MuscleMeat

De slome student, wie voelt zich aangesproken?

  • Topic starter Lumey
  • Startdatum
  • Reacties 52
  • Weergaven 3K
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

Lumey

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2005
Berichten
3.071
Waardering
0
Als commerciële boy, vrijgezel en redelijk actief rokkenjager hebben ik, en veel commerciële boys van mijn leeftijd, al een tijdje last van de marktvervuiler 't best te omschrijven als de slome student. Zo'n zogenaamde studiepik die s'zaterdagnacht als jij in je mooie BMW op weg naar huis bent (omdat je weer lekker hebt lopen te netwerken op een feestje van je baas) mot loopt te trappen met z'n dronken studentenkop. Ik zal proberen te omschrijven wat voor type gozer dit is. Dat ik ze niet mot, staat als een paal boven water. Zal vertellen waarom. Maar ook waarom -wij- beter zijn dan hen.

Kijk, ik ben dus commercieel manager. Ik zie er denk ik aardig uit qua kleding en fysiek, best welbespraakt voor een zakenjongen, veel vrienden, mooi KOOPhuis zelfs, type hard werken, veel sparen en in dikke auto's rondrijden. Allemaal best interessant voor society sluts. What seems too good to be true, is too good to be true. Heb dus ook m'n mindere kanten. Een "probleem" is dat de doorsnee-commerciële boy zo hard werkt dat af en toe de rust en het genot erbij inschieten, waar ik een schoolvoorbeeld van ben. Een nachtclub, uit eten met je vrienden, het kan allemaal. Een avondje a-la-carte of even shoppen met mijn bankpas is al een stuk makkelijker dan een student, want ja, als kantoorpik werk je natuurlijk gauw al zo'n 60 a 70 uur in de week.En het salaris is natuurlijk ook lekker.

Ik constateer dat dames van mijn leeftijd vaak voor een kerel met poen, een maatpak, penthouse en een mooie (lease)auto kiezen. De vrouwen waar ik 't over heb indeze is die op een vlotte, moderne kerel vallen. Beetje de status-gevoelige vrouwen eigenlijk. Maar ach, wie is dat nou niet, degene die een ''column'' schrijft over de gladde commercieele boy is immers gewoon jaloers op het feit dat zij wel lekkere chicks kunnen scoren, en hoeren kunnen palen!! En dan ook nog geld overhouden aan het einde van de maand, wat wordt gebruikt om extra vermogen te vergaren om nog grote bakken en nog duurdere hoeren te kunnen palen! Zoals die dure hoeren van de ontmaagdingsservice ( je weet wel)

Enfin, vrouwen zoeken vaak dus een bepaalde kerel. Een kerel die zo'n dame zekerheid kan bieden, vooral financiele. Waar ze vriendinnen de ogen mee uit kan steken (doen vrouwen graag). Ze zoeken een kerel die ze naast poen, ook structuur en stabiliteit in het leven kunnen brengen. Dit als basis voor eventueel wat kroost te werpen wat in hypermoderne kinderwagens met crossbanden (zie een oude column van me) vervoert kan worden. De commerciële boy heeft de allerbeste papieren voor deze vacature. De vlotte commerciële boy is een vrijgezelle, jonge dertiger in een getailleerd Hugo Boss kostuum met van die gladde bruine stappers d'r onder. De commerciele boy heeft allerlei nieuwe en orginele cd's in de cd-wisselaar Een slome student kan dit natuurlijk nooit betalen van zijn IB groep lening van 500 euro in de maand. Bij een slome student, weet ik dat ik met Theo Maassen grapjes niet moet aankomen om in de smaak te vallen ,want zij houden veel liever wedstrijden waarbij je een hele fles jenever binnen 10 minuten naar binnen moet werken. Of waarbij je zoveel mogelijk water naar binnen moet werken. Dat hierdoor af en toe een dode valt, ach ja dat neemt de student op de koop toe. Lang leve het studentenleven toch?

Als we eens een blik in het studentenhuis van de standaard student werpen, dan zien we niets anders dan een standaard kringloop interieur aangevuld met wat meubels die door reeds afgestudeerde studenten achtergelaten zijn. Een gezamelijke keuken en gezamelijke badkamer staan natuurlijk garant voor een bezoekje in een studentenhuis. Wel even de neus dicht mannen! Want ja, studenten die geen verantwoordelijkheid kennen, hebben ook het woord ''schoonmaken'' niet in hun vocabulaire. Het enige wat je aan leesmateriaal in een studentenhuis ziet zijn de vele folders van de locale pizzeria en shoarmaboer. Het enige ''groente'' wat een student binnenkrijgt is de knofklooksaus die bij de shoarma zit.
De student heeft in vergelijking met de commerciële boy natuurlijk geen geld voor een auto ( lang leve de IB Groep) maar verplaatst zich op een opoe fiets. En hij heeft al helemaal geen geld voor een koophuis, maar goed we huren wel een huis dat kan ook. Laten we voor het gemak maar even vergeten dat heel veel van die huiseigenaren ( lees: pandjesmelkers) zelf ook van die snelle jongens in dure auto's zijn.

Studenten gaan 1 keer per jaar op vakantie. Denk bij een studentenvakantie maar niet aan een cultureel tripje, stel je voor zeg. De student gaat met al zijn huisgenoten naar Terschelling, lekker zuipuh! 2 week lang op een camping met allerlei corpsballen je helemaal lam tanken. En ondertussen manieren verzinnen om je studie zo lang mogelijk te rekken, pappie en mammie betalen wel. En anders is er altijd nog de IB groep om bij te springen.

De meiden die bij een student rondhangen zijn meestal van die verwaande nesten die nog nooit een echte paal in hun doos gehad hebben. Je kent ze wel, van die trutjes met zo'n irritant bekakd accent. Maar ja, als je geen smaak hebt ( zoals de standaar slome student) dan hang je maar al te graag je paal in zo'n snolletje. Uiteraard verplaatst zij zich ook op een opoefiets. Steeds meer studentes gaan de prostitutie in, om lekker veel geld bij te verdienen. Het studentenleven is toch al zo zwaar, de shoarma boer die zijn prijzen weer omhoog gooit, de IB Groep verhoogt zijn rente weer eens, de huisbaas gooit de huur omhoog etc etc.

Lekker op je rug liggen, voor een commerciële boy, die even een deel van zijn maandsalaris en zijn sapjes komt storten bij een arme student. Door die commerciële boy waar jij zo van walgt kun je diezelfde avond nog wel naar de plaatselijke studentenvereniging om je daar lam te zuipen.

Succes als student zijnde zou ik zeggen, lekker voor 4 euro per uur in de supermarkt aan het werk met de gedachten '' ach als ik mijn studie afgerond heb dan betaal ik mijn studieschuld binnen een jaar terug''.

Succes jongens!


Dit is geen lemming, maar meer een tegenantwoord op een ander topic.:D
 
Het is wel een lemming, maar wel een goede lemming :thumbs:
 
Ook een goed topic. :D
 
Haha ik versta onder een "commerciele boy" eerder het kalende type met een vetbuikje lekker vermomd in een getailleerd kostuum met een sportwagen onder zijn poten.

Dan ga ik liever door het leven als arme student maar wel met een fysiek en kop waar de wijfjes hun vingertjes van aflikken :thumb:
 
Ik begrijp dus dat Lumey een aantal nieuwe adresjes gevonden heeft voor het kunnen laten wapperen van "zeg maar" zijn groene vingers?





:D
 
Als ik aan student denk zie ik een persoon voor mij met halflang haar en een Lecoste polo met kraag omhoog en zo'n vreselijke 'r'.
 
wel ander topic bedoel je dan lumey?
 
Ben op de helft gestopt met lezen, boring.
 
Lumey is weer op dreef! :D Tijd voor een wekelijkse column? :rolleyes:
 
roep me maar wanneer de film uitkomt :thumbsup:
 
Hahahah, volgens mij vergeet je alleen dat je voor die commerciele kantoorpik-baan ook een studie moet hebben...

Leuk verhaaltje, ik ga even op zoek naar het 'orginele' topic
 
Hahahah, volgens mij vergeet je alleen dat je voor die commerciele kantoorpik-baan ook een studie moet hebben...

Leuk verhaaltje, ik ga even op zoek naar het 'orginele' topic

Dat valt gelukkig nog wel mee in sommige bedrijven. Ik ben nooit echt verder gekomen dan het MBO niveau, commercieel medewerker binnendienst. Ik heb wel heel erg veel cursussen gedaan en seminars bijgewoond, maar echt op school gezeten heb ik niet meer. Heb wel het een en ander aan praktijkervaring opgedaan van mijn eigen bedrijf die ik had. Maar het bedrijf dat me aangenomen heeft, heeft me op proefbasis aangenomen. Met andere woorden, als ik niet genoeg verkocht dan kon ik afnokken. Gelukkig werk ik er nog steeds, maar ik ben nog wel elke dag aan het leren en ben ook nog steeds bezig met cursussen. Je blijft elke dag dingen bijleren, maar studeren heb ik nooit gedaan.;)
 
Back
Naar boven