XXL Nutrition

Jouw top 3 smoesjes om onder je jaarcontract van de sportschool uit te komen?!

Een contract dat je tekent voor een jaar is nou eenmaal voor een jaar
daar kom je niet zomaar onderuit
mensen lastig vallen, dealen, lawaai maken, alles wat je een goede oplossing lijkt, zal een slechte blijken, je wordt nl gewoon gebanned, maar een contract is een contract, en je zal wss toch je volledige jaar moeten uitbetalen..

Domiciliering stopzetten bij de bank heeft gewoon het gevolg dat wnnr je 2maand achterstaat, je wordt doorverwezen naar een incassobureau en je dus nog bijkomende kosten moet betalen..

Enkel via doktersvoorschrift is het mogelijk denk ik, maar echt gemakkelijk zal dit niet zijn...

Bij ons op het werk heb je een bepaalde regeling waar je kan kiezen:
of je blijft toch betalen en kan nog de rest van de tijd komen sporten
of je neemt een 50% regeling, je betaald dus in één keer de helft van de maanden, maar je kan niet meer komen (maw als je 40/maand betaald voor nog 6 maanden betaal je dus : 20x6)

Hoe dan ook, een contract voor een jaar, is een contract voor een jaar..

wie tekent dan ook voor een jaar?
:D

mogelijkheid om per maand te betalen en op te zeggen moeten ze ook aan kunnen bieden, anders is het BS!
;)

Wat een onzin lul je weer. Je tekent een jaarcontract met als afspraak dat je per maand betaald. Als dat met je volle verstand ondertekent dan dien je je daaraan te houden.:rolleyes: Maar jij als notoire wanbetaler boeit dat uiteraard niet. Geen contract is klusmierproof!

in real-life had ik je nu aangeklaagd wegens smaad cq laster.
;)

maw; als je me niet goed kent, hou dan liever je mond ipv verkeerde beschuldigingen te doen die je niet kunt bewijzen.

mogelijkheid om per maand te betalen en op te zeggen moeten ze ook aan kunnen bieden, anders is het BS!
;)
Je tekent voor een jaar omdat het op de achterzijde van het contract in kleine letters staat (die men meestal niet leest) maar je betaald per maand. Is bij veel ketens zo...

Heb het ook meegemaakt bij Flexi-Fitness. Had mijn contract drie weken te laat opgezegd, dus het nieuwe jaar was reeds ingegaan, en moest dus blijven betalen ook al kon ik niet komen. Hebben ze voor mij een uitstapregeling getroffen van 3 maand all-inclusive lidgeld te betalen. Mocht die 3 maanden wel daar blijven trainen.
Maar ik heb dus gewoon open kaart gespeeld (ik ging verhuizen) en heb dus deze regeling kunnen treffen. Normaal gezien wordt dit overal wel aanvaard. Hopelijk toch...

;)

Je snapt het niet. Vaste inkomsten is waar het hier om draait. 1 jaarcontract vertegenwoordigd vaak € 600,- en als je aan je gezondheid gaat werken dan doe je dat niet voor 3 maanden maar voor de rest van je leven. Het liefst bij die ene gym natuurlijk;) Er zijn ook bedrijven die 2 of zelfs 3 jaar contracten aanbieden (met korting). Maandcontracten zijn ouderwets.

in real-life had ik je nu aangeklaagd wegens smaad cq laster.
;)

maw; als je me niet goed kent, hou dan liever je mond ipv verkeerde beschuldigingen te doen die je niet kunt bewijzen.

Jij bent toch naar het buitenland vertrokken om je schuldeisers te ontlopen?

Je snapt het niet. Vaste inkomsten is waar het hier om draait. 1 jaarcontract vertegenwoordigd vaak € 600,- en als je aan je gezondheid gaat werken dan doe je dat niet voor 3 maanden maar voor de rest van je leven. Het liefst bij die ene gym natuurlijk;) Er zijn ook bedrijven die 2 of zelfs 3 jaar contracten aanbieden (met korting). Maandcontracten zijn ouderwets.

Jij bent toch naar het buitenland vertrokken om je schuldeisers te ontlopen?

ouderwets of niet, ik betaal per maand en zeg op per maand: tenslotte ben IK de klant!
;)

even offtopic:
ik ben naar het buitenland vertrokken omdat ik daar meer kon verdienen, landmeter op St Maarten........van daaruit ben ik naar Curacao vertrokken omdat mijn vrouw daar vandaan komt, dus goedkopere huisvesting, en wederom omdat ik daar als landmeter aan de slag kon.
;)
vluchten voor je schulden naar Curacao heeft weinig zin omdat alles geregistreerd staat.

Niet aan de regels houden, zetten ze je account stop

:d

Iedereen zou die k*tsportscholen moeten boycotten. Eigenlijk zijn het geen sportscholen meer maar heuse bedrijven. Ik heb bewust nooit een jaarcontract willen nemen. Alleen al de manier waarop je wordt geronseld staat me niet aan. Als je even informatie wilt vragen en de infrastructuur bekijken, dan sturen ze je een verkoper die je een leuk formuliertje laat invullen en die je vanbuiten geleerde vragen stelt. Echt niks voor mij. Ik ben al bij verschillende centra gaan kijken, ik laat ze telkens hun verhaaltje doen, en daarna teken ik niks.

Bij mij is het gelukkig nog op de ouderwetse manier. Je kunt kiezen tussen de oude formules: één beurt, tien beurten, een maand, drie maanden, een jaar. Lekker zoals vroeger!

Zeg dat de gewichten te laag zijn, dat je een homegym gaat bouwen.

even offtopic:
ik ben naar het buitenland vertrokken omdat ik daar meer kon verdienen, landmeter op St Maarten........van daaruit ben ik naar Curacao vertrokken omdat mijn vrouw daar vandaan komt, dus goedkopere huisvesting, en wederom omdat ik daar als landmeter aan de slag kon.
;)
vluchten voor je schulden naar Curacao heeft weinig zin omdat alles geregistreerd staat.

Misschien heb ik het verkeerd, maar volgens mij heb jij zelf hier lopen verkondigen dat je in Nederland failliet bent gegaan en niet de kans kreeg om netjes je schulden af te betalen. En dat je daarom naar het buitenland bent gegaan om het zo op te lossen en je schulden te voldoen. Correct me if Í'm wrong.

Misschien heb ik het verkeerd, maar volgens mij heb jij zelf hier lopen verkondigen dat je in Nederland failliet bent gegaan en niet de kans kreeg om netjes je schulden af te betalen. En dat je daarom naar het buitenland bent gegaan om het zo op te lossen en je schulden te voldoen. Correct me if Í'm wrong.

klopt

maar dat is wat anders dan mij een notoire wanbetaler noemen.

correct me if i'm wrong.
;)

Ronnie Coleman lunges op de parkeerplaats :D

:roflol: En dan met die halter in je nek naar huis lungen :D

Maar even ontopic, ik heb gewoon een opzegformulier ingevuld en de volgende maandelijkse afschrijving laten terugboeken via de bank. Toen heb ik nog een brief van hun thuis gehad en ben ik nog een keer gebeld en heb ik mijn verhaal gedaan en heb er daarna niets meer van gehoord...

Bij mij was het alleen anders, ze hadden het filiaal waar ik trainde dichtgegooid voor een paar maanden ivm de zomervakantie en in de tussentijd mocht ik trainen bij een andere filiaal in de buurt. Net voordat mijn vertrouwde filiaal weer open zou gaan, kreeg ik een brief thuis dat dit toch niet het geval zou zijn. Toen heb ik per direct mijn abo opgezegd want ik moet me aan de regels houden, maar hun ook. Hun kunnen niet zomaar een filiaal sluiten terwijl ik een abo heb bij dat filiaal.

Kortom, probeer een wijziging van hun kant op te merken en gebruik dit als rede voor opzegging. Tussentijds de abo prijzen per maand verhogen mag volgens mij ook niet. Gebruik de zoekfunctie want over dit onderwerp heb ik al wel eens eerder een topic met bruikbare tips voorbij zien komen.

Verder moet je in de toekomst nooit meer een jaar abo afsluiten en alleen bij een gym gaan trainen waar je ook per maand of per kwartaal lid kunt zijn en informeer ook goed naar de opzegtermijnen! Succes/sterkte ermee!

Laatst bewerkt:
Als je niet betaald ben je een wanbetaler. Zover ik weet bestaat er in Nederland zoiets als schuldsanering.

klopt, en wanneer 3 verschillende bewindvoerders over een periode van 9 jaar (1997~2006) geen sanering rond kunnen krijgen omdat ze niet alle schuldeisers op 1 lijn kunnen krijgen hieraan mee te werken, en ook nog eens vrij laks zijn in hun verplichtingen.........

dan houd het voor mij een keer op, ik heb al heel veel maandelijkse termijnen afbetaald; soms tot 500~600 euro per maand!!

BTW: helft van schulden is inmiddels opgelopen rente en kosten incasso.
:mad::rolleyes:

dit zeg ik gewoon publiekelijk want ik schaam me er niet voor, ik denk zelf dat ik mijn best heb gedaan; ben zelfs bereid terug te komen naar NL voor een goede baan, terwijl ik weet dat ze loonbeslag kunnen leggen ( maar ik ken ondertussen de NIBUD regeltjes al wel)
;)

Gedraag je zoals skinnie, dan trappen ze je er zo uit.

vraag gewoon aan de eigenaar of je weg mag zoniet vraag dan gelijk ff wat je wel niet moet doen om onder dat contract uit te koemn!

Zeg dat je terminale kanker hebt.

:roflol: En dan met die halter in je nek naar huis lungen :D

Maar even ontopic, ik heb gewoon een opzegformulier ingevuld en de volgende maandelijkse afschrijving laten terugboeken via de bank. Toen heb ik nog een brief van hun thuis gehad en ben ik nog een keer gebeld en heb ik mijn verhaal gedaan en heb er daarna niets meer van gehoord...

Bij mij was het alleen anders, ze hadden het filiaal waar ik trainde dichtgegooid voor een paar maanden ivm de zomervakantie en in de tussentijd mocht ik trainen bij een andere filiaal in de buurt. Net voordat mijn vertrouwde filiaal weer open zou gaan, kreeg ik een brief thuis dat dit toch niet het geval zou zijn. Toen heb ik per direct mijn abo opgezegd want ik moet me aan de regels houden, maar hun ook. Hun kunnen niet zomaar een filiaal sluiten terwijl ik een abo heb bij dat filiaal.

Kortom, probeer een wijziging van hun kant op te merken en gebruik dit als rede voor opzegging. Tussentijds de abo prijzen per maand verhogen mag volgens mij ook niet. Gebruik de zoekfunctie want over dit onderwerp heb ik al wel eens eerder een topic met bruikbare tips voorbij zien komen.

Verder moet je in de toekomst nooit meer een jaar abo afsluiten en alleen bij een gym gaan trainen waar je ook per maand of per kwartaal lid kunt zijn en informeer ook goed naar de opzegtermijnen! Succes/sterkte ermee!

Dit is inderdaad de juiste manier. een wijziging in bijvoorbeeld de openingstijden. Dat heb ik aangegeven bij het opzeggen van mijn abo 4 jaar geleden. Dat was contractbreuk van hun kant.
Nu fitness ik gratis via het bedrijf waar ik werk. Bij een TE dure sportschool waardoor het er dus niet echt druk is. Iedereen gaat naar de 25 euro/p/mnd br33z4h school.

Terug
Naar boven