MuscleMeat

Joris Luijendijk over het midden oosten (EYE OPENER!)

Wat is er nou weer mis met die bron, schrijver John F. Burns is een gerespecteerde journalist.

Maar ik trek me maar terug uit deze discussie, eeuwige oorlog die nooit opgelost geraakt; steeds elkaar de schuld geven, maar eens hand in eigen boezem steken is er niet bij in die streken.

En dan? Is dat een reden om te denken dat deze man leugens schrijft? De NY Times heeft een hoge reputatie en schrijft helemaal geen leugens. Het is niet omdat FOX de mensen brainswashed dat je heel de VS met al hun media over dezelfde kam moet scheren.

En dan? Is dat een reden om te denken dat deze man leugens schrijft? De NY Times heeft een hoge reputatie en schrijft helemaal geen leugens. Het is niet omdat FOX de mensen brainswashed dat je heel de VS met al hun media over dezelfde kam moet scheren.

Ja ja de media in amerika is betrouwbaar :roflol:

Maar daar ging het niet helemaal om. Jij rechtvaardigd het dat een leger meer burgerslachtoffers maakt dan de tegenpartij omdat de tegenpartij 'terroristen' zouden zijn.

Zucht. Die journalist is betrouwbaar en schrijft voor een betrouwbare krant, die cijfers over Saddam kloppen. Hij is verantwoordelijk voor tienduizenden doden, dat is zelfs in de rechtzaak tegen hem bewezen.

Zucht. Die journalist is betrouwbaar en schrijft voor een betrouwbare krant, die cijfers over Saddam kloppen. Hij is verantwoordelijk voor tienduizenden doden, dat is zelfs in de rechtzaak tegen hem bewezen.

Hij is veroordeeld voor 143 moorden. Nog idioot veel en een terechte doodstraf maar dat terzijde..........

Ze zijn niet verder gegaan met de andere zaken omdat dit voldoende was om hem te laten hangen maar hij heeft nog tienduizenden Koerden vergast dat heeft de rechter gezegd en dan de oorlog met Iran waar nog eens honderdduizenden door stierven, maar goed als je dat niet meetelt omdat hij daarvoor niet in een rechtzaak veroordeelt is so be it.... Ik ben blij dat hij weg is uit Irak en het land nu tenminste een kans heeft om democratisch te worden.

Ze zijn niet verder gegaan met de andere zaken omdat dit voldoende was om hem te laten hangen maar hij heeft nog tienduizenden Koerden vergast dat heeft de rechter gezegd en dan de oorlog met Iran waar nog eens honderdduizenden door stierven, maar goed als je dat niet meetelt omdat hij daarvoor niet in een rechtzaak veroordeelt is so be it.... Ik ben blij dat hij weg is uit Irak en het land nu tenminste een kans heeft om democratisch te worden.

Haha bewezen in de rechtzaal.......:o

Hij is daar nooit voor veroordeeld , dus niet bewezen!

Bewezen of onbewezen in de rechtszaal, Saddam heeft vele honderduizenden doden op zijn geweten. Om nog maar niet te spreken over de misschien wel een miljoen doden in Iran-Irak oorlog.

Of het land nu beter af is betwijfel ik, een groot gedeelte van de bevolking vind van niet in ieder geval. Denk dat zij daar het beste een uitspraak over kunnen doen.

Bewezen of onbewezen in de rechtszaal, Saddam heeft vele honderduizenden doden op zijn geweten. Om nog maar niet te spreken over de misschien wel een miljoen doden in Iran-Irak oorlog.

Dat zal me aan m'n reet roesten...... Hij komt met bewezen in de rechtzaal en dat is gewoon gelul!!!

Of het land nu beter af is betwijfel ik, een groot gedeelte van de bevolking vind van niet in ieder geval. Denk dat zij daar het beste een uitspraak over kunnen doen.
Nee klopt, maar na de oorlog was het hier ook een puinhoop. Toch denk ik dat we nu blij mogen zijn dat die oorlog er geweest is. Akkoord, de oorlog in Irak was vrij eenzijdig beslist en elke oorlog eist natuurlijk ongewenste slachtoffers, maar ik blijf erbij dat een dictator op termijn meer doden en ellende kan veroorzaken.

Dat zal me aan m'n reet roesten...... Hij komt met bewezen in de rechtzaal en dat is gewoon gelul!!!
Bij een veroordeling heb je heel sterk bewijs nodig tegen de beklaagde, bewijs was er wel degelijk, alleen was er voor een andere lichtere zaak sterker bewijs aanwezig en dus koos men om op dat pad verder te gaan. Zie dus niet in waarom zeggen dat het bewezen is (er waren genoeg getuigen) gelul is. Hij was er niet voor veroordeeld, maar iedereen kent de cijfers over het dodenaantal in Irak onder zijn regime, dus het heeft weinig zin om die cijfers nog tegen te spreken.

Ik kan niet spreken voor de rest van Irak, maar voor de Koerden is de situatie wel verbeterd sinds de dood van Saddam. Bij de "Anfal" campagne van Saddam alleen al kwamen 180.000 Koerden om door onder andere chemische aanvallen.

Dat betekend natuurlijk niet dat de Koerden de Amerikanen dankbaar moeten zijn, omdat het Amerika in de eerste plaats was die Saddam daar aan de macht heeft geholpen. Verder zijn de Koerden in het verleden wel vaker in de steek gelaten door Amerika, wat elke keer weer duizenden Koerdische doden tot gevolg had.

Om maar samen te vatten: ja, ik ben blij dat Saddam weg is, maar ik ben Amerika zeker niet dankbaar.

Hier een interessant stukje over waarom ik niet zo positief ben over de rol van Amerika in Irak:
YouTube - Saddam Hussein - The Trial you will never see

Het staat vast dat hij van de linkse kerk is, idem VPRO: anti-Amerikaans, anti-Israel en dus alle baat bij een gekleurde reportage. Maar vooral mensen blijven verdedigen die onschuldige families uitmoorden om een stukje land en met als drijfveer hun geloof :no:

Dus omdat het van de VPRO is, kan het niet op waarheid berusten?
Kan de 'linkse kerk' ook niet eens gelijk hebben of is dat alleen weggelegd voor de liberalen?

Dus omdat het van de VPRO is, kan het niet op waarheid berusten?
Kan de 'linkse kerk' ook niet eens gelijk hebben of is dat alleen weggelegd voor de liberalen?
Ze bekijken het op een heel andere manier in elk geval. Het gaat niet zo zeer om gelijk of ongelijk, maar eerder: wat laat je zien en hoe interpreteer je het. Het valt toch op dat links de kant van de Palestijnen kiest en rechts de kant van de Joden. Geen van beiden hoeven 100% gelijk te hebben, misschien zijn ze beiden wel deels fout?

geef verdomme nou eens voorbeeld man, dit gezwets heeft niemand wat aan.

en lees eens een boek mensen, mijn god.

Aan jou de eer om het voorbeeld te geven;)

hoho, jij beweert dat de VPRO gekleurde reportages uitzendt. Dus ik ben benieuwd naar een voorbeeld uit bijv. die Tegenlicht documentaire waar dat uit blijkt.

Verder zei je een aantal posts eerder ook al zoiets over Luyendijk, dus ook daar ben ik benieuwd naar een voorbeeld.

En dan zie we vervolgens wel of ik het daar mee eens ben. :) Ik wacht af.

Ik kies overigens liever geen kant. Te meer omdat dit conflict zoveel meer gecompliceerd is dan je in een thread als deze kan vatten. Ik zet wel vraagtekens bij bepaalde kolonisatie-acties van de Joodse authoriteiten maar ik zeg net zo goed vraagtekens bij de strijd van sommige organisaties aan Palestijnse kant. Aan beide kanten vinden acties plaats waarvan de burgerbevolking van beide groepen veel onder te lijden heeft en dat terwijl er aan beide kant genoeg gematigde personen die helemaal niet zitten te wachten op een langdurig conflict.

Het is jammer dat Rabin door een extremistische Jood om zeep is geholpen ook al waren de Oslo-akkoorden ook niet het heilige middel om alle ontevredenheid aan Joodse of Palestijnse kant uit de wereld te helpen. Maar er was onder Rabin meer progressie dan onder welke Israelische premier ook.

Daar sluit ik me volledig bij aan. Ik kies overigens ook geen kant, of verbind mij vanwege een links dan wel rechts gedachtegoed ook niet automatisch aan 1 vd 2 partijen. Ik weet wel dat het vaak zo gebeurt, maar als je deze lijn doortrekt zou dat betekenen dat objectieve wetenschap als streven verwaarloosbaar is.

Terug
Naar boven