MuscleMeat

Kan ik er zomaar uitgegooid worden?

Er is geen contract opgesteld, gewoon zo afgesproken.

zoals in mijn SIG staat Pacta sunt servanda ;) om het kort samen te vatten een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig en ten tweede is je moeder tot je 21e financieel verantwoordelijk voor je.
maar de beste tip ga met haar praten en als het niet lukt moet je gewoon kijken of je tijdelijk bij een vriend terecht kan en dan moet je zonder pardon de deur uit lopen en tijdje wegblijven want ik vraag me af of je moeder zonder jou geld het wel zo gemakkelijk heeft.

Er zit geen slot op de deur, en dan nog, ze zou het gewoon kapot slaan met ene hamer als ik die deur op slot zou doen. :rolleyes:

Geloof me, ik wil hier echt weg mensen maar ik zonder vast inkomen lijkt het me niet echt slim om zomaar een contract af te sluiten. :o

Ik wil gewoon weten of zij me der zomaar kan uitgooien ???
Je moeder is toch nog financieel verantwoordelijk voor jou tot je 21e. Dus ook al lijk je het niet te redden, je moeder moet dan meebetalen.

Je bent afgestudeerd en je werkt en je wilt weg. Heb je geen vaste baan nog?

• Topic Starter Topic Starter
zoals in mijn SIG staat Pacta sunt servanda ;) om het kort samen te vatten een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig en ten tweede is je moeder tot je 21e financieel verantwoordelijk voor je.
maar de beste tip ga met haar praten en als het niet lukt moet je gewoon kijken of je tijdelijk bij een vriend terecht kan en dan moet je zonder pardon de deur uit lopen en tijdje wegblijven want ik vraag me af of je moeder zonder jou geld het wel zo gemakkelijk heeft.
Een mondelinge overeenkomst bestaat, maar als er geen tijdsduur is afgesproken kan ze me gewoon op het einde van de maand eruit uitgooien, aangeizne ik altjid 1 maand betaal. Jij denkt aan een arbeidsovereenkomst waar je niet zomaar ontslagen kan worden.

Allemaal leuk en wel dat zij financieel verantwoordelijk is maar denk maar niet dat een rechter haar zou verplichten mijn fitness/supplementen/gevechtsport te betalen.
Je bent afgestudeerd en je werkt en je wilt weg. Heb je geen vaste baan nog?
Wat heb ik al 3 keer gezegd ofzo? :p

Allemaal leuk en wel dat zij financieel verantwoordelijk is maar denk maar niet dat een rechter haar zou verplichten mijn fitness/supplementen/gevechtsport te betalen.

uhm dat is dus precies wat er wel gebeurt op het moment dat jij het niet kan betalen en je krijgt aanmaningen dan komt het uiteindelijk bij je moeder terecht.

uhm dat is dus precies wat er wel gebeurt op het moment dat jij het niet kan betalen en je krijgt aanmaningen dan komt het uiteindelijk bij je moeder terecht.
Lol, krijgt mijn moeder een rekening voor een kilo whey dan ofwat?
Dat zou lache zijn hé, dan kan ik kope wat ik wil, zij moest het betalen.

Wat jij bedoelt geld alleen voor de primaire behoeften denk ik: woning, kledij, voedsel/water.

na een lange tijd wel dus als er op den duur incasso en rechterbij komt kijken die schuiven het dan door naar je moeder

nee voor alle kosten die jij maakt, want zij is verantwoordelijk dat jij geen gekke dingen doet.

Jij zit in een k*t positie! Heftig hoor, als ze zo lullig gaat doen. Succes met het vinden van een nieuwe woning enzo.

zomaar je eruit smijten gaat niet en daarbij : ruzie moet toch kunnen bijgelegd worden, wacht ff tot het overwaait en praat het dan uit.
die situatie die jij beschrijft heb ik vroeger tig keer meegemaakt met m'n vader... en veel harder dan dat [Afbeelding niet meer beschikbaar]

als alles bekoeld is zijn we weer de beste maatjes :D

Dat zou mooi zijn @ Deadsmurf. Misschien moet je even weggaan bij je moeder, en bij een vriend/vriendin bivakkeren. Kom na een maandje terug met een bloemetje :P. Bied je excuses aan (ook al heb jij niks fout gedaan, maar zo ziet je moeder het waarschijnlijk niet) En later dan lul je er over, en kan je er om lachen.

Of is het echt zo erg tussen jou en je moeder?

zomaar je eruit smijten gaat niet en daarbij : ruzie moet toch kunnen bijgelegd worden, wacht ff tot het overwaait en praat het dan uit.
Ik ben dat mens al kweet nie hoe lang beu, en ik ben neit de enige. Uitpraten gaat niet, je zou dan moeten zeggen "Moeder, jij hebt gelijk, ik ben een slechte zoon en jij bent een supergoede moeder. Vergeef me aub". Dat doe ik dus in geen 100 jaar.
Of is het echt zo erg tussen jou en je moeder?
Ja, alleen beseft zij het denk ik niet.

Oke. Nee, dan ligt het anders. Laat haar de schijt krijgen en peer um!

dat huurcontract in studenten flat is niet tijdgebonde toch,,,,,,,

Blijf gewoon thuis bij je eige ma en praat er keurig over.
Het is tenslotte je eigen moeder ze doet er alles aan om jou in veiligheid te beware.

En als je weggaat zal zij het ook niet goed vinden

Lijkt me het beste om er met je moeder over te praten en proberen een compromis te sluiten. Geef niet je moeder de schuld van het conflict maar geef toe dat je zelf ook weleens fout zit. Wees aardig voor je moeder en respecteer haar. En hopelijk wordt de situatie dan voor jullie beiden aangenamer.

als je iets wilt huren zou ik bij studenten of met wat vrienden samen iets huren
anders is dit niet te betalen

Als je wat harder gaat trainen en wat meer gaat eten zodat je wat zwaarder word zal het moeilijk voor je moeder worden om jou eruit te gooien:D

Terug
Naar boven