Zoals ik al zei, ik probeer het tegenwoordig diplomatiek aan te pakken door te zeggen dat ik blij ben dat ze zo bezorgd zijn voor mijn veiligheid. Ga vervolgens uitleggen
waarom het toch echt veiliger is om over de rotonde te gaan danwel fietspaden te vermijden.
Ik ben het ding alweer 2 maanden kwijt, maar normaal heb ik dus een achteruitkijkspiegeltje aan mijn helm zitten, dus daarmee behoor ik tot de zeer, zeer zeer kleine minderheid die die dingen gebruikt. Echter, met zo'n spiegeltje had ik die politie-auto natuurlijk in de smiezen gehad..
In Mexico heb ik zo een heel positieve ervaring gehad met een politie-agent die ook al meende dat ik het gevaar over me afriep door plm 1 meter van de wegrand te fietsen ipv op het randje te balanceren. De man bleek voor rede vatbaar en wenste me succes.
In de VS werd ik met opsluiting in de gevangenis bedreigd!

Ipv naar mij te luisteren, werd hij via de basis geïnstrueerd me verder met rust te laten.. ook daar reed ik 1-1,5 m van de wegrand op een 6-baanse weg die verder heel verkeersluw was...
Maar over ingrijpen gesproken.. het helpt om vanuit je zelf al sympathie met anderen te hebben, ongeacht of je ze kent of niet of beter nog
inlevingsvermogen. Bedenk je gewoon wat
jij zou willen dat anderen doen, wanneer jezelf in dezelfde situatie zou belanden.