Cyan
Huge Freak
- Waardering
- 9
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

zo te zien ben je nieuw, maar je berichten zijn er niet minder omIs religie niet een mythe die een grote mondiale maatschappelijke acceptatie kent in de breedste zin van het woord? En dat mede hierdoor het een voedingsbodem blijft en is voor grote bevolkingsgroepen en sociale klassen die in zekere zin meer beinvloedbaar zijn dan andere door (omgeving, sociale klasse, normen en waarden etc).
Ik heb het woord geloven een paar zin vallen. Ik ben van mening dat iedereen gelooft. De ene gelooft dat god wel bestaat, de ander niet en de andere laat het in het midden. De ander gelooft dat zijn partner loyaal en eerlijk is terwijl zijn ex beter weet.
Brand los!

Is religie niet een mythe die een grote mondiale maatschappelijke acceptatie kent in de breedste zin van het woord? En dat mede hierdoor het een voedingsbodem blijft en is voor grote bevolkingsgroepen en sociale klassen die in zekere zin meer beinvloedbaar zijn dan andere door (omgeving, sociale klasse, normen en waarden etc).
Ik heb het woord geloven een paar zin vallen. Ik ben van mening dat iedereen gelooft. De ene gelooft dat god wel bestaat, de ander niet en de andere laat het in het midden. De ander gelooft dat zijn partner loyaal en eerlijk is terwijl zijn ex beter weet.
Brand los!
Is religie niet een mythe die een grote mondiale maatschappelijke acceptatie kent in de breedste zin van het woord? En dat mede hierdoor het een voedingsbodem blijft en is voor grote bevolkingsgroepen en sociale klassen die in zekere zin meer beïnvloedbaar zijn dan andere door (omgeving, sociale klasse, normen en waarden etc).
Is religie niet een mythe die een grote mondiale maatschappelijke acceptatie kent in de breedste zin van het woord? En dat mede hierdoor het een voedingsbodem blijft en is voor grote bevolkingsgroepen en sociale klassen die in zekere zin meer beïnvloedbaar zijn dan andere door (omgeving, sociale klasse, normen en waarden etc).
zo is het.. net als met Sinterklaas...
Niet aannemen dat er een god is heeft niks met geloof te maken.
Neem jij aan dat er kaboutertjes in je tuin wonen, elfjes in je kleerkast, superman echt bestaat? NEEN, omdat het niet past in het kader van de actuele 'wetenschap'. Kunnen ze bestaan? (in een 'dimensie/tijd/...) Mogelijk. Maar je neemt het niet aan als zijne valide. Dat is het verschil tussen gelovigen en atheïsten.. de ene nemen mythen aan voor waar omdat ze het willen geloven, de andere verwerpt alles tot er een goede reden voor is, een degelijk bewijs of argumentatie. Het laatste heeft dus NIKS met 'geloven' te maken.

Is religie niet een mythe die een grote mondiale maatschappelijke acceptatie kent in de breedste zin van het woord? En dat mede hierdoor het een voedingsbodem blijft en is voor grote bevolkingsgroepen en sociale klassen die in zekere zin meer beinvloedbaar zijn dan andere door (omgeving, sociale klasse, normen en waarden etc).
Brand los!
Waarbij de ene geloof gebaseerd is op observaties (atheïsme) en de andere geloof gebaseerd is op een eeuwenoude zeverboek (meeste religie i guess).
je verwwordt je eigen mening alsof het al wetenschappelijk bewezen en onderbouwd is.
niet dus.
wat jij probeert is door je mening, anderen op het verkeerde been te zetten.
maw, je laat ze weinig keus om hierin hun eigen mening te laten doorschemeren..........imo net zo fout als een moslim-extremist.
welk stuk van 'mogelijk' heb je verkeerd geïnterpreteerd?Niet aannemen dat er een god is heeft niks met geloof te maken.
Neem jij aan dat er kaboutertjes in je tuin wonen, elfjes in je kleerkast, superman echt bestaat? NEEN, omdat het niet past in het kader van de actuele 'wetenschap'. Kunnen ze bestaan? (in een 'dimensie/tijd/...) Mogelijk. Maar je neemt het niet aan als zijne valide. Dat is het verschil tussen gelovigen en atheïsten.. de ene nemen mythen aan voor waar omdat ze het willen geloven, de andere verwerpt alles tot er een goede reden voor is, een degelijk bewijs of argumentatie. Het laatste heeft dus NIKS met 'geloven' te maken.

Atheïsme is GEEN geloof. Het is simpelweg het ontkennen van de claims die mensen maken die in god geloven.
Daarmee blijven wetenschappelijke theorieen nog altijd miljoenen keer meer bewijsbaar dan alle verhalen die in de bijbel staan. Toch wel grappig dat we meer bewijs in handen hebben over wat er zich heeft afgespeeld vlak na de oerknal dan dat we bewijs hebben dat bepaalde bijbelse figuren ook daadwerkelijk hebben bestaan.
Dat niet alles in directe zin aantoonbaar is in de wetenschap maakt het overigens nog niet tot geloof. Een denkfout die religieus ingestelde personen wel vaker maken.

Maar vaak word er gedaan alsof het ECHT helemaal vast staat en dat is gewoon een leugen. Ik wil nu niet de bijbel verdedigen op dit moment, of mijn overtuigingen verkondigen. Het is wel een eerlijk antwoord van je![]()
Atheisme op zich niet neen, maar al de gevolgen daarvan wel. Het zoeken naar verklaringen voor het ontstaan van het heelal en het leven. Dat IS en zal ALTIJD geloof blijven, want nooit zullen jullie dat kunnen bewijzen, echt nooit.
Jawel, we kunnen het bewijzen. We kunnen misschien over een tijdje wiskundig bewijzen hoe het eerste leven is ontstaan. En de experimenten bij CERN kunnen mogelijk bewijzen hoe het universum is ontstaan.

Maar vaak word er gedaan alsof het ECHT helemaal vast staat en dat is gewoon een leugen.