XXL Nutrition

Joris Luijendijk over het midden oosten (EYE OPENER!)

Dus laat me ff samenvatten: Wallonië verfranst al jaren grond van Vlaanderen, dus als wij Vlamingen onszelf nu hier en daar gaan opblazen als protestactie dan is dat ok, nee ok nu begrijp ik het helemaal [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nogmaals ik kies geen kant van Israel, ik probeer de zaken in balans te bekijken, beiden hebben schuld!

We worden niet met geweld verdreven, dat is 1 en een niet al te kleine punt.

Wat die Joden doen is misschien niet goed te keuren...hoewel het mogelijk ooit hun grond was... maar dat je terrorisme goedpraat, dus het laf vermoorden van gezinnen die zelf geen macht hebben over wat hun politieke leiders en leger doen, dat kan dus niet he. Daar gooien ze alleen hun eigen ruiten mee in.

rood: ?

Als ze niets doen, dan pas gooien ze hun eigen ruiten in. Of beter gezegd: hebben ze geen eigen ruiten meer.
Dat ze onschuldige burgers uitmoorden gebeurt ook in kleinere mate, maar het wordt wel uitvergroot. Overgrote meerderheid van de slachtoffers waren militairen en burgers in bezette gebieden en volgens Conventie van geneve (?) heb je wel je recht om je land te verdedigen. Dat is vaak voorbijgekomen door Thinkalot en nooit weerlegd geweest.
Als het louter ter verdediging is, dan staan ze in hun recht en kan je ze niet beschuldigen van terrorisme.

En waar moeten de Joden dan wonen als we de Arabs volgen? Iedereen verdient volgens mij een stukje land dus ooit zal men dat toch moeten aanvaarden.

Europa(engeland) zou iets beter verzind moeten hebben. Waarom niet allen naar belgië brengen ?
Dan voel je mss ook hoe palestijnen zich voelen...

En waar moeten de Joden dan wonen als we de Arabs volgen?

Zou het niet weten eigenlijk, vind het hele concept van een Joodse staat onzinnig. Maar dat is meer gebaseerd op de onzinnige claims die voortkomen uit de zogenaamd heilige geschriften.

Zou het niet weten eigenlijk, vind het hele concept van een Joodse staat onzinnig. Maar dat is meer gebaseerd op de onzinnige claims die voortkomen uit de zogenaamd heilige geschriften.
Vind ik toch wel een gedurfde uitspraak. Het mag dan onzinnig zijn, maar als er geen alternatief is... Men had het gewoon 50/50 moeten indelen met steun van heel de internationale gemeenschap, klaar.

We worden niet met geweld verdreven, dat is 1 en een niet al te kleine punt.

rood: ?

Als ze niets doen, dan pas gooien ze hun eigen ruiten in. Of beter gezegd: hebben ze geen eigen ruiten meer.
Dat ze onschuldige burgers uitmoorden gebeurt ook in kleinere mate, maar het wordt wel uitvergroot. Overgrote meerderheid van de slachtoffers waren militairen en burgers in bezette gebieden en volgens Conventie van geneve (?) heb je wel je recht om je land te verdedigen. Dat is vaak voorbijgekomen door Thinkalot en nooit weerlegd geweest.
Als het louter ter verdediging is, dan staan ze in hun recht en kan je ze niet beschuldigen van terrorisme.

Europa(engeland) zou iets beter verzind moeten hebben. Waarom niet allen naar belgië brengen ?
Dan voel je mss ook hoe palestijnen zich voelen...

Verdediging kan nooit georganiseerde geweldpleging zijn volgens mij, toch niet als het gericht is op onschuldige burgers. Maar zoals ik dus zei: elk verdient een stukje land, en er was ooit een mogelijkheid tot akkoord wat afgewezen werd door de Arabieren.

Verdediging kan nooit georganiseerde geweldpleging zijn volgens mij, toch niet als het gericht is op onschuldige burgers. Maar zoals ik dus zei: elk verdient een stukje land, en er was ooit een mogelijkheid tot akkoord wat afgewezen werd door de Arabieren.

Er zijn ook nog steeds Assyriers, geven we die hun land dan ook maar terug? Net zo goed als er in andere landen volkeren wonen die ooit een eigen land hadden.

De Joden hebben 2.000 jaar en eerder een stuk land daar gehad, bad luck for them dat ze daarvan zijn verdreven.

Verdediging kan nooit georganiseerde geweldpleging zijn. Maar zoals ik dus zei: elk verdient een stukje land, en er was ooit een mogelijkheid tot akkoord wat afgewezen werd door de Arabieren.

Elk verdient een stuk land, maar is de vraag niet 'waar' ?
Moest Engeland België gekozen hebben voor de Joden, zou je dan ook zeggen: ja, ze verdienen hier een plek ?
We kunnen hier nu al moeilijk leven met een minderheid:D

Er zijn ook nog steeds Assyriers, geven we die hun land dan ook maar terug? Net zo goed als er in andere landen volkeren wonen die ooit een eigen land hadden.

De Joden hebben 2.000 jaar en eerder een stuk land daar gehad, bad luck for them dat ze daarvan zijn verdreven.
Maar die leven nu in Diaspora volgens Wiki... Het klopt dat ze verdreven zijn, maar dan houd je dus rekening met de wet van de sterksten... Waarom dan nu zeggen dat diezelfde wet niet meer van toepassing is?

Elk verdient een stuk land, maar is de vraag niet 'waar' ?
Moest Engeland België gekozen hebben voor de Joden, zou je dan ook zeggen: ja, ze verdienen hier een plek ?
We kunnen hier nu al moeilijk leven met een minderheid:D
Hehe, het gaat er natuurlijk over dat er wel ooit generaties van datzelfde volk moeten geleeft hebben. Overigens is er wel degelijk een Joodse gemeenschap in België.

Maar die leven nu in Diaspora volgens Wiki... Het klopt dat ze verdreven zijn, maar dan houd je dus rekening met de wet van de sterksten... Waarom dan nu zeggen dat diezelfde wet niet meer van toepassing is?

Omdat we nu niet meer volgens dat soort achterhaalde begrippen leven. Ook al zijn er helaas nog wel wat beschaafde landen die maar al te graag hun tanden laten zien. Maar algemeen gezien veroveren we geen landen meer ten faveure van eigen of andere beschavingen.

In het licht van de omstandigheden zo'n 100 jaar geleden is het begin van een Joodse staat wel iets meer te begrijpen maar dan nog blijft het ouderwets koloniseren van land dat niet toebehoort aan degenen die menen daar recht op te hebben.

Misschien...maar ze zijn er, en ze eisen een eigen land, dan kan je twee dingen doen: Hitler's idee voortzetten of ze gewoon hun eigen land geven en proberen dit op een zo eerlijk mogelijke manier in te delen. Maar goed, dat is mijn mening maar :)

Misschien...maar ze zijn er, en ze eisen een eigen land, dan kan je twee dingen doen: Hitler's idee voortzetten of ze gewoon hun eigen land geven en proberen dit op een zo eerlijk mogelijke manier in te delen. Maar goed, dat is mijn mening maar.

De eis voor een eigen land was er al voordat Hitler zijn plannen ging uitvoeren. De opdeling net zo goed. Constant waren er protesten uit de Arabische wereld. Wat dat betreft was er weinig verschil met Hitler later die op zoek ging naar Lebensraum.

Maar nogmaals in het licht van de tijdsgeest was het divide et impera principe van de o.a. de Britten zo vreemd nog niet. Europa had nu eenmaal de touwtjes in handen op het wereldtoneel. Dat maakt het echter nog niet tot praktijken die het daglicht verdragen kunnen.

De eis voor een eigen land was er al voordat Hitler zijn plannen ging uitvoeren. De opdeling net zo goed. Constant waren er protesten uit de Arabische wereld. Wat dat betreft was er weinig verschil met Hitler later die op zoek ging naar Lebensraum..
Ja weet ik, maar ik bedoel dat zijn 'oplossing' ook niet tot de mogelijkheden behoort. Wat moesten de wereldleiders dan doen met het Joodse volk? Gewoon laten oplossen in de bestaande landen? Het is natuurlijk allemaal niet zo eenvoudig, ik vond de idee om ze een plekje te geven op de wereld wel ok, ook al boeit hun religieuze achtergrond me niets...

• Topic Starter Topic Starter
het hele idee van volken, naties en natiestaten is een fabeltje van politieke leiders.

Ze vermoorden vooral Joden in bezette gebieden, wat ze dus hen het recht geeft om wel te doden. Hoe ze dat doen maakt geen **** uit. Als ze wapens hadden, dan hadden ze dat gebruikt ipv zelfmoordaanslagen.

Precies om dit antwoord interesseert het mij geen reet als er morgen weer wat Palestijnen opgeblazen worden....hoe meer hoe beter zelfs.

Die shit daar wordt toch niet opgelost dus het wordt wat mij betreft tijd dat dat ze hele teringzooi opblazen.

In het licht van de omstandigheden zo'n 100 jaar geleden is het begin van een Joodse staat wel iets meer te begrijpen maar dan nog blijft het ouderwets koloniseren van land dat niet toebehoort aan degenen die menen daar recht op te hebben.

Maar soms uiterst succesvol, als je de oorspronkelijke bewoners tenminste effectief genoeg uitroeit. In Amerika en Austrlië kunnen ze daarover meepraten. Landen die de 'fout' maakten de oorspronkelijke bevolking te laten leven, zoals Zuid Afrika en Israel, zitten nu met de gebakken peren. Maar ondanks dat zij zo genadig waren destijds, worden ze nu juist negatiever beoordeeld dan de landen die iedereen gelijk over de kling jaagden.

The irony.

In Australie hebben ze niet zoals in de USA een echte uitroeiingspolitiek gehad. Veel aboriginals legden al het loodje door de meegebrachte ziektes.

USA kent overigens ook nog steeds een grote vertegenwoordiging van natives. Er zijn maar weinig landen waar de oorspronkelijke bevolking verdwenen is. Dat is hooguit in enkele Midden Amerikaanse landen het geval. Als je het tenminste over kolonisatie hebt, in de eeuwen daarvoor zullen genoeg volkeren volledig over de kling zijn gejaagd.

Israel en Zuid Afrika hebben in tegenstelling tot de USA en Australie ook nog eens vrij lang hun verdrijvende politiek aangehouden. Ergo, Israel is nog steeds een onderdrukkende factor in de regio. Logisch ook dat in een veranderend tijdsbeeld de onderdrukkende landen meer kritiek krijgen te verduren.

50 jaar geleden talmde niemand over de onderdrukte zwarte bevolking in Zuid Afrika, enkele jaren later waren ze opeens de gebeten hond. Om met een liedje uit die tijd te spreken 'The times they are a-Changin'.

Inderdaad, het is bijna lachwekkend hoe moreel labiel mensen zijn. Wat opa nog normaal vond is nu absoluut not done. Maar ook andersom, wat Janmaat in de jaren '80 riep was toen schokkend, nu zou hij maar iets rechts van het midden zitten, met rechts van hem nog extremere partijen die tegenwoordig geen duimbreed in de weg wordt gelegd.

Precies om dit antwoord interesseert het mij geen reet als er morgen weer wat Palestijnen opgeblazen worden....hoe meer hoe beter zelfs.

Die shit daar wordt toch niet opgelost dus het wordt wat mij betreft tijd dat dat ze hele teringzooi opblazen.

Nou dat is best gestoord van je. :)

Inderdaad, het is bijna lachwekkend hoe moreel labiel mensen zijn. Wat opa nog normaal vond is nu absoluut not done. Maar ook andersom, wat Janmaat in de jaren '80 riep was toen schokkend, nu zou hij maar iets rechts van het midden zitten, met rechts van hem nog extremere partijen die tegenwoordig geen duimbreed in de weg wordt gelegd.

Moreel labiel of gewoon (positief) evolutie ?

Bigt, bekijk de docu nog 1x.
Het heeft het over mensen zoals jij die gehersenspoeld zijn en hij laat ook gelijk zien hoe belachelijk het eigenlijk is.

Hij is helemaal niet links en noemt palestijnen ook geen "slachtoffers" in het conflict.
Maar het is een "mechanisme" waar niemand iets aan kan doen.

• Topic Starter Topic Starter
Bigt, bekijk de docu nog 1x.
Het heeft het over mensen zoals jij die gehersenspoeld zijn en hij laat ook gelijk zien hoe belachelijk het eigenlijk is.

Hij is helemaal niet links en noemt palestijnen ook geen "slachtoffers" in het conflict.
Maar het is een "mechanisme" waar niemand iets aan kan doen.
inderdaad, zo heb ik de uitzending dus ook opgevat, opzich is er wel wat aan te doen, maar dat zou dan zijn om de marktwerking binnen de media te verminderen en je zou dan kunnen zeggen dat dat weer de persvrijheid tegengaat en blablabla.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven