Fitness Seller

Kan god..

nood leert bidden, mensen zijn bang en gaan bidden, waarom gaat een ongelovige bidden als hij bang is heb je daar een verklaring voor. de ongelovige word dus gelovig, ieder mens is bang als het bijv een erge ziekte heeft, als er een familielid doodgaat, maar zo is het leven, als iemand die je lief hebt sterft aan bijvoorbeeld kanker is dat in mijn ogen een test, een test om op het juiste pad te blijven te laten zien dat je je volledig aan god toevertrouwd

:) mh, ik denk niet dat God de ziektes van een geliefde gaat gebruiken om jou te testen, maar Hij zal je zeker wel de kracht geven om op Hem te blijven vertrouwen.

hoe verklaar je dan volwassenen die op latere leeftijd gelovig worden ?

wetenschappers,advocaten noem maar op:rolleyes: zoek maar eens op youtube;)

Zoals al eerder gezegd, uit psychische nood. Mensen die in een periode in hun leven zijn, een zwak moment, waarin ze houvast nodig hebben.
Wij zijn van nature bang voor de dood.
Elk idee, elke notie die de angst voor de dood ook maar een klein beetje verminderd, wordt beloont door het brein.

Het feit dat mensen op latere leeftijd bekeren tot geloof is geen argument voor het bestaan van een god. Als je mijn eerdere posts hebt gelezen, ook in een ander topic, ik heb duidelijk gezegd dat het menselijk brein geen betrouwbaar systeem is. Iemand kan zichzelf geloof aanpraten, zelfs het geloof dat ze elke nacht ontvoerd worden door wezens van een andere planeet.

:) mh, ik denk niet dat God de ziektes van een geliefde gaat gebruiken om jou te testen, maar Hij zal je zeker wel de kracht geven om op Hem te blijven vertrouwen.

Dus het is wel een manier om te testen. Waarom zou hij het toestaan dat die persoon ziek wordt, en je dan de kracht geven in hem te vertrouwen? Is het niet makkelijker om iemand gewoon niet een jaar te laten leiden en vervolgens dood te laten gaan op een manier die je zelfs je grootste vijanden niet toewenst?

Als iemand die je lief hebt sterft aan bijvoorbeeld kanker is dat in mijn ogen een test, een test om op het juiste pad te blijven te laten zien dat je je volledig aan god toevertrouwd

Aha. Je leven toevertrouwen aan iets dat iemand anders kanker geeft om jou te testen. (nu je het zegt, Marc Dutroux lijkt me wel wat voor jouw god. Ik denk dat de ouders van de door hem mishandelde en vermoorde kinderen wel goed getest zijn nu.)

Ik heb heel wat godsgenakend van de pot gerukte onzin voorbij zien komen in m'n leven. Maar dit....

Nog meer goede tipz Hughro? Je kinderen opsluiten bij Fritzl, met een abortus doe-het-zelf setje?

Allah op een zwijn nog aan toe, wat een godvergeten onzin.

Laatst bewerkt:
Cyan, ik snap dat het religieuze erfgoed uit je jeugd enkele nare gedachtengoeden in je brein heeft geplant. Gelukkig lijkt het er op dat je het grootste deel van die geestdodende, mensonterende en misselijkmakende kolder de deur uit hebt gedaan.
Maar wat homo's in dit rijtje doen? Paar memen blijven hangen van het virus dat religie heet?

Ik bedoel 'homo's' op een 'veramerikaansde' manier. (gay = bad. Hmm, tis alsnog negatief jegens homo's. Kzou daar beter mee stoppen idd)

weet je wat zwakkelingen zijn, mensen die drinken om stoer te doen roken om erbij te horen, het enige doel dat de mens tegenwoordig nog heeft in het leven is coïtus en rijkdom(geld).

Ja, het doel van de malloten idd. Ondanks atheïst, zijn dat mijn doelen niet;)

waar baseer je dat op? Toon het aan?

hoe verklaar je dan volwassenen die op latere leeftijd gelovig worden ?
BuilderB, Enjee en Luke gaven je reeds het antwoord..

dat moet jij ook een keertje doen!
Gedaan bro en dit moet iedereen doen! Maar worstel dan wel doorheen de ganse materie en niet wat citaten en stukken die passen binnen de 'tijdgeest'. Verschillende vrienden van me zijn op zo volledig verlost geraakt van hun wanen.

nood leert bidden, mensen zijn bang en gaan bidden, waarom gaat een ongelovige bidden als hij bang is heb je daar een verklaring voor. de ongelovige word dus gelovig, ieder mens is bang als het bijv een erge ziekte heeft, als er een familielid doodgaat, maar zo is het leven, als iemand die je lief hebt sterft aan bijvoorbeeld kanker is dat in mijn ogen een test, een test om op het juiste pad te blijven te laten zien dat je je volledig aan god toevertrouwd
dat komt vanuit jezelf heb je geen onzichtbare man in de wolken voor nodig.

Laatst bewerkt:
waar baseer je dat op? Toon het aan?

BuilderB, Enjee en Luke gaven je reeds het antwoord..

Gedaan bro en dit moet iedereen doen! Maar worstel dan wel doorheen de ganse materie en niet wat citaten en stukken die passen binnen de 'tijdgeest'. Verschillende vrienden van me zijn op zo volledig verlost geraakt van hun wanen.

dat komt vanuit jezelf heb je geen onzichtbare man in de wolken voor nodig.

De bronnen die ik zou aangeven lach je toch weg ;)
Even offtopic: wat heb je dikke poten als ik je sig lees :eek:

Waarom heeft god HIV en Ebola dan geschapen? Voor de lol?

Ik kan me er best wel dingen mee voorstellen ;)
HIV, als er niet zoveel homo's en hoereerders waren die met zoveel verschillende partners het bed in duiken zou de ziekte niet veel kans maken.
Verder is me niet bekend (toch niet uit gelovig perspectief) waarom er ziektes bestaan. Puur rationeel gekeken natuurlijk wel.

Sorry jongens, ik zal over een paar dagen weer een reply posten. Mijn ogen worden gelaserd, dus heb ik ervoor gekozen om felle lichtbronnen enigszins te vermijden:)

PS
Leuk dat het topic zo leeft en builderB, moet zeggen dat ik lange tijd niet een dergelijke discussie heb gevoerd hier;)

Ik kan me er best wel dingen mee voorstellen ;)
HIV, als er niet zoveel homo's en hoereerders waren die met zoveel verschillende partners het bed in duiken zou de ziekte niet veel kans maken.
Verder is me niet bekend (toch niet uit gelovig perspectief) waarom er ziektes bestaan. Puur rationeel gekeken natuurlijk wel.

De bijbel is er duidelijk in. God was niet vies van een beetje biologische oorlogsvoering (plagen e.d.) Verder was de vraag er natuurlijk een met dubbele bodem. HIV bestaat nu bijna een eeuw. God heeft het niet geschapen. Het is een product van evolutie.

Waarom bestaan er rationeel ziektes dan btw?

Sorry jongens, ik zal over een paar dagen weer een reply posten. Mijn ogen worden gelaserd, dus heb ik ervoor gekozen om felle lichtbronnen enigszins te vermijden:)

PS
Leuk dat het topic zo leeft en builderB, moet zeggen dat ik lange tijd niet een dergelijke discussie heb gevoerd hier;)

Succes met de operatie en herstel! (en inderdaad een leuke discussie!)

We know the truth, Absolution....
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De bijbel is er duidelijk in. God was niet vies van een beetje biologische oorlogsvoering (plagen e.d.) Verder was de vraag er natuurlijk een met dubbele bodem. HIV bestaat nu bijna een eeuw. God heeft het niet geschapen. Het is een product van evolutie.

Succes met de operatie en herstel! (en inderdaad een leuke discussie!)

Wist niet dat het pas een eeuw bestaat ;)
En waarom: Om de snelle toename van het aantal mensen op de aarde te beperken, evenals zwakkere soortgenoten er uit te halen om een goed voortbestaan van ons als mens te garanderen.

Toen ik m'n geloof aan het onderzoeken was, was dit iets waar ik ook over viel. Waarom heeft God ziektes geschapen. Ik heb daar echt lang over nagedacht om met een oplossing te komen, maar ik kon echt geen manier vinden waarop het ook rechtvaardig zou zijn.

Het frappante vind ik ook dat er binnen mijn geloof nooit over ziektes werd gepraat alsof God die ook geschapen had. De meesten (iedereen?) zal dat wel geweten hebben, maar toch werd er niet zo over gepraat. Er is namelijk ook een Bijbeltekst die zegt: „Laat niemand, wanneer hij wordt beproefd, zeggen: ’Ik word door God beproefd.’ Want met kwade dingen kan God niet worden beproefd, noch beproeft hij zelf iemand”. Dit wordt vaak gebruikt om aan te halen dat God niet beproeft met de slechte dingen die een mens meemaakt in zijn leven, waaronder ook ziektes.

De verklaring voor beproevingen en lijden is volgens de Bijbel dan wel de zondeval (waarvan Adam de oorzaak is) en de invloed die Satan (een afvallige engel die gelijke macht als God nastreeft) heeft op mensen. Ziektes worden in dit verband meestal niet direct genoemd, maar door deze verklaring te geven (zondeval en Satan) wordt wel geïnsinueerd dat dit ook de oorzaak van ziekte is.

Maar dat kan natuurlijk nooit zo zijn. Zelfs al zou de zondeval wel de start van ziektes zijn (daarvoor waren we imuun of bestonden ze gewoon niet), dan heeft God die ziektes altijd nog moeten ontwerpen en scheppen.

Wanneer God ons zou willen beproeven op onze loyaliteit aan hem dan heeft hij daar helemaal geen ziektes voor nodig. Er zijn genoeg andere onvolmaaktheden waar de mens zijn handen vol aan heeft waardoor hij zou kunnen laten zien (door eraan te werken) dat hij God trouw is.

Ik kan dus met geen mogelijkheid verzinnen waarom God ziektes zou hebben geschapen. Ik zie er geen enkele toegevoegde waarde in. Zelfs niet om ons te beproeven, want er zijn genoeg andere beproevingen en je leert er in feite ook nooit iets van (zoals wel het geval is bij het overkomen van andere onvolmaaktheden/ eigenschappen).

Keep posting Dannymarx. Share those "humble" christianthoughts!

Wist niet dat het pas een eeuw bestaat ;)
En waarom: Om de snelle toename van het aantal mensen op de aarde te beperken, evenals zwakkere soortgenoten er uit te halen om een goed voortbestaan van ons als mens te garanderen.

Dus HIV is vanuit een voor apen endogeen virus (SIV) geëvolueerd om de toename van het aantal mensen op aarde te beperken? (naast alle andere ziektes?)

Dat lijkt me persoonlijk, no offence, een behoorlijk waardeloze verklaring. In de eerste plaats omdat er een veel simpeler verklaring is, nl. evolutie.
Ten tweede omdat het een teleologisch argument is, wat wil zoveel wil zeggen als: met een doel in de toekomst. Hoe kunnen virussen een doel kennen? Ze 'leven' niet eens in de gangbare zin van het woord.
Het zijn 'selfish genes' en bestaan niet met een bepaald 'nut' of 'doel'. (afgezien dan van replicatie, maar dat is meer een gevolg, dan een doel)

En hoe verenig je je rationele en religieuze overtuiging op dit vlak? Want ik ga er van uit dat je gelooft in de scheppergod uit genesis. God heeft HIV in die optiek wél gemaakt. (een kleine honderd jaar geleden...)

Toen ik m'n geloof aan het onderzoeken was, was dit iets waar ik ook over viel. Waarom heeft God ziektes geschapen. Ik heb daar echt lang over nagedacht om met een oplossing te komen, maar ik kon echt geen manier vinden waarop het ook rechtvaardig zou zijn.

En toen werd je atheïst! Very good. Eng grote bijbelkennis ook volgens mij. Maar dat is aan de Jehova's wel toevertrouwd. :D

De bronnen die ik zou aangeven lach je toch weg ;)
Even offtopic: wat heb je dikke poten als ik je sig lees :eek: thx:D

bro, dan ben je zelf niet echt zeker over het waarheidsgehalte/legitimiteit van je 'bronnen'.. Het is niet de bedoeling om ermee de spot te drijven, eerder om te ontdekken of ze het bestaan van een god aantonen. Of om eerlijk te zijn om te bekijken als er geen aardse verklaring is die meer voor de hand ligt.
Je wil toch zelf liever met meer zekerheid 'weten' ipv het puur 'geloven' terwijl je er twijfels over hebt? Je gelooft toch ook nietmeer in Sinterklaas omdat je WEET dat het allemaal verzonen is.

Ik merk dat veel gelovigen angst hebben om geloof door kennis te vervangen omdat ze vermoeden dat een goddeloos leven minder 'zin' heeft of minder 'rijk' is.. Nu het geeft veel meer voldoeing om zelf te weten dan te geloven wat anderen je zonder enig bewijs nog degelijk argument voorschotelen. :D

http://weetlogs.scilogs.be/index.php?op=ViewArticle&articleId=116&blogId=8

Laatst bewerkt:
bro, dan ben je zelf niet echt zeker over het waarheidsgehalte/legitimiteit van je 'bronnen'.. Het is niet de bedoeling om ermee de spot te drijven, eerder om te ontdekken of ze het bestaan van een god aantonen. Of om eerlijk te zijn om te bekijken als er geen aardse verklaring is die meer voor de hand ligt.
Je wil toch zelf liever met meer zekerheid 'weten' ipv het puur 'geloven' terwijl je er twijfels over hebt? Je gelooft toch ook nietmeer in Sinterklaas omdat je WEET dat het allemaal verzonen is.

Ik merk dat veel gelovigen angst hebben om geloof door kennis te vervangen omdat ze vermoeden dat een goddeloos leven minder 'zin' heeft of minder 'rijk' is.. Nu het geeft veel meer voldoeing om zelf te weten dan te geloven wat anderen je zonder enig bewijs nog degelijk argument voorschotelen. :D

http://weetlogs.scilogs.be/index.php?op=ViewArticle&articleId=116&blogId=8

zolang er nog geen duidelijk bewijs is dat God NIET zou bestaan, blijf ik geloven.
;)

Niet liegen Klusmier.

Terug
Naar boven