Fitness Seller

Juiste voeding na een kuur voor daling vetpercentage

Sander199

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Mannen,

Ik krijg geen duidelijk beeld van de informatie die aanwezig is op het forum. Ik twijfel een beetje hoe ik het moet aanpakken.

Ik kom uit een bulk kuur, nu 2 weken klaar met m'n nakuur. mn vetpercentage is teveel gestegen en wil deze weer laten dalen om wat droger te worden. Wat is nou de beste manier in deze situatie? Ik wil zo min mogelijk spierafbraak veroorzaken maar wel droger worden. Ik heb tot op vandaag met 500 Kcal boven mn onderhoud gegeten zonder cardio. Ik wil nu mn voeding aanpassen en 3 x in de week cardio er bij pakken.

Is dit een juiste aanpak en een geschikt voedingsschema volgens jullie?

Huidig onderhoud: 3169 Kcal

80 gram Brinta & 500 ml Melk: 510 Kcal
8 volkoren boterhammen: 680 Kcal
80 gram Pindakaas: 553 Kcal
100 gram zilvervliesrijst: 340 Kcal
200 gram kipfilet: 220 Kcal
avond eten: +- 500 Kcal
500 gram kwark: 265 Kcal
eiwitshake's: 220 Kcal

Een totaal van: 3288 Kcal

Gewoon nog ff een tijdje wachten met cardio.. je bent nu klaar met je nakuur maar dat wil niet zeggen dat je lichaam zelf weer voldoende testosteron produceert.

Als je nu gaat cutten/veel cardio gaat doen dan verlies je al je massa weer.
Dus de komende tijd nog gewoon net zo veel eten als wat je tijdens de kuur deed :)

Als je doel is om deze zomer nog er lekker droog bij te lopen, dan moet je dat uit je hoofd zetten want daar ben je te laat mee. :P

• Topic Starter Topic Starter
Het is een groot verschil om er 'lekker' droog bij te lopen en het aankomen tegen gaan door je voeding aan te passen. Het is niet slim om nu je waardes niet meer zo hoog zitten als in je kuur ook zo veel Kcal tot je te nemen. En inderdaad cutten ben ik niet van plan.

Het is niet slim om nu je waardes niet meer zo hoog zitten als in je kuur ook zo veel Kcal tot je te nemen.

Dus dan maar flink wat kcal schrappen en de kans lopen dat je opgebouwde massa weer gaat verliezen?
Na een kuur loop ik liever geen risico door hoog in kcal te blijven ipv veel kcal schrappen en maar afwachten wat er gaat gebeuren.

• Topic Starter Topic Starter
En dat zijn inderdaad de verschillende meningen die ik lees. Het is de eerste keer dat mn vet percentage aanzienelijk is gestegen de laatste 4 weken . Normaal schroefde ik mn Kcal altijd wel iets naar beneden na een kuur en dat deed minimaal aanspraak op vet of spier, maar zal alsnog 500 boven mn onderhoud. Maar die 500 nu blijft zorgen voor het stijgen van het vet percentage..

Wat zijn je stats eigenlijk?

En je moet het zelf weten natuurlijk, maar imo moet je gewoon blijven doorgaan hoe je bezig was want je weet gewoon dat je anders massa gaat verliezen.. en dat je vet aankomt dat hoort er gewoon bij daar kun je verder ook niet veel aan veranderen.

Terug
Naar boven