En dat is juist het frustrerende. Ten eerste zijn gelovigen vaak hardnekkig als het gaat om het accepteren van een geheel andere visie. Vraag niet om cijfers, dit is de ervaring die ik zelf heb en een ervaring die ik ook veel om mij heen hoor. Daarnaast zie je vaak dat
het ene geloof het andere onderdrukt. Het lompe is dat je gewoon niet kan laten zien dat die mensen geen gelijk hebben, omdat dit dan weer is niet wetenschappelijk te bewijzen is.
Vb. Aanslagen die door extremisten gepleegd worden in naam van hun God. Iedereen weet dat het onjuist is, maar als je wil laten zien dat het gewoon lomp is zoiets te doen en dat die god misschien helemaal niet bestaat, is dit onjuist omdat wetenschappelijk bewijs niet telt.
Ja, onze God vindt dit en dat, en daar valt dan niks tegenin te brengen.
Iemand pleegt een moord, onderzoek komt, blijft verkeerde opvoeding te zijn, okay...
Iemand pleegt een moord in naam van een God, is ook fout, maar vanuit niet-wetenschappelijk perspectief is het helemaal niet onjuist. Normen en waarden mogen weerlegd worden wanneer het uitkomt, omdat er iemand is, waarvan niet te bewijzen is dat hij er is, maar waar je gewoon vanuit moet gaan, dit wil.
Dit is iets dat mij erg kan frustreren....
p.s. (Zelf leef ik in een omgeving met veel Christelijke mensen, en ook ca. 90% van mijn schoolklas geloofd. Met de meeste mensen is niks mis

)