XXL Nutrition

Jules Bremers de sterkste man van Merchtem(B) in de -90 kilo klasse

Bezoekers in dit topic

die aziz ogenia weeg 105 en doet mee in de -90 klasse?
 
Ik kon ook meedoen maandag, maar ik doe liever mee met de grote jongens haha :D
 
ja, en Jules Bremers deed maandag mee in de -90kg, maar mocht eigenlijk niet meedoen omdat hij te zwaar is. :flipoff:
 
En dan nog winnen ook, foei foei foei, in brunssum woog je 94kg ...

'k vind het beetje jammer dat er geen verplichte weging is in de -90 klasse. Internationaal is er voor de -105 wss ook een weging om zoiets te voorkomen.
 
Die weging is er bij internationale wedstrijden wel idd.
 
Jules had aan de organisatie gevraagd ofdie nog mee mocht doen met zijn gewicht in de 90-. Zijn die grenzen er niet enkel om te zorgen dat er ook echt enkel C atleten komen? Als iemand met alle redelijkheid vind dat hij dat nog is mag die van mij ook wel iets over de 90 zijn. Ik heb er zelf iig geen probleem mee dat Jules mee deed.
 
mja je moet het jezelf ook niet te makkelijk maken. Zoals ik zei, ik kon ook meegedaan hebben de maandag, en Steve ook trouwens.
 
Ik snap wel wat je bedoelt, als ik naar uitslagen van C wedstrijden kijk zie ik veel gasten van 100kg+ die wedstrijd na wedstrijd in de top 3 eindigen en toch niet switchen naar B klasse, maar Jules is daar er niet een van, Steve en vooral jij zijn ook nog wel een stuk sterker al.
 
Ik denk dat teveel mensen gefocused zijn op een podiumplaats ipv zichzelf een uitdaging stellen.
 
En dan nog winnen ook, foei foei foei, in brunssum woog je 94kg ...

'k vind het beetje jammer dat er geen verplichte weging is in de -90 klasse. Internationaal is er voor de -105 wss ook een weging om zoiets te voorkomen.

Ik ben een week voor de wedstrijd gestopt met bulken en heb goed op mn eten gelet... woog op de dag van de wedstrijd 92kg.... dus eigenlijk 2kg teveel... er is door niemand aan mij gevraagd hoe zwaar ik was en heb het ook nergens hoeven opgeven... als je de regels van de wedstrijd erop naleest dan zie je dat de wedstrijdleiding van de regels zou kunnen afwijken om de strijd zo eerlijk mogelijk te maken....

Tuurlijk had jij ook mee kunnen doen maandag... omdat je 19 bent.... maar met je 115kg BW en je 315kg deadlift en 115kg? boom kun jij je wel als B atleet beschouwen.... moet ik dan volgens jou omdat ik 2 kg teveel weeg aan B meedoen met een 195kg deadlift en 92kg boom...? met mijn stats kan ik mezelf nog wel als c atleet beschouwen...
Als men geen geruzie achteraf wil dan moet men idd gewoon wegen op de wedstrijd...
 
Had ik dit had ik dat had ik zo had ik zus hadden die mensen die hier liggen zeuren of je nu of wel had mogen meedoen ook meegedaan aan merchten op maandag dan hadden ze mischien kunnen winnen maar dat hadden ze niet gedaan dus had had had had......
met de vriendelijke groeten van HAD.
 
lol ik zeg niet dat je hebt valsgespeeld ofzo hoor, integendeel, je hebt verdiend gewonnen. Als er één schuldige is is het de organisatie. Zoiezo als je gaat indelen volgens categoriën moet je je daar ook aan houden, wat is anders het nut van ze te gebruiken. Ik zeg alleen maar dat een weging in het vervolg op zijn plaats zou zijn als er sprake is van gewichtscategoriën. Denk dat er bij elke sport met gewichtscategoriën een weging is, waarom zou strongman een uitzondering zijn?

even off-topic, maar aan de andere kant zijn gewichtscategoriën zoiezo gevaarlijk en niet eerlijk, denk maar aan de 48h weight in times bij de WPO enzo. Dan krijg je alleen maar vertekende resultaten en uitgedroogde atleten.
 
even off-topic, maar aan de andere kant zijn gewichtscategoriën zoiezo gevaarlijk en niet eerlijk, denk maar aan de 48h weight in times bij de WPO enzo. Dan krijg je alleen maar vertekende resultaten en uitgedroogde atleten.
yuuup!
Ik ben meer voor indeling naargelang ervaring/kunnen maarja das mss te moeilijk om te doen. Dit bestaat wel in de vorm van A/B/C wedstrijden maar das toch ook maar grijs ipv zwart/wit :p
 
zo moeilijk zou dat niet moeten zijn moest er een duidelijke omschrijving over komen. bv een C-atleet is imo iemand die zijn eerste wedstrijd seizoen meedoet, hoeveel wedstrijden dat ook zijn. Vanaf het jaar erop B, want dan heb je al ervaring + een jaar tijd gehad om die ervaring te gebruiken.
 
zo moeilijk zou dat niet moeten zijn moest er een duidelijke omschrijving over komen. bv een C-atleet is imo iemand die zijn eerste wedstrijd seizoen meedoet, hoeveel wedstrijden dat ook zijn. Vanaf het jaar erop B, want dan heb je al ervaring + een jaar tijd gehad om die ervaring te gebruiken.

Volgend jaar es wat C-wedstrijden draaien dan. Moestek kunnen meegedaan hebben in Merchtem zou het zowiezo wat te zwaar geweest zijn peisk.
Apollon axle 90kg zou ik bvb heel veel moeite mee hebben, moest het al lukken. Tis natuurlijk wel ervaring.
 
De axle is zo moeilijk niet hoor, als je 90kg kan overhead pressen moet dat wel lukken, want de axle kun je makkelijk continental cleanen, iets wat je met een barbell niet kan.
 
De axle is zo moeilijk niet hoor, als je 90kg kan overhead pressen moet dat wel lukken, want de axle kun je makkelijk continental cleanen, iets wat je met een barbell niet kan.

héhé men sterkste overhead lift is 75kg :sukkeltje: mss nu wat meer. Kga es moeten focussen op overhead stuff alsk ooit strongman ga willen doen. Gade 7 oktober ook bij jimmy gaan trainen? anders ziek u daar wel :)
 
Back
Naar boven