MuscleMeat

Joop's column...Trainingskampen, zin of onzin?

Bezoekers in dit topic

Joop Kasteel

Cool Novice
Lid geworden
22 apr 2012
Berichten
57
Waardering
12
Lengte
1m88
Trainingskampen, zin of onzin?


Voor de krachtsporters onder u bedoel ik meer de trainingsstage, maar dan wel op een compleet andere plaats, liefst in een ander land.

Zin! Ja, een stage in een ander land heeft zin. Natuurlijk kun je hier eindeloos over filosoferen maar ik zal e. a neerpennen om mijn visie hierop duidelijker te maken;

Ik heb er veel gedaan, stages in een ander land, ik deed immers aan Freefight, beter gezegd MMA, een mix van vechtsporten. Omdat een aantal landen elk een soort autoriteit is in een bepaalde sport, vond ik altijd dat je daar je kamp moest houden. Japan = karate, Thailand = Thailboksen, Brasil = jiu-jitsu en in voormalig Rusland kon je je worstelen enorm verbeteren.

Voor bodybuilders is het anders, daarvoor moet je gewoon naar Amerika. Ik heb in Miami, Vegas en Santa Monica atleten gezien die bij mij thuis niet door de voordeur kunnen. Mijn eerste training in Miami vergeet ik nooit, Fanny Barrios, God hebbe haar ziel, was aan het trainen en alleen al om zo’n atlete te zien trainen, is al een genot en een leerschool. Ook in Vegas mag ik graag de krachthonken bezoeken, elk hotel heeft er wel 1, sommige honken zijn ronduit waanzinnig.

Voor de vechtsporten zat ik veelal in Thailand en Brasil, meestal zo’n 2 weken. Ik denk dat je dit het beste kunt vergelijken met het halen van je rijbewijs in 5 dagen. Je bent in dat soort landen echt 5 uur per dag met je sport bezig. Ik heb de gewoonte om de telefoon in de kluis van het hotel te laten, voor u ook een aanrader…

2 weken, iets aan de korte kant zult u wellicht denken en dat is misschien ook zo, liever 3 of 4 weken, mijn financiële situatie liet dat echter niet toe dus 2 weken max! Maar wat een winst! Het mooie van vechten is, net als in bijvoorbeeld bankdrukken, dat je jezelf direct kunt meten als je weer thuisbent. Ik heb echt letterlijk meegemaakt dat ik jongens versloeg na een stage, die voor de stage mijn meerderen waren. Die vroegen dan ook letterlijk wat ik uitgespookt had de laatste weken. Nou ja; 35 keer trainen in 14 dagen, dat had ik gedaan.

Tel daarbij op de rust die je hebt, buiten al je trainingen om. Ik liet, zoals gezegd, mijn telefoon in het hotel en keek 2 keer per dag of er iets was. Zeg nu zelf, je ziet nu mensen met 2 telefoons door de zaal zeulen met een lichaam als een bal gehakt. “hemeltje, hoe is dat nu mogelijk”? Bij mij in de school @ FPA zijn mobieltjes verboden. Laatst arresteerde ik er 1 die druk in de weer was…met zijn mobiel. Hij was niet aan ’t telefoneren, nee Joop, hij was aan ’t internetten!

Laat ook maar..

Gracas A Deus, Joop Kasteel.
 
Leest weer lekker weg Joop. Als ik ooit nog eens in een vliegtuig durf dan lijkt me dat ook mooi voor Jerry zo'n trainingskamp.:o
 
Leest weer lekker weg Joop. Als ik ooit nog eens in een vliegtuig durf dan lijkt me dat ook mooi voor Jerry zo'n trainingskamp.:o

Jij durft niet te vliegen?
 
Tja mobieltjes in een sportschool, bij de sportschool waar ik train is het ook niet toegestaan om je mobieltje mee te nemen de zaal in..sterker nog het word geacht van je dat je dat ding in je kluisje doet. tenzij je een goede reden heb om dat ding bij je te dragen is het toegestaan maar dat je wel even weg loopt als die gaat..
vind het zelf erg irritant als je aan het trainen bent en er staat zo'n "gehakt bal " ( om je jou woorden te vertalen) te bellen te sms-en of weet ik veel wat te doen met dat ding.

Ik kan mezelf een sportschool herinneren waar er gewoon 1 dood leuk zat te bellen toen hij bezig was met een beentraining..sterker nog de directie was aanwezig ..zag het gebeuren en zei er niets van en zelfs daar was het ook verboden, terwijl er een ander die ook zat te bellen wel erop aangesproken werd..hmmm is dat dan vriendjes politiek..

wat betreft de stages als ik het geld had ging ik graag naar Amerika ervoor. helaas is niet iedereen bevoorrecht..
 
Euhh Tremendes je weet toch hoe ze dat bij het A-TEam deden he:D:D
 
Zal eea dan ook maar even uit de doeken doen..Vloog vanaf kind al jaarlijks, mijn ouders hadden een huisje in Spanje. Op mijn 20e ging ik met mijn vriendin naar Griekenland (is nog steeds m'n vriendinnetje haha) toen flikkerde we zo hard naar beneden en dat ding schudde als een gek, had me voorgenomen dat als ik het zou overleven never nooit meer in zo'n k*t ding te stappen.
Heb ik me dus nu inmiddels al weer 23 jaar aan gehouden.
Tuurlijk wil ik wel, is tenslotte ook leuk voor mijn kinderen want die hebben nu ook nog nooit in een vliegtuig gezeten.
Ik weet dat er middeltjes zijn en kan ook heus wel mijn scary ass in dat vliegtuig zetten maarja moet ook weer terug he?
Denk dat ik dan niet echt van de vakantie geniet met die wetenschap.
Zo weten jullie mijn geheimpje ook, durf niet te vliegen.:(
 
Ik zeg niets hoor je geheimpie is veilig hahah ...o nee het hele forum leest mee hahaha :-p
 
Tja mobieltjes in een sportschool, bij de sportschool waar ik train is het ook niet toegestaan om je mobieltje mee te nemen de zaal in..sterker nog het word geacht van je dat je dat ding in je kluisje doet. tenzij je een goede reden heb om dat ding bij je te dragen is het toegestaan maar dat je wel even weg loopt als die gaat..
vind het zelf erg irritant als je aan het trainen bent en er staat zo'n "gehakt bal " ( om je jou woorden te vertalen) te bellen te sms-en of weet ik veel wat te doen met dat ding.

Ik kan mezelf een sportschool herinneren waar er gewoon 1 dood leuk zat te bellen toen hij bezig was met een beentraining..sterker nog de directie was aanwezig ..zag het gebeuren en zei er niets van en zelfs daar was het ook verboden, terwijl er een ander die ook zat te bellen wel erop aangesproken werd..hmmm is dat dan vriendjes politiek..

wat betreft de stages als ik het geld had ging ik graag naar Amerika ervoor. helaas is niet iedereen bevoorrecht..

bij mij liep er een aantal weken geleden een neger door de sportschool met een muts op en zijn broek op half 7 en muziek uit zijn telefoon zonder oordopjes :-(
 
Gewoon doen Rene. Check de site van Superprosamui maar eens. Ik ga in juni weer! Ook voor mij weer leerzaam want als je alleen maar les geeft en niet meer krijgt, is het goed om af en toe eens bij te scholen.
 
Gewoon doen Rene. Check de site van Superprosamui maar eens. Ik ga in juni weer! Ook voor mij weer leerzaam want als je alleen maar les geeft en niet meer krijgt, is het goed om af en toe eens bij te scholen.

Doe Jerry wel met jou mee in juni!
 
Voormalig Rusland :D Leuk stukje wel.
 
Hier zat ik weer lang naar uit te kijken z'n stukje van joop.
Ik was zelf ook bijna naar thailand geweest voor thaiboxen met een vriend die b-klasse vocht.. Zijn vader woont bij pattaya in de buurt. Jammer dat ik vlak daarvoor mijn ongeluk kreeg...
Ps zn vader zei alleen wel dat ze veel commerciele "toeristen kampen" hadden in pattaya. Ik heb me er alleen niet meer in verdiept om daar een oordeel over te vellen.
 
tja mobieltjes in de sportschool.... wat zal ik ervan zeggen. als iemand hem gebruikt om muziek te luisteren dan begrijp ik het nog maar de rest moeten ze maar lekker voor thuis bewaren. ik laat m'n mobieltje gewoon thuis liggen als ik ga trainen.
 
Stages en kampen zijn altijd leerzaam. Gewoon al les krijgen van iemand anders helpt je weer vooruit. Iedereen heeft andere focuspunten. Een stage hoeft niet noodzakelijk in een ander land te zijn maar het is toch meestal interessanter als in binnenland.

Ik wil ook graag eens naar Japan gaan om les te krijgen in de hoofddojo. Of misschien wel om een examen te doen.

Maar ben helaas ook geen held in vliegen. En andere vervoermiddelen duren net iets te lang.
 
Back
Naar boven