MuscleMeat

Jorgen's nieuwe start, here we go!

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt curlen door de pols te pakken van je ene hand en die dan tegenhouden bij het omhoog gaan. Je kunt chinnen door bv onder een doeltje te gaan staan en jezelf op te trekken.
En nee, het was niet sarcastisch bedoeld.
Je kunt ook tegen een muur gaan staan en dan squatten of jumpsquats doen. Je hebt niet altijd gewichten nodig. Ik train zelf nu ook zonder gewichten.:)
Kun je lezen in mijn logje.

Haha, slim gezien! :D Daar had ik nog niet aan gedacht :D

Ok, bedankt voor het compliment dan ? :)

Geef linkje eens naar je log, aub?

Wou gisteren trainen, maar net nadat ik mijn eerste shoulderpress had gedaan kreeg ik uitnodiging van knappe griet om naar haar thuis te komen (ze was alleen thuis ;) ;) ) Dat aanbod kon ik niet afstaan, sorry mannen! :D

Vanavond weer geen training, "moet" naar een voetbalmatch gaan kijken, heb er aan abo van.

(Voor de geinteresseerden onder ons, het is Club Brugge - AA Gent, vergelijkbaar met het NL PSV-Ajax ofzo ... Topmatch dus! )

Overdag kan ik niet trainen, examens komen eraan, moet studeren dan!

Hoop dat je de training daar hebt voortgezet. HIIT cardio met een chick, nothing can beat that :D

Hoop dat je de training daar hebt voortgezet. HIIT cardio met een chick, nothing can beat that :D

Haha das waar en kwou wel, mr tis ng ni gelukt :s

Zij wilt kerels die ouder zijn as ons, want ze heeft paar "onvolwassen" relaties achter de rug, dus nu probeer ik zo volwassen mogelijk over relaties te praten :p

Aah gast, wa ge allemaal an ni moet doen voor coïtus... :mad:

Begin een buikske te krijgen :/

Erg? Nee toch :p

Nog anderhalf uurtje studeren en dan even die schouders aanpakken!

Btw, heb bij andere schema's "voorarmen" zien staan. Is het ook belangrijk om deze te trainen of moet je die niet speciaal doen?

* Schouders :

- Dumbbell Shoulder Press : 15x8kg - 12x10kg - 10x12kg - 8x14kg - 7x16kg

- Dumbbell Rear Delt Row : 15x16kg - 12x18kg - 10x20kg - 8x22kg

- Dumbbell Front Raise : 12x8kg - 7x10kg - 10x8kg - 8x8kg

- Barbell Upright Row : 20xstang(=15kg) - 15x25kg - 10x29kg - 7x33kg

Bij de dumbbell Front Raise voelde ik bij de 10kg dat de uitvoering niet meer optimaal was, teveel beweging met het lichaam en armen waren niet meer gestrekt, dus ben ik terug naar 8kg gegaan.

Trainingsduur: 40 min (te lang?)

Klote schouders!!! :mad::mad::mad:
Heb nooit het gevoel dat ze goed getraind zijn.. qua kracht bedoel ik dan, want ik ben altijd pompaf bij de laatste reps, maar het is precies niet zo dat mijn spieren kapot zijn ... (Bv bij de bench press en je bent je laatste rep aan het doen, ben je aan het duwen en aan het duwen en je krijgt ze niet boven, dan weet je dat je spieren tot het uiterste gaan, maar dan ben ik niet zo aan het hijgen als nu bij mijn schouders :s)

Moest vandaag normaal gezien rug en triceps trainen, maar een vriend kwam mee fitnessen en hij wou borst en biceps doen.

* Borst (opwarming : 8kg x 20 dumbbell bench press):
- dumbbell bench press : 15x16kg - 12x18kg - 9x20kg - 5x22kg(KLOTE!!) - 8x20kg - 9x18kg
- incline bench press : 15x10kg - 15x12kg - 14x14kg - 10x16kg - 5x18kg( :( )
- dumbbell fly : 15x8kg - 12x10kg (PIJNSCHEUT IN RECHTERBORST) - 8x10kg (WEER PIJN; hier stop ik met borst!)

* Biceps :
- 90° seated curl : 12x12kg - 12x12kg - 10x14kg - 7x14kg
- 60° seated curl : 12x10kg - 12x10kg - 10x10kg
- 21-en (19kg) : 21, 21, 21 (VERHOGEN!!)

Beestige training!!! :D Jammer van pijnscheut in borst, maar volgens mij ben ik gewoon tegen mijn grens gebotst ... Of is het toch oppassen geblazen?

ik post hier maar even reactie
je vroeg in mn log op hoeveel reps je moet zitten om te groeien
daat zijn verschillende meningen over maar ik raad je aan tussen de 5 en de tien te zitten, daarboven word het meer voor spierconditie.

als ik jou was zou ik op dit forum even rondzoeken voor een trainingschema dat bij jou past (riptoe is een mooie start)
en je daar minimaal een poos aan houden.

daarnaast heb je het probleem van geen sportschool.
zorg voor een stang met wat gewichten, all you need.
daarmee kan je toch pressen , rowen, curlen , squaten en raisen.

ik post hier maar even reactie
je vroeg in mn log op hoeveel reps je moet zitten om te groeien
daat zijn verschillende meningen over maar ik raad je aan tussen de 5 en de tien te zitten, daarboven word het meer voor spierconditie.

als ik jou was zou ik op dit forum even rondzoeken voor een trainingschema dat bij jou past (riptoe is een mooie start)
en je daar minimaal een poos aan houden.

daarnaast heb je het probleem van geen sportschool.
zorg voor een stang met wat gewichten, all you need.
daarmee kan je toch pressen , rowen, curlen , squaten en raisen.

Bedankt :)

Tussen 5 en 10, maar dan met constant gewicht? Dus niet zoals ik nu doe, reps verlagen en gewicht verhogen per set ?

Rippetoe wou ik volgen, maar hier thuis gaat dat echt nogal moeilijk. De military press heb ik geprobeerd, maar ik krijg hem niet in de juiste positie. Als ik weinig gewicht pak, lukt het wel, maar dan train in mijn schouders niet :/

Benchpress zonder spotter en in een kleine ruimte (met kasten langs beide kanten die ik beter niet afbreek) is ook niet echt ideaal. Deadlift probeer ik wel te doen, squaten zie ik niet zitten. Heb het nog nooit gedaan, weet niet hoe het juist moet en heb geen idee hoe ik die stang in men nek moet krijgen :s

Bedankt!

Voor de eerste keer in mijn leven gaf de weegschaal meer dan 60KG aan!! :D

Detail: had kleren aan en na mijn ontbijt woog ik 60,1kg, na mijn middageten 60,3kg :D

Straks rug en triceps trainen.

Tot straks!

* Rug :
- Deadlift :
20 x Stang(15kg)
10 x 35kg
5 x 75kg
5 x 75kg (MOEITE MET GRIP :S)
5 x 75kg : SHIT! Bijna de barbell laten vallen, kan hand niet gesloten houden :s
10 x 35kg

- Barbell Bent-Over-Row :
10 x 25kg
12 x 45kg
10 x 45kg
9 x 45kg
15 x 25kg

Serieuze pomp in mijn voorarmen en ook mijn biceps staan opspannen ...
--> Minder gewicht, meer op uitvoering letten!! Trekken op rug! :S

- Bent-Over-Fly (12kg): 15 - 12 - 10 - 7
- Dumbbell Shrugs : 12x22kg - 10x22kg(hand lost :S) - 8x22kg
- Dumbbell Bent-Over-Row Incline : 12x12kg - 12x12kg

* Triceps :
- Benchpress Close Grip : 20x25kg - 15x35kg - 10x39kg - x43kg
- Dumbbell Seated Triceps Extension : 15x12kg - 10x14kg - 5x16kg
- Bench dip 3x tot uitputting: 20 - 20 - 14

Rug en triceps zijn toch niet kapot, maar ik ben wel altijd tot men maximum gegaan, hebben jullie misschien nog andere oefeningen waarvan je zegt "dit is het! Deze oef mag ni ontbreken!" ? :p

Aanpassing:
Betere uitvoering, minder gewicht, moet het voelen branden!

Laatst bewerkt:
Leuk logje om te lezen. Lekker doortrainen joh.

Wat is precies je doel: over een half jaar, jaar, 2 jaar?

Groetjes,

een andere beginner

45kg BOR en 75kg DL is niet slecht voor je gewicht en gezien hoelang je traint, Jorgy!

Als je moeite hebt met grip bij de DL, kun je es een mixed grip proberen als je dat nog niet deed!

Leuk logje om te lezen. Lekker doortrainen joh.

Wat is precies je doel: over een half jaar, jaar, 2 jaar?

Groetjes,

een andere beginner

Bedankt en dat is zeker mijn plan :)

Goh, aangezien het eten me nog niet goed lukt, liggen mijn doelen niet zo extreem hoog. Ik weeg nu 60kg (gisteren eerste keer in mijn leven dat weegschaal meer als 60kg aangaf) en als ik binnen een half jaar of een jaar op 65kg zit, met ongeveer hetzelfde vetpercentage, zal ik al vrij content zijn :)

Ik denk dat voor mij 70kg een maximum gaat zijn, tenzij ik mijn voedselproporties nog drastisch omhoog krijg en dan lukt het misschien wel om meer als 70kg te gaan wegen de komende jaren, maar momenteel gewoon stap voor stap, dus op naar die 65kg! :D

45kg BOR en 75kg DL is niet slecht voor je gewicht en gezien hoelang je traint, Jorgy!

Als je moeite hebt met grip bij de DL, kun je es een mixed grip proberen als je dat nog niet deed!

45kg BOR is volgens mij niet correct. Ik voel mijn rugspieren namelijk niet branden na deze oefening, dus vrees ik dat ik ze niet juist aan het doen ben. Nu, een dag na mijn rugtraining, heb ik wel een beetje spierpijn in mijn rug, maar niet overdreven veel, dus ik ga minder kg pakken op de BOR en proberen meer op de uitvoering te letten.

Mixed grip, dat is één hand "erover" en de ander hand "eronder" ofwat?
Want nu doe ik de normale, denk ik ( :p ). Nu doe ik beide handen er gewoon over. Ik hoop dat dat een oplossing is, want nu glijd mijn vooral linkerhand open ... duidt dit op te zwakke voorarmen misschien?

Ja, een handpalm naar je toe en de andere van je af. Kan even wennen zijn in het begin, maar zorgt wel voor een betere grip. Zou ik even oefenen op lager gewicht om de feeling te krijgen :)

Ja, een handpalm naar je toe en de andere van je af. Kan even wennen zijn in het begin, maar zorgt wel voor een betere grip. Zou ik even oefenen op lager gewicht om de feeling te krijgen :)

Ok, zal ik doen bij de volgende training!

Bedankt :)

Ging normaal gezien vandaag schouders aanpakken en morgen rustdag pakken, maar ben net terug van het baantjes trekken in het zwembad en heb daar al serieus wat energie bij verbruikt en ook heb ik pijn in mijn voorarmen, zodat ik training ga uitstellen tot morgen.

Ik ga morgen vroeger opstaan zodat ik nog mijn schouders kan trainen, met misschien nog borst of biceps erbij aangezien het mijn laatste training weer is tot volgende week donderdag/vrijdag.

Terug
Naar boven