AndroidHealthClinic

Kan iemand mij helpen ? svp

Willpower

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Beste trainingsbeesten

Ik ben nieuw op het forum en wil eerst beginnen met de woorden dat ik het geweldig vind dat er een site als deze bestaat waarbij alle topics aan bod komen en waarbij iedereen de kans krijgt om begeleid te worden en zelf hulp kan vragen.

Ik zal proberen dit verhaal niet te lang te maken,

Ik ben Sander 22 jaar en 'maar' 61 kilo. Ik heb eigenlijk nooit gedacht dat ik aan me lichaam wou werken, maar ik merk van mijzelf dat ik graag wat meer spiermassa zou willen opbouwen. Ik heb hiervoor research gedaan en het een en andere ingelezen. Ik denk dat ik zo'n 3 maanden bezig ben geweest om te begrijpen hoe body building in mekaar zit, voedings schema's , trainings methoden en supplementen.

Na deze vakantie wil in September beginnen en ik heb de volgende doelen opgesteld. In Januari wil ik 4 kilo gegaind hebben, dit is opzich realistisch ?

Ik wil het volgende voedingsschema gaan hanteren. Dit is slechts een grove schets en met jullie feedback zou ik het willen aanpassen zodat ik tot Januari hopelijk een goed voedings schema heb. Het ziet er als volgt uit :

08:00 - 09:00 - 4 boterhammen met kaas, gevolgd door een glas magere melk

Probleem is dat ik een tweedejaars student ben en dat ik dan met het rooster niet echt veel mogelijkheiden heb om in de middag mijn eten te kunnen samenstellen.

Naar school wil ik dan 4 boterhammen met zalm meenemen

rond 16:00 , eenmaal thuis aangekomen wil een de eerste Mamoth shake nemen, als aanvulling

rond 18 :00 een gerecht, bijvoorbeeld pasta, rijst of aardappelen

rond 20:00, een groot gerecht, met kip, aardappelen of naturel pasta

Mijn tussendoortjes wil ik dan besteden aan ongezouten nootjes, schijnen veel kcal te bevatten,

Dit is een grove schets van mijn voedingsschema, ik ben 61 kilo dus, in me bulk fase zal ik zo 'n 2500 - 3000 kcal gaan innemen en dit is best te doen met 4-5 eten op een dag. Afhankelijk van me schoolrooster is het niet altijd zeker wat ik in de middag ga eten, maar daarvoor heb ik de gain shakes, wat opzich handig is.

Wat vinden jullie ervan ? ik wil nog niet ingaan op de trainingsmethoden, omdat ik eerst een effectief voedingsschema wil hebben. Ik hoop graag wat mooie feedback te krijgen, zodat ik voor September aan de slag kan met een goed schema, zodat ik hopelijk in januari 65 kilo ben, is dit realistisch ?

Een kilo per maand is in het begin zeker realistisch. Wel zorgen dat je echt niet te weinig eet. Even met bijv de harris-benedict formule je calorieën per dag voor onderhoud uitrekenen en daar zo'n 300 calorieën boven gaan zitten. 61 kilo is licht dus ik ga er vanuit dat je ook niet zo groot bent dus 3000 is wss wel ongeveer goed in het begin, maar ik zou het toch even met die formule uitrekenen en er dan 300 calorieën boven gaan zitten. En als je op termijn (dus niet 2 weken oid) niet gained dan je voeding verhogen.

Succes!

Je hebt je blijkbaar toch nog niet zo goed ingelezen :p :
Je hebt nergens verhoudingen (eiwit/koolhydraat/vet) bijgeschreven
"Een groot gerecht" verteld ons niets, weeg het af, zet de verhoudingen erbij dan kunnen we verder kijken
"Afhankelijk van mijn schoolrooster" => Je werk/school heeft NIETS te maken met wat je eet, hooguit beïnvloed het de tijdstippen waarop je kan eten maar verder is er geen enkele reden dat je je eigen maaltijden niet kan meenemen.
"zal ik zoeen 2500-3000cal eten" => Heb je je onderhoud berekend en rekening gehouden met je activiteitsfactor? dit zijn heel handige richtlijnen waarop je je schema kan baseren, dus niet zomaar gokken hoeveel je zou moeten eten
Weightgainer shakes zijn totaal overbodig (al helemaal sinds je nog maar 61kg bent en dus nog niet eens veel gaat moeten eten) Zorg eerst dat je echte voeding in orde is en dan kan je nog altijd suplementeren
En ik zie ook nergens groenten staan, vergeet niet bij zoveel mogelijk maaltijden groenten toe te voegen

Bereken dus eerst je behoefte (vergeet je activiteitsfactor niet) en bouw dan een schema op met behulp van volgende richtlijnen =>

2.5gram/kg lichaamsgewicht in eiwit
1gram/kg lichaamsgewicht in vet
De resterende cal kan je vervolgens opvullen met koolhydraten

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt je blijkbaar toch nog niet zo goed ingelezen :p :
Je hebt nergens verhoudingen (eiwit/koolhydraat/vet) bijgeschreven
"Een groot gerecht" verteld ons niets, weeg het af, zet de verhoudingen erbij dan kunnen we verder kijken
"Afhankelijk van mijn schoolrooster" => Je werk/school heeft NIETS te maken met wat je eet, hooguit beïnvloed het de tijdstippen waarop je kan eten maar verder is er geen enkele reden dat je je eigen maaltijden niet kan meenemen.
"zal ik zoeen 2500-3000cal eten" => Heb je je onderhoud berekend en rekening gehouden met je activiteitsfactor? dit zijn heel handige richtlijnen waarop je je schema kan baseren, dus niet zomaar gokken hoeveel je zou moeten eten
Weightgainer shakes zijn totaal overbodig (al helemaal sinds je nog maar 61kg bent en dus nog niet eens veel gaat moeten eten) Zorg eerst dat je echte voeding in orde is en dan kan je nog altijd suplementeren
En ik zie ook nergens groenten staan, vergeet niet bij zoveel mogelijk maaltijden groenten toe te voegen

Bereken dus eerst je behoefte (vergeet je activiteitsfactor niet) en bouw dan een schema op met behulp van volgende richtlijnen =>

2.5gram/kg lichaamsgewicht in eiwit
1gram/kg lichaamsgewicht in vet
De resterende cal kan je vervolgens opvullen met koolhydraten

Bedankt voor de tips, ik ga morgen mijn onderhoud berekenen en dan een schema maken van de verhoudingen zodat ik alles overzichtelijk op papier heb.

Je bent al 3 maanden aan het inlezen en begint in september pas ? ... Je had ook 4 maanden extra kunnen hebben door gewoon te beginnen. Train en eet. Ga af en toe op een weegschaal staan en als je niet zwaarder wordt.... eet meer.

Terug
Naar boven