Fitness Seller

Kan ik verbetering zien zonder er een wetenschap van te maken?

Bezoekers in dit topic

Ah duidelijk, nou ik lees heel veel over dat je een bulk periode hebt, of een creatine fase etc, basically een periode waarin je iets heel veel doet, en dan een periode waarin je dat niet / minder doet. Ik doe daar niks aan. Jullie wel? En is dat echt nodig? Of kan je ook prima (al wellicht minder) resultaat boeken zonder? Ik heb niet de expertise om dit duidelijker te verwoorden.
Het aller belangrijkste naast trainen is eten. Vergeet al het andere zoals creatine maar. Als je niet genoeg eet gaat er niks gebeuren. En 2500 kcal is niks. Dat kun je makkelijk in 3 maaltijden weg stoppen.

Dus of te weinig eten en accepteren dat er niks gaat gebeuren of meer eten zodat je wel je sportieve doelen kunt behalen. Simpeler kan het niet.
 
Je hebt gelijk, dit betwist ik niet. Meer eten is simpelweg de oplossing voor meer resultaat. Maar dat gaat mij niet lukken. Voor mij is wat ik nu eet al een enorme stap. Wat vindt je van die shakes die zo'n 1000kcal hebben?

Vanwaar is het een enorme stap? Je kan ook beginnen met 1 snee brood extra per dag, daarna als je daar aan gewend bent nog een snee toevoegen. Dan een bak kwark ergens op de dag erbij etc.
Ik ben persoonlijk meer fan van echt eten ipv shakes. Mocht een persoon bijvoorbeeld al 4000kcal eten (schoon eten, dus behoorlijke hoeveelheden) dan zou het een toevoeging kunnen zijn. Maar goed, dat is mijn mening.

Ah duidelijk, nou ik lees heel veel over dat je een bulk periode hebt, of een creatine fase etc, basically een periode waarin je iets heel veel doet, en dan een periode waarin je dat niet / minder doet. Ik doe daar niks aan. Jullie wel? En is dat echt nodig? Of kan je ook prima (al wellicht minder) resultaat boeken zonder? Ik heb niet de expertise om dit duidelijker te verwoorden.

Bulken en cutten is imo pas intressant als je echt wat massa hebt gekweekt.
Een creatine fase is er niet. Dat slaat nergens op. Of je neemt het supplement wel of niet.
Ik raad aan om gewoon langzaam aan meer te eten. Langzaam je kcal bij te eten en hierdoor een "clean" bulk te doen. En op de vraag, kan je ook resultaat boeken zonder bovenstaande? Zonder supplementen ja zeker, zonder goede voeding heel erg nihil resultaat.
 
Ja daar word ik best ongelukkig van. Wat vind je van die shakes? Veel kcal in 1 shake. Ik wil niet de hele dag bezig zijn met eten, dit is niet mijn leven, het is een hobby.
Op 2500kcal hoef je niet de hele dag bezig te zijn met eten, ik geef al twee voorbeelden wat je <15 weg kan werken. Beetje moeite doen om geen ecto te zijn mag ook wel
 
Hallo allemaal!

Ik ben een zogenaamde ectomorph en ik kom heel lastig aan. Ik heb momenten gehad waar ik 8 broodjes per dag eet, volle maaltijden, eieren, shakes, etc. En ik kom amper aan, en verlies het net zo snel weer.
Eigenlijk heb ik het aankomen voor nu opgegeven, ik weet dat het mogelijk is. Opbouwen, en doorgaan, ik weet het. Ik heb hier talloze videos over gezien, maar het zou voor mij nu een te grote impact zijn op mijn leven, en ik zou de plezier in het sporten verliezen als ik mij focus op aankomen.

Ik lees veel over hoe je bepaalde cyclussen(?) moet hebben in het sporten, dus een creatine fase, etc. Ik doe hier niks aan. Ik neem proteine shakes, ik neem creatine, en ik sport. Maar ik denk er niet echt overna. Wellicht zou het helpen als ik dat wel deed maar ik wil de plezier in het sporten zo veel mogelijk behouden.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, op de Griekse goden hier na die de genetische lotterij hebben gewonnen; Hoe ziet jullie routine eruit? En vinden jullie dat je resultaat kan boeken zonder hier teveel over na te denken?

Groetjes,

Richard
Als je gewoon de oefeningen doet omdat het moet, zal er ook weinig veranderen
 
Vanwaar is het een enorme stap? Je kan ook beginnen met 1 snee brood extra per dag, daarna als je daar aan gewend bent nog een snee toevoegen. Dan een bak kwark ergens op de dag erbij etc.
Ik ben persoonlijk meer fan van echt eten ipv shakes. Mocht een persoon bijvoorbeeld al 4000kcal eten (schoon eten, dus behoorlijke hoeveelheden) dan zou het een toevoeging kunnen zijn. Maar goed, dat is mijn mening.



Bulken en cutten is imo pas intressant als je echt wat massa hebt gekweekt.
Een creatine fase is er niet. Dat slaat nergens op. Of je neemt het supplement wel of niet.
Ik raad aan om gewoon langzaam aan meer te eten. Langzaam je kcal bij te eten en hierdoor een "clean" bulk te doen. En op de vraag, kan je ook resultaat boeken zonder bovenstaande? Zonder supplementen ja zeker, zonder goede voeding heel erg nihil resultaat.
Over die creatine fase ik zag dat mensen 20mg per dag namen en dan een week hadden waar ze 50mg namen enzo meer weet ik er zelf ook niet van maar ik kwam dus telkens fasen tegen en vroeg mij af hoeveel dit nou hielp.

Uiteindelijk probeer ik het wel weer, dat meer eten, maar ik moet inderdaad manieren vinden waarop ik het leuk vind / kan blijven doen. Want anders houd ik het niet vol. Ik kom na maanden heel veel toevoegen (dus in jullie ogen niet veel maar voor mij wel, en veel meer dan ik gewend ben te eten) amper 2-3kg aan en dan verlies ik die net zo snel weer.
 
Als je gewoon de oefeningen doet omdat het moet, zal er ook weinig veranderen
Wat bedoel je daar precies mee? Ik doe het omdat ik het leuk vind. Maar ik maak er geen wetenschap van door overal op te letten.
 
Op 2500kcal hoef je niet de hele dag bezig te zijn met eten, ik geef al twee voorbeelden wat je <15 weg kan werken. Beetje moeite doen om geen ecto te zijn mag ook wel
Geloof mij, die moeite deed ik, en dat kost mij enorm veel moeite haha. Wat jij in een holle kies propt dat kost mij al moeite denk ik. En daar schoom ik echt niet van weg hoor, ik doe die moeite graag. Maar als dat dag in dag uit maar 2kg oplevert die ik dan ook zo weer kwijt ben, tja, dan doe ik toch iets niet goed he.
 
Ontbijt.

125G havermout 470Kcals
750ml Volle Yoghurt 390Kcals

eet zak walnoten van 200g over de dag verdeeld 1400Kcals
Drink een pak chocomelk over de dag verdeeld 870Kcals
Voor het slapengaan bak kwark500g met 200ml slagroom 1160Kcals
 
Ontbijt.

125G havermout 470Kcals
750ml Volle Yoghurt 390Kcals

eet zak walnoten van 200g over de dag verdeeld 1400Kcals
Drink een pak chocomelk over de dag verdeeld 870Kcals
Voor het slapengaan bak kwark500g met 200ml slagroom 1160Kcals
Dat is 247,50 euro extra per maand haha, zal mijn vriendin niet waarderen maar als je toch blijft hammeren op dat eten (wat nogmaals niet mijn vraag is, maar ik welkom advies) zie jij de waarde van shakes? En zo ja, welke / hoeveel zou je daar op inzetten?
 
Dat is 247,50 euro extra per maand haha, zal mijn vriendin niet waarderen maar als je toch blijft hammeren op dat eten (wat nogmaals niet mijn vraag is, maar ik welkom advies) zie jij de waarde van shakes? En zo ja, welke / hoeveel zou je daar op inzetten?
NEE zijn die gratis dan ?
Koop havermout en mix dat met de staafmixer fijn, meng dat evt met caseïne, Yoghurt of kwark
 
zie jij de waarde van shakes? En zo ja, welke / hoeveel zou je daar op inzetten?
Nee, en nee.
Een shake (als in weightgainer etc) is een supplement.
Een toevoeging, geen vervanging.

havermout en mix dat met de staafmixer fijn, meng dat evt met caseïne, Yoghurt of kwark

Dit kan wel, gewone voeding. Makkelijker weg te krijgen.
Havermout, banaan erbij, melk, pindakaas. etc.
 
Nee, en nee.
Een shake (als in weightgainer etc) is een supplement.
Een toevoeging, geen vervanging.

havermout en mix dat met de staafmixer fijn, meng dat evt met caseïne, Yoghurt of kwark

Dit kan wel, gewone voeding. Makkelijker weg te krijgen.
Havermout, banaan erbij, melk, pindakaas. etc.
Juist maar stel dat je doel is om 3000kcal binnen te krijgen. (nummers maken niet zoveel uit in dit voorbeeld)
En het avondeten is al 1000kcal.
Ontbijt en tussendoortjes in totaal 1000kcal.
Wat maakt het dan uit als 1000kcal komt van shakes? Dat is makkelijk binnen te krijgen. Ik snap dat simpelweg niet helemaal, veel mensen zweren erbij, videos enzo. Ik neem jullie advies serieus hoor maar ik heb wel vragen.
 
Een emmer poeder gaat redelijk lang mee voor de prijs.
Wat kost je normal eten dan per maand ?

Met 180cm is is onderhoud al ~2400Kcals, zonder toeslag van sporten.
Maak een schema en eet 90g vet, 150-160g eiwttten en de rest carbs. kom je na 10-12 dagen niet aan verhoog je 1500Kcals per week(~200per dag)
 
Wat kost je normal eten dan per maand ?

Met 180cm is is onderhoud al ~2400Kcals, zonder toeslag van sporten.
Maak een schema en eet 90g vet, 150-160g eiwttten en de rest carbs. kom je na 10-12 dagen niet aan verhoog je 1500Kcals per week(~200per dag)
Zo'n 500, maar wij leven momenteel op enkel mijn salaris omdat mijn vriendin niet kan werken, zij is ernstig ziek geworden dus ik zorg voor haar en werk zeven dagen per week. Ik zal proberen goedkope (gezonde) kcals toe te voegen in de vorm van meer kwark, noten, etc.
 
500 euro per maand aan voeding?
Wij zijn met 2 thuis... en redden t met minder dan de helft (incl. Wasmiddelen en dat soort dingen)
Van 500 euro per maand kan je goddelijk eten in een bulk zonder de hele dag te denken aan eten.

Zo een shake is niets meer dan gemalen havermout/rijst oid met wat eiwit en vaak een zooi suiker.
Maar als jij zelf gewoon goedkope havermout koopt, melk of yoghurt en wat fruit kan je hetzelfde maken en kost het je minder. Je hoeft niet te denken. Bij elkaar scheppen schudden of blender en klaar.

Ik ben zelf gewend veel te eten. Als klein iel vrouwtje tot >4000 en dat gaat niet in ene maar in stapjes en met kleine aanpassingen
8 boterhammen is dan echt weinig. Lust je tosti's? Dat eet je makkelijker weg. 8 sneetjes brood met pindakaas is veel lastiger. Maak tosti ham/kaas of pindakaas/banaan of pindakaas/kip. Beetje currysaus erbij. Dan ben je echt niet helemaal dagen bezig met eten.
Paar easy vervangingen/aanvullingen zonder continu met eten bezig te zijn en je kosten niet echt doen oplopen:

Krentenbollen/mueslibollen met boter en kaas/pindakaas
In plaats van sneetjes brood--> bolletjes (ga vroeg naar de winkel, vaak brood van de dag ervoor voor 0,25 of 0,50 euro)
Pitabroodjes met kaas of ander beleg
Wraps met pindakaas/kip of smeerkaas/ham of chocopasta. Oprollen. Das echt verstand op nul en zo op.
Paar handjes pinda's tussendoor. Gezonde vetten.
Geen idee wat je ontbijt. Pak volle kwark met creusli en noten (veel eiwit en gewoon de vetten)
Bak eens pannenkoeken. Meteen wat teveel. Hou je goed in de koelkast tot 3 dagen. Oprollen, hap slik weg.
Glas sap of Chocomelk bij je brood.

Bij je warme maaltijd een klodder mayo (ei en olie zijn prima) of satésaus (pinda). Zijn in principe ook nog clean ook maar bevat net wat meer kcal.

Het zijn zulke kleine dingen waar je echt niet de hele dag mee bezig hoeft te zijn. En qua kosten is het ook goed te doen.

Pas als je voeding ook wat aanpast en eraan went zal je training ook meer effect hebben.
Trainen op te weinig kcal zal je niets opleveren behalve mager eruit zien.
 
500 euro per maand aan voeding?
Wij zijn met 2 thuis... en redden t met minder dan de helft (incl. Wasmiddelen en dat soort dingen)
Van 500 euro per maand kan je goddelijk eten in een bulk zonder de hele dag te denken aan eten.

Zo een shake is niets meer dan gemalen havermout/rijst oid met wat eiwit en vaak een zooi suiker.
Maar als jij zelf gewoon goedkope havermout koopt, melk of yoghurt en wat fruit kan je hetzelfde maken en kost het je minder. Je hoeft niet te denken. Bij elkaar scheppen schudden of blender en klaar.

Ik ben zelf gewend veel te eten. Als klein iel vrouwtje tot >4000 en dat gaat niet in ene maar in stapjes en met kleine aanpassingen
8 boterhammen is dan echt weinig. Lust je tosti's? Dat eet je makkelijker weg. 8 sneetjes brood met pindakaas is veel lastiger. Maak tosti ham/kaas of pindakaas/banaan of pindakaas/kip. Beetje currysaus erbij. Dan ben je echt niet helemaal dagen bezig met eten.
Paar easy vervangingen/aanvullingen zonder continu met eten bezig te zijn en je kosten niet echt doen oplopen:

Krentenbollen/mueslibollen met boter en kaas/pindakaas
In plaats van sneetjes brood--> bolletjes (ga vroeg naar de winkel, vaak brood van de dag ervoor voor 0,25 of 0,50 euro)
Pitabroodjes met kaas of ander beleg
Wraps met pindakaas/kip of smeerkaas/ham of chocopasta. Oprollen. Das echt verstand op nul en zo op.
Paar handjes pinda's tussendoor. Gezonde vetten.
Geen idee wat je ontbijt. Pak volle kwark met creusli en noten (veel eiwit en gewoon de vetten)
Bak eens pannenkoeken. Meteen wat teveel. Hou je goed in de koelkast tot 3 dagen. Oprollen, hap slik weg.
Glas sap of Chocomelk bij je brood.

Bij je warme maaltijd een klodder mayo (ei en olie zijn prima) of satésaus (pinda). Zijn in principe ook nog clean ook maar bevat net wat meer kcal.

Het zijn zulke kleine dingen waar je echt niet de hele dag mee bezig hoeft te zijn. En qua kosten is het ook goed te doen.

Pas als je voeding ook wat aanpast en eraan went zal je training ook meer effect hebben.
Trainen op te weinig kcal zal je niets opleveren behalve mager eruit zien.
Hey Marina dankjewel voor de uitgebreide informatie. Ja de voeding moet nou eenmaal zo, vriendin heeft bepaalde dingen nodig. Dus alles voor mijn sport zou daar bovenop komen. Maar goed.
Ik eet eigenlijk altijd gezond, ik snoep niet echt, ik eet geen frituur spul, ik eet veel groente. Mijn zorg is dan als ik tosti's met ham en kaas eet, mayo etc. Dan moet je wel erg veel sporten om niet gewoon een dikke buik te krijgen nee? Want die vetten gaan naar andere gedeeltes van je lichaam, en hebben ook andere gevolgen toch? Of valt dat nog wel onder een ''clean bulk''
 
500 euro per maand aan voeding?
Wij zijn met 2 thuis... en redden t met minder dan de helft (incl. Wasmiddelen en dat soort dingen)
Van 500 euro per maand kan je goddelijk eten in een bulk zonder de hele dag te denken aan eten.
Lol wat? Hoe dan?

Ik en mijn vriendin zijn +/-800 kwijt per maand aan eten (inclusief wasmiddelen etc).
 
Back
Naar boven