Fitness Seller

Jiu Jitsu - (YAWARA BUDO RYU)

ey Shutterspeed,
al iets gevonden?

Ik heb het even gelezen allemaal en ik denk dat je beter eerst "gewoon" jiu jitsu kan gaan doen. Als dit je te soft is, kun je altijd nog overgaan op een hardere versie van de sport, of wellicht free fight, muay thai (kick) boksen of iets dergelijks.
Ik zou niet te snel te veel gaan doen.

Ben je onderussen al begonnen met iets?

gr Willem
(inmiddels +/- 4jr jiu jitsu)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb pas de man gesproken die er les in geeft. In mijn dorp word het slechts 1x per week gegeven en dan doen ze 1.5 uur jiu jitsu gevolgd door 1.5 uur aikido. Maar aikido is echt puur zelfverdediging meen ik.
De andere 2 keren worden de lessen gegeven in rotterdam dus dan wordt het
beetje moeilijk. Kickboksen en muay thai worden ook iets dichterbij mn woonplaats gegeven, dus zou dat nog eventueel kunnen overwegen.

Maar ik heb sowieso eerst nog aantal maanden cursus ehbo voordat ik eventueel kan beginnen.

Ik heb pas de man gesproken die er les in geeft. In mijn dorp word het slechts 1x per week gegeven en dan doen ze 1.5 uur jiu jitsu gevolgd door 1.5 uur aikido. Maar aikido is echt puur zelfverdediging meen ik.
De andere 2 keren worden de lessen gegeven in rotterdam dus dan wordt het
beetje moeilijk. Kickboksen en muay thai worden ook iets dichterbij mn woonplaats gegeven, dus zou dat nog eventueel kunnen overwegen.

Maar ik heb sowieso eerst nog aantal maanden cursus ehbo voordat ik eventueel kan beginnen.

Aikido is rommel, niet doen. Ga je nooit mee leren jezelf verdedigen of vechten. Is zoon "false sense of security" martial art.

De levensbeschouwing in aikido is wel de moeite waard, maar ik neem aan dat je het daarvoor niet doet

Nee daarom twijfel ik ook, want heb absoluut geen zin in dat zweverige gedoe, is gewoon niet mijn ding.

zeker voor BJJ kiezen als dat ergens wordt gegeven. Ik denk wel de sterkste vechtsport die er is! Het is klassiek Jui Jitsu aangepast aan deze tijd. dwz de meest effectieve technieken en niet zo'n omslachtig bandensysteem waardoor het een paar jaar duurt voordat je aan wat geavanceerdere dingen toekomt. Ook zijn bij traditioneel Jui Jitsu veel klemmen, verwurgingen etc alleen bruikbaar als jezelf of de ander een pak draagt.
Tijdens de training véél sparren omdat je dan pas technieken kunt testen die heel gemakkelijk lijken als je het op een meebewegende partner toepast.

De allround vechters die je bij Pride en UFC ziet hebben meestal Thaiboksen en BJJ geleerd!

kijk ook ff bij dat filmpje van royce gracie (bjj), hij won zelfs de eerste 5 of 6 edities van de UFC

Ja klopt
Er is ook een filmpje te zien waarin hij genadeloos een teakwondo'r vernedert
Dus geen normaal jj maar bjj!
Damn i love mma:heart:

Aikido niet doen. Volgens mij is dat indd niks voor jou, veel te zweverig.
Veelvorkomende kreten: MEESTER - HARMONIE - GEEST !
Lees zelf maar:

Aikido
Het grote verschil met vechtsporten als karate en judo is dat er in aikido, geen nadruk ligt op het competitie-element. Sterker nog, iedere vorm van competitie is afwezig in Aikido.

Krijgskunst of vechtsport?

Vechtsport: het doel is om te winnen in een wedstrijd, er zijn regels en scheidsrechters, een winnaar en een verliezer.
Krijgskunst: doel is het leren uitschakelen van de tegenstander (dualiteit)
Krijgsdiscipline: doel is in een martiale context met een partner de basisprincipes eigen maken

en lees verder:

De beoefenaar traint zijn of haar lichaam en geest ter verbetering van zichzelf, om zichzelf te overwinnen. Iemand die een aikidoka aanvalt, wordt niet in de eerste plaats gezien als tegenstander, maar als iemand met wie men in harmonie moet proberen te komen.
Deze harmonie kan bereikt worden, door de aanval op een
.. blabla.:bow2:

Nu wil ik niet elke aikido fanaat belachelijk maken, maar dit hierboven zijn slechts enkele feiten van WIKIPEDIA, maar misschien dat diezelfde aikido-fanaat je wel kan overhalen om toch zijn sport te beoefenen.

Dan heb ik het nog niet gehad over die vreemde pakjes die ze aanhebben!:laugh:

Ciao Willem

het is dus wel een effectieve vechtsport of valt dat tegen?
Ik beoefen het JJ nu zeven jaar. Als je er erg bedreven in bent is het inderdaar effectief, je leert bij veel aanvallen een direct systeem te hanteren: atemi - neerhaaltechniek - klem/wurging.

Het is naast een vechtsport ook een vechtkunst. Zo zijn er vele worpen en neerhaaltechnieken die je in de praktijk nooit zou gebruiken maar boeiend zijn om te oefenen. Zo leer je behalve harde pols-neerhaaltechnieken ook schouderworpen etc.([Link niet meer beschikbaar]). JJ lijkt idd op judo, immers is het judo ontstaan uit het jj. Judo is als het ware het deel van het jj na het stoten/trappen(maar met weer meer technieken).

Persoonlijk doe ik het omdat het een mooie en heel brede sport is. Het is erg uitgebreid, het JJ kent een breed trap en stoot gedeelte, een werpgedeelte en een klem/houdgreep/wurging(grond) gedeelte, elk met ontelbaar veel technieken. Je kan het JJ zien als 'schoon' vechten. Bij sparwedstrijden zijn bv de klappen slechts touchés. Zo win je sparwedstrijden alleen als je technisch veel in huis hebt.

Kortom: een heel mooie sport waar je zeker een proefles van moet draaien. Maar zoals anderen al aangeven, zoek je iets voor op straat kun je beter in de mma-kickboxhoek zijn. :thumbs:

Aikido is rommel, niet doen. Ga je nooit mee leren jezelf verdedigen of vechten. Is zoon "false sense of security" martial art.

De levensbeschouwing in aikido is wel de moeite waard, maar ik neem aan dat je het daarvoor niet doet

hoe weet jij dat aikido rommel is ? kijk eens wat verder dan je neus lang is ik kan ook beginnen zeggen dat juijitsu rommel is omdat ik dat zo heb gezien of gehoord je moet niet zo snel een oordeel vellen

Aikido is zeker geen zweverige shit ! het kan zo lijken maar dat is alleen omdat de aanvallers zichzelf zo leren verdedigen zodat ze zichzelf geen pijn doen, ik wil je wel eens zien als je dat niet doet dan sta je niet meer recht :D

het is de bedoeling dat je de kracht van je tegenstander tegen hem gebruikt en dat vind ik ook zeer goed te combineren met ijzer pompen :) aangezien je niet zoveel kracht moet gebruiken maar gewoon inginieuze manieren aanleert om de kracht van bv een slag door te laten .

het kan erg hard zijn hoor als je bv een directe slag naar je keel krijgt of je arm in zo een positie krijgt dat je denkt dat ie gaat breken en wat ook goed is je leer niet alleen 1 tegen 1 maar ook tegen meerdere tegenstanders ( wat meestal het geval is op straat ) en tegen wapens

een gevechtsport is maar zo goed als de vechter zelf is

als je bv een boxer tegenover een juijitsu kerel zou zetten dan is dat gewoon bullshit tenzij ze alle 2 clones zijn van elkaar dan kan je het vergelijken

uitijndelijk beslis je zelf en je kan best wat lessen gaan volgen bij verschillende vechtsporten zodat je het allemaal eerste hand meemaakt en geen gelul van hier en daar hoord ,

je zal waarschijnlijk sneller beter worden in een andere martial art zoals kickboxen maar je moet maar denken dat je bij bodybuilden ook niet in 1 jaartje 50 cm armen krijgt :D

hmm dit kan nog wel eens een leuke topic worden !

Sebastien, je moet het niet zo zwaar opvatten. Dat jullie pakjes belachelijk zijn, dat is gewoon een mening. Zo zal een muay thai vechter misschien onze judo pakken belachelijk vinden. Ieder zijn mode!

Maar je moet toch toegeven dat Aikido op de schaal van zweverigheid een vette 8 scoort. Lees de theorie achter de sport en je kan niet anders concluderen. :grumble:
Laat ik het zo zeggen, ik zie een echte, nuchtere boerenzoon geen aikido doen. Kom op! Maar zweverig is niet per se negatief!

Terug naar topic:
Zou het iets zijn voor onze SHUTTERSPEED?

Gr W.

Zo gauw ik kan zal ik een proefles gaan meedraaien.

jiu jitsu / aikido kan ik 1x 3 uren per week in mijn dorp doen, voor de rest moet ik naar r'dam dat is btje jammer.
op halfuur rijden van mijn dorp kan ik muay thai boksen, karate of
Mu Do Kwan Hapkido (?) doen.

best pittig, 1 x 3uur ineens...

Ik geef het je te doen!

ja vind ik ook wat aan de lange kant

aikido is inderdaad echt geen rommel, zelf ook gedaan, kinkie sjit! Maar wel vanuit een verdedigend oogpunt, zeker geen aanvallende sport.
Maar als je toch al van plan bent iemand aan te vallen, kan je wellicht beter een gun nemen.

aikido is inderdaad echt geen rommel, zelf ook gedaan, kinkie sjit! Maar wel vanuit een verdedigend oogpunt, zeker geen aanvallende sport.
Maar als je toch al van plan bent iemand aan te vallen, kan je wellicht beter een gun nemen.

nee dat is niet de bedoeling :cool:

ik zou zelf de voorkeur geven aan traditioneel JJ, ik vind BJJ iets teveel op grondvechten gericht, het is maar waar je van houd.
Wat betreft aikido, ik verkies toch een sport waarin ik men kracht kan gebruiken. Zelf doe ik judo, misschien niet efficient voor op straat maar dat is voetbal ook niet.
Judo gebruik je toch iets meer je kracht, hoewel ik(met mijn witte gordel ;)) toch geowned wordt door mensen die 30kg minder wegen

hoe weet jij dat aikido rommel is ? kijk eens wat verder dan je neus lang is ik kan ook beginnen zeggen dat juijitsu rommel is omdat ik dat zo heb gezien of gehoord je moet niet zo snel een oordeel vellen

Aikido is zeker geen zweverige shit ! het kan zo lijken maar dat is alleen omdat de aanvallers zichzelf zo leren verdedigen zodat ze zichzelf geen pijn doen, ik wil je wel eens zien als je dat niet doet dan sta je niet meer recht :D

het is de bedoeling dat je de kracht van je tegenstander tegen hem gebruikt en dat vind ik ook zeer goed te combineren met ijzer pompen :) aangezien je niet zoveel kracht moet gebruiken maar gewoon inginieuze manieren aanleert om de kracht van bv een slag door te laten .

het kan erg hard zijn hoor als je bv een directe slag naar je keel krijgt of je arm in zo een positie krijgt dat je denkt dat ie gaat breken en wat ook goed is je leer niet alleen 1 tegen 1 maar ook tegen meerdere tegenstanders ( wat meestal het geval is op straat ) en tegen wapens

een gevechtsport is maar zo goed als de vechter zelf is

als je bv een boxer tegenover een juijitsu kerel zou zetten dan is dat gewoon bullshit tenzij ze alle 2 clones zijn van elkaar dan kan je het vergelijken

uitijndelijk beslis je zelf en je kan best wat lessen gaan volgen bij verschillende vechtsporten zodat je het allemaal eerste hand meemaakt en geen gelul van hier en daar hoord ,

je zal waarschijnlijk sneller beter worden in een andere martial art zoals kickboxen maar je moet maar denken dat je bij bodybuilden ook niet in 1 jaartje 50 cm armen krijgt :D

1 woord: kata's
Aikido zit er vol van. Nog erger dan shotokan. En ze werken niet op straat tegen een resistente tegenstander. En nog veel minder tegen een getrainde tegenstander. Probeer je dan een kata ben je nog minder waard als een gewone vechter.

Ik heb al genoeg van aikido geproefd om te zeggen dat een rommel is als vechtsT. Veel te zacht, veel te ingestudeert. Qua spiritualiteit is het mooi maar daarom kom ik er niet naar.

Het feit dat ik mn pols stevig hield en zelfs de sensei er niks tegen kon doen stond hem niet aan en maakte hem kwaad. Volgens hem kwam het omdat ik wist wat er zou gebeuren. Ik noem het mobiliteit en resistentie. Ondertussen had ik hem terwijl hij aan het proberen was en gefixeerd op mn hand was een stuk of 30 kloppen op zn bek kunnen geven :P Hij liet alles open. En dat voor een 3de dan...

Zelfs mn vriendin(een meisje van 1m80 met véél kracht voor een vrouw) heeft het geprobeerd, en ze vonden haar te "bruut" opdat ze niet wou meegaan met hun bewegingen en de tegenstander op de grond duwde.

Laatst bewerkt:
Waarom geen thae-boksen? leer je vanaf de eerste les al echt wat je moet doen.. alle stel je hebt ruzie.. dan komt het er toch niet op aan of je iemand met een mooie speciale worp op de grond gooit of je hem gewoon hard op de grond gooit? thae-boksen is wel meer iets voor je denk ik..

Terug
Naar boven