AndroidHealthClinic

Juiste buikspieroefeningen?

eendje01

Novice
Waardering
0
Ik ben mijn buikspieren aan het trainen, maar tweifel bij één oefening of dit wel een goede is. Ik merk dat mijn onderbuikspieren bij deze oefening zeker wel getrained worden, maar wellicht is de oefening niet goed voor mijn (onder)rug. Ik voel namelijk wel wat druk op mijn onderrug, maar zeker geen pijn.

De oefning is als volgt: Ik ga op een laag tafeltje zitten met het gezicht naar mijn bed, strek mijn benen zodat de bovenkant van mijn voeten tegen de onderkant van het bed aan komen (ter ondersteuning). Vervolgens hel ik achterover tot ik dus vrijwel in lighouding ben (180 graden gestrekt). Mijn rug raakt dan nog nét niet het tafelvlak. Vervolgens span ik mijn (onder)buikspieren aan en beweeg ik mijn bovenlichaam zo'n 30cm naar voren en weer terug. (van 180 naar 140 naar 180 graden). Dit herhaal ik zo'n 50x.

Ik houd gedurende de oefening mijn rug recht.

In feite lijkt dit denk ik op de hanging leg raise, alleen til je met je onderbuik niet je onderlichaam maar je bovenlichaam.

Is dit een geschikte oefening of kan ik beter gewoon de (reverse) crunch doen?

doe 1x per week aan dragon flags man goede oefening :D

Buikspieroefeningen worden overschat gewoon wat meer cardio doen.

• Topic Starter Topic Starter
Buikspieroefeningen worden overschat gewoon wat meer cardio doen.

Dat heb ik inderdaad gelezen. 90% of meer komt van cardio (verlaging van vetgehalte). Dus daar ben ik ook mee bezig. Maar ik neem aan dat om buikspieren te kunnen zien, je ook wel degelijk (getrainde) buikspieren moet hebben...

Terug
Naar boven