AndroidHealthClinic

Jouw Favoriete training split

DutchSoldier

Dutch Bodybuilder
Waardering
65
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Ik ben benieuwd naar wat jullie favoriete training splitten zijn.

Mijn top 3:
  1. Dag1:Borst, Dag2:Rug, Dag3:Rust, Dag4:Schouders, Dag5:Biceps+Triceps, Dag6:Benen Dag7:Rust
  2. Dag1: Push, Dag2: Pull, Dag3:Leggs Dag4:Rust en daarna weer the same
  3. Dag1:Borst+Rug, Dag2:Schouders+Biceps+triceps, Dag3:Benen, Dag4:Rust en daarna weer the same

ub-lb-rust-ub-lb-rust-ub-lb-rust-ub-lb-rust enz.

Ben trouwens wel benieuwd of er veel mensen zijn die de 3e optie gebruiken. Denk erover na om dit na m'n huide schema te gaan proberen.

liefst een UB/LB of FB of combinatie zoals nu:
ma: UB
di: LB
woe: UB
vrij: FB

Edit: vroeger splits getraind wat soms wel eens leuk was, maar met blessuregevoelige schouder is het niet mgoelijk om én meerdere schouderoefening én meerdere borstoefeneningen te doen én nog andere oefeningen waarbij de schouder licht werd gebruikt (dit zijn er veel).

• Topic Starter Topic Starter
Op dit moment doe ik het volgende schema:
  1. Borst (Zwaar) + Schouders(Licht)
  2. Rug(Zwaar) + Triceps(licht)
  3. Benen(Zwaar) + Biceps(Licht)
  4. Rust
  5. Borst (Licht) + Schouders(Zwaar)
  6. Rug(Licht) + Triceps(Zwaar)
  7. Benen(Licht) + Biceps(Zwaar)
  8. Rust
Dit werd aangeraden door eigenaar van mijn sportschool. Hij is overigens oud professionele bodybuilder en heeft ook veel professionele bodybuilders getraind vroeger.
Na paar weken uitproberen ben ik hier ook zeer tevreden over.

Als ik wil groeien:
bi & triceps
benen
rust
rug
borst & schouders
rust
rust

Als ik ga droogtrainen:
push
pull
legs
push
pull
legs
rust

mijn favo is 3 daagse split 4 á 5 dagen per week.
borst-tri-schouders
rug-bi-schouders
benen compleet.

Wil ook nog wel eens combi maken
rug-borst
bi-tri-schouder
benen

Mooiste frequentie vind ik alles gemiddeld 3 x per 2 weken te trainen dus ongeveer 4 dagen tussen elke training van dezelfde spiergroep om optimaal te herstellen en te groeien.

Borst + triceps
Benen
Rug + biceps
Rust
Opnieuw, bij vermoeidheid oid nog een dag rust.
Geen vaste dagen, bevalt een stuk beter

Als ik ga droogtrainen 6x per week fullbody. Als ik ga gainen 3-5x per week fullbody.

Push - Pull - Rest - Rest - Push - Pull - Rest (= 1 week)
Squat zit bij de Push, Deadlift bij de Pull, dus geen aparte legs-dag.

FB - Rust - repeat ad infinitum

Ben trouwens wel benieuwd of er veel mensen zijn die de 3e optie gebruiken. Denk erover na om dit na m'n huide schema te gaan proberen.

Er zijn er niet zo heel veel die dat doen die 3e optie. Meesten vinden het te vermoeiend de borst-rug combinatie. Sommigen doen met dit systeem ook wel de schouders bij benendag er bij.
Maar traint erg lekker bodypart split zoals 3 daagse split. Het is net zoiets als een push-pull-legs split en kan je ook bij 4 dagen trainen per week gewoon doen.

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn er niet zo heel veel die dat doen die 3e optie. Meesten vinden het te vermoeiend de borst-rug combinatie. Sommigen doen met dit systeem ook wel de schouders bij benendag er bij.
Maar traint erg lekker bodypart split zoals 3 daagse split. Het is net zoiets als een push-pull-legs split en kan je ook bij 4 dagen trainen per week gewoon doen.

Ja, inderdaad. Heb overigens geen moeite met borst en rug samen trainen. Ik doe ze dan meestal supersetten, dan krijg je ook super dikke pomp! :D

mijn favo is 3 daagse split 4 á 5 dagen per week.
borst-tri-schouders
rug-bi-schouders
benen compleet.

Wil ook nog wel eens combi maken
rug-borst
bi-tri-schouder
benen

Mooiste frequentie vind ik alles gemiddeld 3 x per 2 weken te trainen dus ongeveer 4 dagen tussen elke training van dezelfde spiergroep om optimaal te herstellen en te groeien.

Dit! :D

Terug
Naar boven