XXL Nutrition

Jullie ervaring met creatine !

dan hebben we het tog over rauw rood vlees en vis??

ik ga nu ook creatine bestellen, ben benieuwd
train nu 2 weken, 4 dagen in de week.
ben nu aan me derde week begonnen.
ik merk al zonder enige supplementen dat ik wat toeneem in kracht

btw, ik ben nieuw hier.. :)

Ik zou nog even wachten als ik jou was Fujifilm. Als beginner heb je helemaal geen creatine nodig. Dat kun je beter even (jaar of zo) uitstellen tot je in een fase komt waarin je totaal geen vooruitgang meer boekt. Creatine kan op zo'n moment een leuke opsteker zijn. Als beginner is er nog zoveel potentieel voor ontwikkeling dat het bijkans zonde zou zijn nu al met de creatine te beginnen.

Gewoon slim (en hard) trainen
goed (en veel) eten
veel rusten.

oke, zal ik doen.. ik wacht dan nog even met creatine

wat ik wel doe dan, is eiwit shakies..

en ik eet ook al veel, vind ik.. ik post wel een x wat mijn voeding is, kunnen jullie oordelen wat jullie er van vinden, en wat ik er eventueel aan kan veranderen

fujifilm zei:
oke, zal ik doen.. ik wacht dan nog even met creatine

wat ik wel doe dan, is eiwit shakies..

en ik eet ook al veel, vind ik.. ik post wel een x wat mijn voeding is, kunnen jullie oordelen wat jullie er van vinden, en wat ik er eventueel aan kan veranderen

zou ik ook nog mee wachten en eerst gewoon een goed dieet/ voeding aanhouden.

als beginner groei je in het begin echt nog wel hard genoeg.

ps je kan veel eten maar is het ook goed wat je eet?
post daarom eens je voedingsschema en dan kan er eens naar gekeken worden.

goede voeding is veel belangrijker dan eiwitshakes of creatine.

greetz BUR :)

alleen dan nu, door te veel keuze, weet ik niet welke ei-witten..
ik zit op xxl te kijken...
en dacht dus zelf aan Whey Proteine > Snel opneembare eiwitten..

Of een andere aanrader om mee te beginnen?

bur zei:
zou ik ook nog mee wachten en eerst gewoon een goed dieet/ voeding aanhouden.

als beginner groei je in het begin echt nog wel hard genoeg.

ps je kan veel eten maar is het ook goed wat je eet?
post daarom eens je voedingsschema en dan kan er eens naar gekeken worden.

goede voeding is veel belangrijker dan eiwitshakes of creatine.

greetz BUR :)

ik zal mijn voeding van gisteren en van vandaag ff laten zien
Maandag:
7.50: Groot bord pap, met suiker
Thee

10.50: 2 boterhammen met kipfilet, glas melk

12.30: 1 roggebrood met kipfilet
1 roggebrood met runderrookvlees
T/M 2 boterhammen met kaas en kommer
3 boterhammen met kipfilet
13.30 3 glazen melk

16.0 1 boterham met kipfilet

18.30 Bord spinazie, 1 Ei, bal gehakt, glasmelk
23.15 6 kipnuggets

Dinsdag:
7.50 Groot bord pap, met honing
Glaasje melk

10.30 1 boterham met kipfilet
10.50 1 Krentenbol
11.15 2 boterham met kipfilet

12.30 3 boterhammen met kipfilet
2 boterhammen met kaas en komkommer
3 glazen melk

Laatst bewerkt:
Vergeet die frikandel speciaal niet :D , wel veel eiwitjes ! :D

Ik merk geen ene donder van creatine.

ik wil nog steeds wel een duure merk proberen, maar als die van eas niet werkt....?

Hallo, ik heb een aantal vragen over het gebruik van creatine.

Ik doe sinds een jaar serieus aan fitness en merk dat ik veel zwaarder til. Bij sommige oefeningen til ik meer dan twee keer zoveel als bij het begin. Ik merk echter geen enkele toename van de breedte van de armen (bijvorbeeld). Is het voor mij nu misschien handig om creatine in te nemen? Ik ben overigens vrij lang. Ik eet veel en vooral gezond, al bijna m'n hele leven lang.

Hoeveel kost creatine?
Hoe neem je het in? Ik heb gehoord over pillen en over poeder in bijvoorbeeld thee. Wat is het verschil, wat zijn de voor- en nadelen?
Ik heb ook gelezen over rustperiodes en periodes waarin je meer moest innemen. Hoe zit dit precies?
Is het gevaarlijk voor de gezondheid, heeft het ernstige of minder ernstige bijwerkingen?

Natuurlijk fitness ik deels voor de gezondheid maar ook het aspect van een mooier, breder lichaam krijgen is interessant.

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg,

Martin.

Wel kracht winnen, maar geen massa? Oplossing: Hoger in het aantal reps en sets gaan zitten en vooral meer eten..

Heerlijk,heropening topic uit 2004!!!....

zoekfunctie:rolleyes:

Hallo, ik heb een aantal vragen over het gebruik van creatine.

Ik doe sinds een jaar serieus aan fitness en merk dat ik veel zwaarder til. Bij sommige oefeningen til ik meer dan twee keer zoveel als bij het begin. Ik merk echter geen enkele toename van de breedte van de armen (bijvorbeeld). Is het voor mij nu misschien handig om creatine in te nemen? Ik ben overigens vrij lang. Ik eet veel en vooral gezond, al bijna m'n hele leven lang.

Hoeveel kost creatine?
Hoe neem je het in? Ik heb gehoord over pillen en over poeder in bijvoorbeeld thee. Wat is het verschil, wat zijn de voor- en nadelen?
Ik heb ook gelezen over rustperiodes en periodes waarin je meer moest innemen. Hoe zit dit precies?
Is het gevaarlijk voor de gezondheid, heeft het ernstige of minder ernstige bijwerkingen?

Natuurlijk fitness ik deels voor de gezondheid maar ook het aspect van een mooier, breder lichaam krijgen is interessant.

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg,

Martin.

Haha, monsterbump.

Creatine is niet duur, de puurste vorm, monohydraat, heb je al voor 15 euro per 500 gram.
http://www.xxlnutrition.nl/best_product/39/XXL Nutrition/Creatine Monohydraat

Het idee van creatine, zonder al te veel in details te treden, is dat je harder/zwaarder/langer(qua #reps) kunt trainen, waardoor je sneller spiermassa kunt ontwikkelen.

Creatine is een van de meest onderzochte supplementen, eventjes google en je weet zoveel meer :)

Bijwerkingen zijn dat je wat meer vocht gaat opslaan waardoor je er al gelijk wat buffer uit kunt komen te zien.
Ik gebruik het all year, pre en post training.

Mijn ervaring? Geldverspilling!
Ik begrijp dat je het niet leuk vindt dat creatine niet werkt voor jou, maar ik vind het wel wat een zwakke actie om bij de reviews €1,750.00 als kostprijs in te geven en gelijk een 1 als waardering. Dit komt het board niet ten goede. (bij creatine van XXL)

Verder even mijn ervaringen met creatine; heb zo'n gratis sample ontvangen van raw iron en merkte zeer vlug dat ik meer kracht had dan gewoonlijk. Weet niet of het placebo effect was, maar heb er wel goede ervaringen mee dus.

Terug
Naar boven