Fitness Seller

Jorgen's nieuwe start, here we go!

• Topic Starter Topic Starter
* Schouders :

- Dumbbell Shoulder Press : 15x10kg - 12x12kg - 11x14kg - 5x16kg(WAAAAT??!!! 2 Reps kwijt!! :S NOG IS!!) - 5x16kg (GODVERDOEME!)

- Dumbbell Rear Delt Row : 15x18kg - 12x20kg - 10x22kg - 10x24kg

- Dumbbell Front Raise : 15x8kg - 12x8kg - 9x8kg (ZWAAR!!)

- Barbell Upright Row : 20xstang(=15kg) - 15x25kg - 10x29kg - 7x33kg

Trainingsduur: 30 min

Trainingsintensiteit: BEN KAPOT :S, over het algemeen niet tevreden over kg's en reps, maar ben wel altijd tot het uiterste gegaan, jammer!

toch lekker man , kilos en reps zijn ergens wel belangrijk , maar goed hard trainen tot het puntje veel meer , goed gedaan

De ene dag is de andere niet. Maak je niet druk, volgende keer beter!

je zit er nog al mee he? wat vind je het ergste?

wat voor cijfer zou je jezelf geven?

Vriend van mij wilt ook beginnen trainen en wilt graag gewichten en dergelijke kopen, zodat we samen kunnen trainen op zijn dakterras en niet naar de fitness moeten. Ik ken hem zeer goed en ik weet dat hij soms nog alleen impulsief kan zijn, dus wil ik eerst weten of hij het meent voor ik mee betaal voor de spullen. Daarom heb ik vandaag wat gewichten en 2 dumbbells geleent bij mijn overbuur, om even te kunnen trainen.

Max gewicht: 12,5kg per hand

*Biceps
- standing curl: 20x8,5kg - 20x8,5kg - 15x12,5kg - 15x12,5kg - 15x12,5kg
- 21-en: 21x8,5kg - 21x8,5kg (gaat moeilijk met 2 dumbbells)

*Triceps
- dumbbell triceps extension: 20x8,5kg - 15x12,5kg - 15x12,5kg - 15x12,5kg
- 15x close grip push up (hierna gestopt, maat kon het niet, wou hem niet slecht doen voelen ;) )
- bench dip: 15xBW - 27x(BW+14,5kg)

*Schouders
- Shoulder press + draai voorwaarts : 15x8,5kg - 15x12,5kg x 15x12,5kg
- Front raise: 15x8,5kg - 15x8,5

Waarom doe ik deze training zo ?
1) Weinig kg's
2) Geen barbell
3) Geen verschuifbaar stoeltje, geen mogelijke bench press of dergelijke (in bed gaat het moeilijk :) )
4) Zwakke vriend :p

---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:01 ----------

wat voor cijfer zou je jezelf geven?

Hoe bedoel je ?

Laatst bewerkt:
als je serieus zelf spullen wilt gaan aanschaffen doe het dan gelijk goed. maar laat je aat eerst is een poos fitnessen , kijken of ie t volhoud

als je serieus zelf spullen wilt gaan aanschaffen doe het dan gelijk goed. maar laat je aat eerst is een poos fitnessen , kijken of ie t volhoud

Ja, dat is het plan. Heb geen zin om weer 100 euro uit te gaan geven als hij er na een maand toch terug mee ophoudt en de helft van de spullen bij zich houdt. Zo hebben we vorig jaar een fitnessabbo gekocht voor een half jaar, is hij er na een maand mee gestopt en kon ik de rest alleen gaan ... (in een klote gym dan ook nog eens man man man!)

't probleem is ook dat we nog maar 5 weken les hebben en dan beginnen onze examens, dus zit ik weer thuis. Dus als we nu gewichten en stangen kopen, gebruiken we ze 4 weken en is het weer gedaan ... Moeilijke keuze!

Btw, heeft deze training ook maar een beetje nut gehad voor mij ? :p Want ben geen enkele keer tot failure gegaan ... (maat van me pakte altijd 8,5kg en kon niet volgen met reps).

[/COLOR]

Hoe bedoel je ?[/QUOTE]

je voelt je een mislukkeling, na de vorige training. Ik was beneiwud welk cijfer je jezelf zou geven voor je inspanning, en training. Dan kun je er nl wat aan doen. Het zal niet zo zeer fysiek zijn bij jou, eerder mentaal naar mijn verwachting. Mooi dat je een trainmaatje hebt, hoop dat hij doorgaat! Zo niet, jij gaat altijd door :)

je voelt je een mislukkeling, na de vorige training. Ik was beneiwud welk cijfer je jezelf zou geven voor je inspanning, en training. Dan kun je er nl wat aan doen. Het zal niet zo zeer fysiek zijn bij jou, eerder mentaal naar mijn verwachting. Mooi dat je een trainmaatje hebt, hoop dat hij doorgaat! Zo niet, jij gaat altijd door :)

Goh, een mislukkeling, we gaan nu ook niet overdrijven he :)

Als mijn voorlaatste training 10/10 was, dan was mijn laatste training een 7/10, aangezien ik toch altijd tot het uiterste ben gegaan, al kon mijn lichaam niet hetzelfde presteren als een week voordien.

Mja, ik verwacht dat hij het binnen enkele dagen al opgeeft, al heeft hij gisteren wel heel goed meegetraint! Heb hem altijd tot failure laten gaan en hij heeft er altijd het maximum uitgehaald, dus het was in ieder geval al een goede start. Hoop dat ik vanavond een bankje kan bemachtigen, zodat we wat borst-oefeningen kunnen doen. Jammer van de lage kg's wel hier! :s

ah zo, je schreef zelf mislukking toch.. :) no problem man. Ben benieuwd naar je volgende training. Als je stangen ed hebt kun je rippetoe doen. Ben ik net mee begonnen. Zie men log, in men handtekening. Succes!

ah zo, je schreef zelf mislukking toch.. :) no problem man. Ben benieuwd naar je volgende training. Als je stangen ed hebt kun je rippetoe doen. Ben ik net mee begonnen. Zie men log, in men handtekening. Succes!

De training was een mislukking, ik niet he makker! :p

Rippetoe is moeilijk in een "thuis"-gym. Geen idee hoe ik bij de squat de stang in mijn nek moet krijg en ook bij de military press krijg ik ze niet in de start posititie :S

De training was een mislukking, ik niet he makker! :p

Rippetoe is moeilijk in een "thuis"-gym. Geen idee hoe ik bij de squat de stang in mijn nek moet krijg en ook bij de military press krijg ik ze niet in de start posititie :S

oja, das waar. Balen.

Weer een training met nieuwe trainingsmaat; zitten op kot dus beschikbare middelen: 2 dumbbells, max gewicht per hand is 12,5kg, bench.

Dit zijn dus niet mijn echte trainingen, die enkel in het weekend mogelijk zijn. Nu train ik tijdens de week met beperkte middelen om een maat van mij alles aan te leren en om te zien of hij het volhoudt.

*Borst

- Dumbbell Bench Press: 20x8,5kg - 20x12,5kg - 20x12,5kg - 20x12,5kg - 20x12,5kg - 20x12,5kg
- Incline Dumbbell Bench Press: 20x8,5kg - 20x12,5kg - 20x12,5kg - 20x12,5kg
- dumbbell Fly: 20x8,5kg - 12x12,5kg - 14x12,5kg - 8x12,5kg

*Buik:
- crunches, MILJOENEUH!! :D

hahahaa, mooi man, lekker bezig!

ha,

wat denk jezelf... heeft het nut gehad?

Ik denk zoiezo dat je is goed moet nadenken met wat je precies wilt. Dan kun je makkelijker ergens naar toe werken. Een realistisch maar toch uitdagend doel! Dat is als olie op vuur. Motiveert enorm. Kun je samen over brainstormen met je vriend die mee traint. Je zal merken als je daar over gaat fantaseren dat het je energie geeft.

Dan ga je kijken wat je nodig hebt om daar te komen. Hindernissen zijn natuurlijk om genomen te worden. Dus "ik kan geen rippetoe omdat etc.." is er dan niet bij, omdat je zo gemotiveerd bent dat je een alternatief zoekt. Waarmee je hetzelfde doel kunt bereiken.

Succes bro! Ik blijf je volgen :-)

Terug
Naar boven