Fitness Seller

JudokaDomie's log

Dan doe je benen training vandaag erbij;)?

• Topic Starter Topic Starter
ja, ik zal kijken want het is hier in Geleen kermis nu dus:P

Nou sinds je eerste post is je schema iig veel verbeterd. Doe zelf ook aan judo en die squats zijn echt heel handig , voor voor kata guruma , te guruma en alle andere heftechnieken :)
En ik zou minder reps doen met meer volume .. toch met die isolatie .. vind 10 a 15 reps beetje overbodig ? meer 8 reps met meer gewicht ofzo

borst, triceps:

bench press
8x 50g
8x 55kg
8x 60kg
8x 65kg (ging heel lastig)

incl. db press
8x 10kg
2x 8x 20kg (heel zwaar, ook voor schouders)
8x 10kg

incl. flyes
2x 8x 10kg
2x 8x 7,5kg (heel licht, maar kwas kapot:p )

skull crusher

2x 8x 20kg

bench dips
2x 20x BW

seated extensions
2x 8x 20kg

close grip bench press
8x 20kg
8x 40kg

Benchpress en db press zo zwaar gedaan dat ik weinig kracht meer had voor de rest, maar toch ook vooral in de triceps fijn gevoel, bench press pr is 3x 75 maar ik was vandaag minder sterk + 3 reps is toch hele andere koek als 8 reps. Fijne training:D

Waar zijn verdomme je squats nou?

IK HEB GVD AL 300000x gezegt dat ik nog ben aant sparen voor een squatrek, morgen is benen dag met lunges, stiff legged deadlifts enz. maar squatten gaat niet zonder squatrek en ik heb niet zoveel geld, mag niet naar een gym dus moet nog sparen:mad:

sorry hoor, bedankt voor de reacties maar ik word er moe van dit 1000x te moeten uitleggen ik ben aant sparen

(Power)clean het gewicht en doe front squats.

No excuses.

IK HEB GVD AL 300000x gezegt dat ik nog ben aant sparen voor een squatrek, morgen is benen dag met lunges, stiff legged deadlifts enz. maar squatten gaat niet zonder squatrek en ik heb niet zoveel geld, mag niet naar een gym dus moet nog sparen:mad:

sorry hoor, bedankt voor de reacties maar ik word er moe van dit 1000x te moeten uitleggen ik ben aant sparen

Frontsquats zoals luuc zegt, of iig de lunges en stiff legged deads, want ik zie ook alleen maar langskomen; "heb nu erge buikpijn dus benentraining faat niet door" ipv een redelijke benen training binnen de materialen die je hebt.

morgen is benen dag? gister had ik echt buikpijn... ik heb 2 benendagen in de week, morgen en vrijdag dus verheug je maar alvast op mn knoeigewichten:P want ik ben geen ster in benentraining:P

Als je dan toch een been dag overslaat, laat dan de volgende training wat isolatie onzin eruit en doe dan de training.

Nouja morgen is toch benen, ik beloof u alexT om niet weer benen over te slaan.:D maar één vraag: hoe kun je goed frontsquats doen? ik kan maar 60kg cleanen, wat voor een squat toch vrij weinig is, of niet?

Voor een front squat is het een goed begin als je reps maakt met 60 kg.
Als je een clean doet, ligt de bar in de kuiltjes (deze ontstaan als je je armen ver naar voren strekt), nu moet je je ellebogen naar binnen en voren laten wijzen, zodat je met je armen lager kunt zakken en met je vingers de bar kunt vasthouden/tegenhouden, het is vooral de bedoeling dat de bar goed in de kuiltjes ligt, als dit zo is, en je squat gecontroleerd, zou je je handen niet eens hoeven te gebruiken.

Pas wel op je polsen en schouders bij het cleanen en vasthouden van de bar.

Vandaag met stijve nek wakker geworden, toch maar benen getraind, deze oefeningen geprobeerd: (geordenmd op uitvoering)

goed gingen:
- db squat
- lunges
redelijk ging:
- hack squat
bagger ging:
- front squat

k kreeg die klote barbell niet op me armen gelegd:(

mijn log vind ik lelijk en vies dus ik maak een nieuwe zonder troep enz. MET GOEDE BENEN TRAINING:P als mensen dat nieuwe log gaan volgen zou ik heeeel blij zijn vooral AlexT en Luuc, beesten!:P

laat je niet gek maken hier - belangrijk is het volgende : jij moet je kt in dienst stellen van je judo - ga jij fanatiek voluit squatten naast je judo ( wat inderdaad goed is voor kata guruma etc etc - maar toch ga je op een gegeven ogenblik last van je knieen krijgen ( squat 1 x pw is genoeg - als je natuurlijk je powerrack hebt ) Maar clean and press + db lungens zijn voorals nog goeie alternatieven

succes mede budoka

als je geen squatrek hebt kun je ook de lange stang op je onderrug/reet laten hangen in je handen en squatten.
een soort van low-backsquat.

Terug
Naar boven