XXL Nutrition

Jorgen's nieuwe start, here we go!

Jorgyboy

Huge Freak
Waardering
1.123
Lengte
1m75
Hey hey iedereen, hier ben ik terug :)

Geschiedenis : http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/help-ben-plat-230567/#post4482229

Foto's: http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/help-want-gaat-verkeerde-kant-op-230590/#post4483099

Startgewicht : 55kg
Startlengte : 1m 75
Vet: Niets? :D

Voor zij die het niet willen lezen, is dit een de samenvatting :
Heb even getraind, maar geen goede oefeningen, geen goed ritme, geen goede voeding en toen ben ik hier komen horen hoe het beter moest, en ik kreeg één goede raad : (vr)ETEN !! Maw ik begin terug opnieuw, vandaar de "nieuwe start" ... (Na 1 jaar rust)

Trainingsdagen : Soms donderdag, altijd vrijdag, altijd zaterdag, altijd zondag (zit op kot)

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? 3 - split ? (Borst & biceps, rug & triceps, schouders & benen? )

Training 1A ( 20 - 02 - 2010 ):

* Borst (opwarming : 8kg x 20 incline dumbbell bench press):
- incline bench press (12kg) : 15, 10, 10, 8 reps
- dumbbell bench press (12kg) : 10, 8, 7, 6
- dumbbell fly (10kg) : 10, 7, 6, 4

* Biceps (opwarming: 6kg x 20 beide armen seated curl):
- seated curl (8kg) : 10 , 9(met hulp), 5 (zonder hulp)
- 21-en (15kg) : 21, 19, 17

Trainingsduur: 67'
Spierenstatus: Borst aan het trillen, biceps staan op ontploffen
Eigen mening:
Goede zware training, weinig rust genomen, altijd tot uiterste gegaan. Lage gewichten vallen te verklaren door mijn 1 jaar rust en afgelopen week griep gehad.

Vragen? Meningen? Advies?
Laat maar komen!

Groetjes Jorgen

PS: Heb nog 15 min gelopen voor de training (intensief)

Laatst bewerkt:
Succes met je nieuwe start!

En nog beterschap van een griep weekje dan... Nooit fijn, maar die heb je dan maar weer gehad! Weer een jaar te gaan zonder ziek zijn, toch? :D

Ik zou wel graag je voedingsschema overnemen als je indd vet van niets hebt, hmm.. hoe zou mij dat staan ;)

Veel succes ermee Jorgyboy.

Maar ik dacht dat je Rippetoe ging volgen. :p

• Topic Starter Topic Starter
Succes met je nieuwe start!

En nog beterschap van een griep weekje dan... Nooit fijn, maar die heb je dan maar weer gehad! Weer een jaar te gaan zonder ziek zijn, toch? :D

Ik zou wel graag je voedingsschema overnemen als je indd vet van niets hebt, hmm.. hoe zou mij dat staan ;)

Bedankt :)

Het is zo goed als over, maar toch paar dagen amper gegeten, dus voel ik nog wel. Heb ik idd gehad nu en hopelijk idd jaar niet meer ziek :D

Euhm, ik eet ongezond, maar niet veel en dat is mijn probleem :)
Aan de tafel eet ik meestal mijn buik half vol en de rest vul ik 's avonds met chips en dergelijke. Ik weet niet hoe het juist komt, maar ik mag zo vettig eten als ik wil, ik kom niet bij. Moet wel zeggen dat ik niet zo veel eet, dus waarschijnlijk is dat de oorzaak :)

Veel succes ermee Jorgyboy.

Maar ik dacht dat je Rippetoe ging volgen. :p

Bedankt !

Dat was het plan, maar Rippetoe is toch vooral in de fitness te doen, terwijl ik thuis enkel 2 dumbbells heb en een barbell. Geen idee hoe ik daarmee Rippetoe moet doen. Heb een schema gezien van iemand die thuis fitnesste, maar die kreeg ook serieus wat commentaar op zijn oefeningen, dus dacht ik "Dit zal ook wel niet goed zijn". Daarom dat ik deze oefeningen heb genomen en zet ik ze nu hierop. Indien ze niet goed zijn of niet voldoende, hoor ik het graag ! :)

Bedankt !

Dat was het plan, maar Rippetoe is toch vooral in de fitness te doen, terwijl ik thuis enkel 2 dumbbells heb en een barbell. Geen idee hoe ik daarmee Rippetoe moet doen. Heb een schema gezien van iemand die thuis fitnesste, maar die kreeg ook serieus wat commentaar op zijn oefeningen, dus dacht ik "Dit zal ook wel niet goed zijn". Daarom dat ik deze oefeningen heb genomen en zet ik ze nu hierop. Indien ze niet goed zijn of niet voldoende, hoor ik het graag ! :)

Dan ben ik een uitzondering hierop I guess, want ik train op mijn zoldertje en die compounds lukken mij prima. Ik had je destijds gezegd dat het squaten lastig werd omdat de gewichten zo hoog werden en ik het amper nog in mijn nek kreeg he. Wel, daar heb ik iets op gevonden en daardoor kan ik nu alle oefeningen van rippetoe probleemloos uitvoeren.

Steek in je schema alleszinds de squat, deadlift, bor & MP. Vooral die MP vind'k een erg lekkere oefening die je goed voelt.
Squat, DL, bor kun je samen doen dan heb je meteen je rug & benen getraind. Als je nog kan doe je nog een paar extra oefeningen.
Maar misschien wordt squaten thuis wel lastig na een tijdje, dan zal je meteen snappen wat ik bedoel met problemen om die barbell in je nek te krijgen. :D

Het 15 minuten lopen voor je training kan je beter ná je training doen. Je verbruikt namelijk al vrij veel energie met dat lopen, energie die je dan mogelijk tekort komt tijdens je gewichttraining waardoor je een paar reps minder kan doen. ;)

Btw, waar zit je op kot?

Laatst bewerkt:
Dan ben ik een uitzondering hierop I guess, want ik train op mijn zoldertje en die compounds lukken mij prima. Ik had je destijds gezegd dat het squaten lastig werd omdat de gewichten zo hoog werden en ik het amper nog in mijn nek kreeg he. Wel, daar heb ik iets op gevonden en daardoor kan ik nu alle oefeningen van rippetoe probleemloos uitvoeren.

Steek in je schema alleszinds de squat, deadlift, bor & MP. Vooral die MP vind'k een erg lekkere oefening die je goed voelt.
Squat, DL, bor kun je samen doen dan heb je meteen je rug & benen getraind. Als je nog kan doe je nog een paar extra oefeningen.
Maar misschien wordt squaten thuis wel lastig na een tijdje, dan zal je meteen snappen wat ik bedoel met problemen om die barbell in je nek te krijgen. :D

Het 15 minuten lopen voor je training kan je beter ná je training doen. Je verbruikt namelijk al vrij veel energie met dat lopen, energie die je dan mogelijk tekort komt tijdens je gewichttraining waardoor je een paar reps minder kan doen. ;)

Btw, waar zit je op kot?

Welk schema gebruik jij juist? En werkt dat?

De MP vind ik wel "cool", jammer genoeg heb ik die en al de andere compounds nog nooit gedaan, dus moet ik ze nog aanleren en zonder iemand erbij met de nodige kennis of ervaring, weet ik niet of dat wel gaat lukken.

Squat gaat me nooit lukken thuis, heb maar een heel klein kamertje, met parket op de vloer en echt heel klein kamertje. Kan me niet eens ronddraaien met de barbell in mijn handen zonder half te kamer af te breken :p

Ahzo, weeral iets bijgeleerd se: Lopen na de training! :p
(Verklaart weeral de lage gewichten ;) LOL :p )

Zit in antwerpen op kot, waarom?

Hey,

Vorige training is 2 weken geleden, omdat ik vorige week nog beetje last had van mijn borst. Ben toen zaterdag wel baantjes gaan trekken in het zwembad en heb een kleine kilometer crawl gezwommen enkel trekkend op mijn armen, had namelijk een zwemblokje tussen mijn benen zitten.

* Borst (opwarming : 8kg x 20 incline dumbbell bench press):
- incline bench press (14kg) : 12, 11, 9, 6
- dumbbell bench press (14kg) : 12, 9, 7, 6
- dumbbell fly (10kg) : 12, 10, 7, 5

* Biceps (opwarming: 6kg x 20 beide armen seated curl):
- seated curl (8kg) : 12, 12, 10
- 21-en (19kg) : 21, 21, 17

Huidig Gewicht: 57,6 kg (+ 2kg)

Armomtrek (warm) : 31cm

Verschilpunten met 2 weken geleden :
--> Incline Bench Press : +2kg, -5 reps
--> Dumbbell Bench Press : +2kg, +3 reps
--> Dumbbell Fly: +0kg, +7 reps

--> Seated Curl: +0kg, +10 reps
--> 21-en: +4kg, +2 reps

Vragen:
1) Door de verhoging van 2kg per dumbbell, verlies ik in totaal 5 reps, is dit erg? (Incline Bench Press)

2) Bij de Seated Curl heb ik deze keer bijna dubbel zoveel reps kunnen doen, tijd om te verhogen naar 10kg per hand?

Zaterdag : Baantjes trekken
Zondag : Rug, schouders en triceps!

Tot zondag!

Zondag 7 maart

* Rug (opwarming : 20x 8kg Incline Bench Over Rows ):
- Deadlift (65kg) : 5, 5, 5
- Barbell Bent-Over-Row (35kg) : 12, 11, 9
- Dumbbell Bent-Over-Row (12kg) : 15, 12, 10, 9
- (?) Bent-Over-Fly (8kg): 15, 14, 10, 10

* Schouders :
- Barbell Military Press (35kg) : 5, 4, 3
- Dumbbell Shoulder Press (12kg) : 9, 6, 4
- Dumbbell Upright Row (6kg) : 10, 8, 6

* Triceps :
- Dumbbell Triceps Extension (liggend) (kg) : Geen kracht meer!
- Lying Barbell Press To Chin (kg) : Geen kracht meer!
- Bench dip 3x tot uitputting: Geen kracht meer!

Ter vervanging (wide) Push-ups: 7, 4

Conclusie: Te zwaar!!

Kon een week gratis naar HealthCity in Antwerpen :

Maandag: Rug, Biceps, Buik
Dinsdag: Schouders, Buik
Woensdag: Borst, Triceps, Buik, Onderrug
Donderdag: Rug, Biceps, Buik
Vrijdag: Rustdag wrs, beetje chillen in sauna's ... :p

Ben stijf!!! :S

Heb besloten het over een andere boeg te gooien.
Aangezien ik grotendeels ectomorph ben en ik graag volume en massa wil, hebben ze mij aangeraden minder reps te doen, maar meer gewicht te nemen :

* Borst (opwarming : 10kg x 12 dumbbell bench press):
- dumbbell bench press : 12x18kg - 7x20kg - 5x20kg - 3x20kg
- incline bench press : 15x12kg - 10x14kg - 7x16kg
- dumbbell fly : 10x12kg - 7x12kg - 4x12kg

* Biceps :
- 90° seated curl (10kg) : 12, 10, 9
- 60° seated curl (10kg) : 6, 5 + 8kg : 12, 9

Is dit beter of niet?

* Schouders (Opwarming: Dumbbell Rear Delt Row 20x8kg):
- Dumbbell Rear Delt Row : 12x14kg - 12x16kg - 12x18kg - 12x20kg (WTF???)
- Dumbbell Shoulder Press (12kg) : 12, 9, 7
- Dumbbell Lateral Raise (8kg) : 12, 11, 10
- Barbell Upright Row (25kg) : 12, 12, 10

* Rug (opwarming : 20x 8kg Incline Bench Over Rows ):
- Deadlift (75kg) : 5 - 4 - 3
- Barbell Bent-Over-Row (41kg) : 12 - 10 - 8
- Bent-Over-Fly (10kg): 15 - 12 - 12 - 12
- Dumbbell Shrugs : 16x20kg - 10x22kg

* Triceps :
- Dumbbell Triceps Extension : 12x8kg - 9x8kg - 7x8kg
- Benchpress Close Grip : 20x25kg - 12x35kg - 7x39kg
- Bench dip 3x tot uitputting: 20 - 16 - 11

* Borst (opwarming : 12kg x 15 dumbbell bench press):
- dumbbell bench press : 12x18kg - 12x18kg - 9x18kg - 7x18kg
- incline bench press : 12x14kg - 9x14kg - 10x14kg - 7x14kg
- dumbbell fly : 14x8kg - 12x10kg - 10x12kg - 7x12kg

* Biceps :
- 90° seated curl (12kg) : 12, 10, 8
- 60° seated curl (10kg) : 8, 8, 6
- 21-en (19kg) : 21, 21, 17

Volgende training : Gewichten per set verhogen, zodat je mooi 12-10-8-6 reps per set hebt!

Waarom train je maar 1 keer in de 2 weken? Of train je meer dan je hier neerzet?

Waarom train je maar 1 keer in de 2 weken? Of train je meer dan je hier neerzet?

Ik zet altijd mijn training hier neer, als ik heb getraind, dus je hebt gelijk als je zegt dat mijn laatste training 2 weken geleden was. De bedoeling is dat ik elk weekend 3x fitness, aangezien ik van maandag tot vrijdag op kot zit en dus niet kan fitnessen. (Heb fitnessspullen voor thuis).

Vorige week heb ik jammer genoeg niet kunnen trainen, omdat we toen op paasweekend vertrokken en ik dus amper een uurtje thuis was.

Nu heb ik wel paasvakantie, dus ga ik wel proberen vaker te trainen.

Wist trouwens niet dat ook maar iemand geinteresseert was in mijn log? :D
Toch leuk om te weten dat er nog mensen zijn die moeite doen om is op mijn link te klikken ... :)

Je zit doordeweeks dus op kamers, zoals wij dat in Holland zeggen :).

Kun je daar helemaal niet trainen, neem aan dat je studeert? Zijn daar geen mogelijkheden om te trainen? Alleen in het weekend trainen lijkt mij niet optimaal, 1 training door de week zou al een mooie aanvulling zijn.

Ben ook pas begonnen met trainen, heb de smaak te pakken nu. Kijk nu geregeld in andere logs vanwege interesse en om nieuwe dingen te leren over oefeningen en voeding....

Je kunt natuurlijk ook sit-ups, 1 hand push ups, sprinten, trainen met je eigen BW tegenhouden gaan doen.
Lekkere gewichten btw in je training.:)

Je zit doordeweeks dus op kamers, zoals wij dat in Holland zeggen :).

Kun je daar helemaal niet trainen, neem aan dat je studeert? Zijn daar geen mogelijkheden om te trainen? Alleen in het weekend trainen lijkt mij niet optimaal, 1 training door de week zou al een mooie aanvulling zijn.

Ben ook pas begonnen met trainen, heb de smaak te pakken nu. Kijk nu geregeld in andere logs vanwege interesse en om nieuwe dingen te leren over oefeningen en voeding....

Ah ok, zal het int vervolg zo noemen dan :D

Tja, er zijn fitnesscentra, maar ik heb geen tijd/geld. Ik had vroeger een abbo in een fitnesscentra in Antwerpen (waar ik op kamers zit ;) ) en in Schilde, dichtbij waar ik woon, zodat ik zowel in het weekend als in de week kon trainen, maar aangezien het geld niet op de rug van mijn ouders groeit, moest hier een einde aan komen.

Ik heb dan mijn ouders overtuigt om fitnessspullen voor thuis aan te kopen. Dat hebben ze gedaan en ze gaan er dus nu van uit dat ik geen fitnessabo meer nodig heb ik Antwerpen (dat heb ik ze ook gezegd, dat dit niet meer moest dan). Als ik dus wil fitnessen in Antwerpen, moet ik het zelf betalen, maar om dat te kunnen betalen, moet ik gaan werken, maar daar heb ik de tijd niet echt voor. Heb een nogal harde richting uitgekozen (of toch voor mij) waar ik echt wel de nodige moeite voor moet doen om de 10 op 20 te halen...

Ah, veel succes dan! Ik raad u aan om niet teveel van mij over te nemen ;) Ik heb verscheidene topics geopend om ook veel bij te leren en ik ben goed op weg nu, kijk maar naar het verschil in biceps; na amper 4 bicepstrainingen kan ik al meer sets/reps doen met 4kg meer in elke hand en ook qua lichaamsbouw zijn er wel verschillen op te merken, maar als je gaat kijken naar de tijd dat ik al train (2 maand), kon het verschil dubbel zo groot zijn natuurlijk ;)

Succes!

Je kunt natuurlijk ook sit-ups, 1 hand push ups, sprinten, trainen met je eigen BW tegenhouden gaan doen.
Lekkere gewichten btw in je training.:)

Goed idee! Buiten dan die 1 hand push ups, want die kan ik nog belange niet :p

Sit ups en push ups ken ik, maar andere oefeningen met BW ken ik nog niet. Zal eens op zoek gaan naar goede oefeningen!

Was dat sarcastisch van die gewichten? Want ik doe echt men best, maar meer kan ik echt niet nemen, zonder de oefeningen goed uit te voeren :S

Goed idee! Buiten dan die 1 hand push ups, want die kan ik nog belange niet :p

Sit ups en push ups ken ik, maar andere oefeningen met BW ken ik nog niet. Zal eens op zoek gaan naar goede oefeningen!

Was dat sarcastisch van die gewichten? Want ik doe echt men best, maar meer kan ik echt niet nemen, zonder de oefeningen goed uit te voeren :S

Je kunt curlen door de pols te pakken van je ene hand en die dan tegenhouden bij het omhoog gaan. Je kunt chinnen door bv onder een doeltje te gaan staan en jezelf op te trekken.
En nee, het was niet sarcastisch bedoeld.
Je kunt ook tegen een muur gaan staan en dan squatten of jumpsquats doen. Je hebt niet altijd gewichten nodig. Ik train zelf nu ook zonder gewichten.:)
Kun je lezen in mijn logje.

Terug
Naar boven