelen... krav maga is voor sommige mensen te hard, maar het is wel de realiteit,buiten gaat het ook zo, daar heb je ook geen grote handschoenen aan zoals bij thai boxen. kijk gewoon rond dat vind je zelf wat je wil...

ja dat is idd zo. thx voor de reacties zover :thumbup:

Terug
Naar boven