MuscleMeat

Kan ik verbetering zien zonder er een wetenschap van te maken?

Bezoekers in dit topic

Lol wat? Hoe dan?

ik en mijn vriendin en ik zijn +/-800 kwijt per maand aan eten (inclusief wasmiddelen etc).
Jij eet voor twee :trollface:
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Alleen al aan m'n eiwit bronnen ben ik al iets van 300,- kwijt atm in de maand. :roflol:
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Mag ik vragen hoe oud je bent Richard?
 
Over die creatine fase ik zag dat mensen 20mg per dag namen en dan een week hadden waar ze 50mg namen enzo meer weet ik er zelf ook niet van maar ik kwam dus telkens fasen tegen en vroeg mij af hoeveel dit nou hielp.

Uiteindelijk probeer ik het wel weer, dat meer eten, maar ik moet inderdaad manieren vinden waarop ik het leuk vind / kan blijven doen. Want anders houd ik het niet vol. Ik kom na maanden heel veel toevoegen (dus in jullie ogen niet veel maar voor mij wel, en veel meer dan ik gewend ben te eten) amper 2-3kg aan en dan verlies ik die net zo snel weer.
5 gram, niet 50 mg !
 
Als je gewoon de oefeningen doet omdat het moet, zal er ook weinig veranderen
Ik wil er wel goed uitzien, maar je denkt toch niet dat ik ga staan zweten en pijnlijden in zo 'n krachtkerker. Als ik kom opdagen moet het voldoende zijn.
500 euro per maand aan voeding?
Wij zijn met 2 thuis... en redden t met minder dan de helft (incl. Wasmiddelen en dat soort dingen)
Van 500 euro per maand kan je goddelijk eten in een bulk zonder de hele dag te denken aan eten.

Zo een shake is niets meer dan gemalen havermout/rijst oid met wat eiwit en vaak een zooi suiker.
Maar als jij zelf gewoon goedkope havermout koopt, melk of yoghurt en wat fruit kan je hetzelfde maken en kost het je minder. Je hoeft niet te denken. Bij elkaar scheppen schudden of blender en klaar.

Ik ben zelf gewend veel te eten. Als klein iel vrouwtje tot >4000 en dat gaat niet in ene maar in stapjes en met kleine aanpassingen
8 boterhammen is dan echt weinig. Lust je tosti's? Dat eet je makkelijker weg. 8 sneetjes brood met pindakaas is veel lastiger. Maak tosti ham/kaas of pindakaas/banaan of pindakaas/kip. Beetje currysaus erbij. Dan ben je echt niet helemaal dagen bezig met eten.
Paar easy vervangingen/aanvullingen zonder continu met eten bezig te zijn en je kosten niet echt doen oplopen:

Krentenbollen/mueslibollen met boter en kaas/pindakaas
In plaats van sneetjes brood--> bolletjes (ga vroeg naar de winkel, vaak brood van de dag ervoor voor 0,25 of 0,50 euro)
Pitabroodjes met kaas of ander beleg
Wraps met pindakaas/kip of smeerkaas/ham of chocopasta. Oprollen. Das echt verstand op nul en zo op.
Paar handjes pinda's tussendoor. Gezonde vetten.
Geen idee wat je ontbijt. Pak volle kwark met creusli en noten (veel eiwit en gewoon de vetten)
Bak eens pannenkoeken. Meteen wat teveel. Hou je goed in de koelkast tot 3 dagen. Oprollen, hap slik weg.
Glas sap of Chocomelk bij je brood.

Bij je warme maaltijd een klodder mayo (ei en olie zijn prima) of satésaus (pinda). Zijn in principe ook nog clean ook maar bevat net wat meer kcal.

Het zijn zulke kleine dingen waar je echt niet de hele dag mee bezig hoeft te zijn. En qua kosten is het ook goed te doen.

Pas als je voeding ook wat aanpast en eraan went zal je training ook meer effect hebben.
Trainen op te weinig kcal zal je niets opleveren behalve mager eruit zien.
Na het lezen van deze post zit ik propvol. Ik ga het hele weekend Shakes drinken want ik krijg geen hap door mijn keel.
 
Je geeft zelf aan niet te veel erover na te willen denken, maar je doet het tegenovergestelde. Niets is makkelijker dan het al vaak gegeven advies: meer eten (in dit geval makkelijker, want je kcal zijn nog relatief laag). Tips zat hierboven die niet veel kosten en jou je overschot aan kcal gaan geven.

En anders niet miepen en een andere hobby zoeken, of accepteren dat je er niet meer moeite in wil steken dan je nu doet en je resultaat ook daar naar is.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil er wel goed uitzien, maar je denkt toch niet dat ik ga staan zweten en pijnleiden in zo 'n krachtkerker. Als ik kom opdagen moet het voldoende zijn.

Na het lezen van deze post zit ik propvol. Ik ga het hele weekend Shakes drinken want ik krijg geen hap door mijn keel.
aan de bar shakie en klaar
 
Hey Marina dankjewel voor de uitgebreide informatie. Ja de voeding moet nou eenmaal zo, vriendin heeft bepaalde dingen nodig. Dus alles voor mijn sport zou daar bovenop komen. Maar goed.
Ik eet eigenlijk altijd gezond, ik snoep niet echt, ik eet geen frituur spul, ik eet veel groente. Mijn zorg is dan als ik tosti's met ham en kaas eet, mayo etc. Dan moet je wel erg veel sporten om niet gewoon een dikke buik te krijgen nee? Want die vetten gaan naar andere gedeeltes van je lichaam, en hebben ook andere gevolgen toch? Of valt dat nog wel onder een ''clean bulk''
Van vetten eten wordt je niet dik en krijg je geen dikke buik. Van een te groot kcal overschot wordt je dik. Als jij bijvoorbeeld 1000 kcal teveel eet kom je aan. Of dit nu uit vette hap, een zak chips, een normale maaltijd of een shake komt merkt je lijf niet qua aankomen. Kcal zijn kcal. Alleen de ene kcal is gezonder dan de andere en waar t vet gaat zitten is grotendeels genetisch bepaald. De een heeft neer aanleg om het op de buik te krijgen en de ander op de heupen (zoals mannen en vrouwen die een andere vetverdeling over het lijf hebben)
Cleanbulk zegt eigenlijk alleen maar dat je niet teveel boven onderhoud eet dus ca. 500 kcal. Dirty bulk is als je elke dag all you can eat doet.... dan zit je zo op +1500 kcal.
Oh ja... elke dag airfryer friet past zelfs in ern cut schema. Daar hebben we hier ook iemand van.
En pizza kan ook prima. Je maakt je druk om dingen waar je je niet druk om hoeft te maken. Zorg gewoon eerst dat je lekker eet hard traint en wat aankomt.

Alle dingen die ik noem kunnen prima. Niets mis mee. Dus niet teveel denken maar gewoon meer doen en lekker eten en trainen.
Lol wat? Hoe dan?

Ik en mijn vriendin zijn +/-800 kwijt per maand aan eten (inclusief wasmiddelen etc).
Als je het niet hebt leer je wel hoe je het wel moet redden. Roeien met de riemen die je hebt. Je wordt inventief. :o zeker als je >4000 kcal eet.
Vleesafprijzing lidl. Soms 1 euro voor een pak kip op datum. Brood bij vomar van de dag ervoor voor 0,25 euro.
De Turk voor afgeprijste groenten
Vomar op donderdag 20 eieren 1,99.
Rijst grote zakken kopen.
Geen merkartikelen en aanbiedingen afgaan.
Etc.
 
Pas je mindset aan of neem genoegen met ondergewicht. Simple as that.
In het begin moet je gewoon steeds meer eten. Went vanzelf waardoor je meer het hongergevoel krijgt.
 
Hallo allemaal!

Ik ben een zogenaamde ectomorph en ik kom heel lastig aan. Ik heb momenten gehad waar ik 8 broodjes per dag eet, volle maaltijden, eieren, shakes, etc. En ik kom amper aan, en verlies het net zo snel weer.
Eigenlijk heb ik het aankomen voor nu opgegeven, ik weet dat het mogelijk is. Opbouwen, en doorgaan, ik weet het. Ik heb hier talloze videos over gezien, maar het zou voor mij nu een te grote impact zijn op mijn leven, en ik zou de plezier in het sporten verliezen als ik mij focus op aankomen.

Ik lees veel over hoe je bepaalde cyclussen(?) moet hebben in het sporten, dus een creatine fase, etc. Ik doe hier niks aan. Ik neem proteine shakes, ik neem creatine, en ik sport. Maar ik denk er niet echt overna. Wellicht zou het helpen als ik dat wel deed maar ik wil de plezier in het sporten zo veel mogelijk behouden.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, op de Griekse goden hier na die de genetische lotterij hebben gewonnen; Hoe ziet jullie routine eruit? En vinden jullie dat je resultaat kan boeken zonder hier teveel over na te denken?

Groetjes,

Richard

Zoals ergens boven al eerder gezegd, somatotypering is BS. Blijft over hard/medium/easygainer en dat is in het gros van de gevallen te wijten aan te weinig eten en/of de verkeerde voeding keuze
 
Je lijkt niet te willen horen, weten en doen wat je als antwoord krijgt op je vraag en je maakt het moeilijker dan het is. Als je steeds niet het antwoord krijgt op de vragen die je stelt, dan stel je waarschijnlijk de verkeerde of niet de goede vraag.

Linksom of rechtsom eet je te weinig, even los van wat je eet, hoe je het eet, wanneer je het eet en wat je macro's zijn.

Je hebt bijzondere ideeën over ectomorf, creatine fases en speciale shakes, als je er geen wetenschap van wilt maken ben je goed bezig...

Meer eten vind je maar duur en lastig, maar als er een goedkoop en makkelijk alternatief wordt geboden dan doe je opeens wel heel lang met een pot, maar dat is wel duurder.

Vraag je eens af hoeveel bijvoorbeeld wovano of vntl tijdens de bulk eet en hoe dat zich verhoudt tot jouw probleempjes?

"Everybody wants to be a bodybuilder, but nobody wants to eat some heavy ass meals."

"To get big, you gotta eat big."

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Kvind 8 broodjes nogal een wazig begrip. 8 broodjes met pindakaas?8 broodjes met ei? 8 broodjes gezond? 8 broodjes shoarma met 3 bakken knoflooksaus per broodje (of beter gezegd 1/3 broodje per bak knoflooksaus).
 
Kvind 8 broodjes nogal een wazig begrip. 8 broodjes met pindakaas?8 broodjes met ei? 8 broodjes gezond? 8 broodjes shoarma met 3 bakken knoflooksaus per broodje (of beter gezegd 1/3 broodje per bak knoflooksaus).
Jij maakt er ook meteen iets wetenschappelijks van waar je bij na moet denken, als 8 broodjes al niet specifiek genoeg is.... straks gaat nog iemand beweren dat er een verschil zit tussen bruin brood en volkoren brood.

Ik heb geen zin hier een levensstijl van te maken.
:trollface:
 
Laatst bewerkt:
Je lijkt niet te willen horen, weten en doen wat je als antwoord krijgt op je vraag en je maakt het moeilijker dan het is. Als je steeds niet het antwoord krijgt op de vragen die je stelt, dan stel je waarschijnlijk de verkeerde of niet de goede vraag.

Linksom of rechtsom eet je te weinig, even los van wat je eet, hoe je het eet, wanneer je het eet en wat je macro's zijn.

Je hebt bijzondere ideeën over ectomorf, creatine fases en speciale shakes, als je er geen wetenschap van wilt maken ben je goed bezig...

Meer eten vind je maar duur en lastig, maar als er een goedkoop en makkelijk alternatief wordt geboden dan doe je opeens wel heel lang met een pot, maar dat is wel duurder.

Vraag je eens af hoeveel bijvoorbeeld wovano of vntl tijdens de bulk eet en hoe dat zich verhoudt tot jouw probleempjes?

"Everybody wants to be a bodybuilder, but nobody wants to eat some heavy ass meals."

"To get big, you gotta eat big."

Succes!
Laatste keer 6300 kcal, maar dat is nog niks in vergelijking met vntl
 
Jij maakt er ook meteen iets wetenschappelijks van waar je bij na moet denken, als 8 broodjes al niet specifiek genoeg is.... straks gaat nog iemand beweren dat er een verschil zit tussen bruin brood en volkoren brood.

Ik heb geen zin hier een levensstijl van te maken.
:trollface:
Heb ik geleerd van Steks
 
Dat is 247,50 euro extra per maand haha, zal mijn vriendin niet waarderen maar als je toch blijft hammeren op dat eten (wat nogmaals niet mijn vraag is, maar ik welkom advies) zie jij de waarde van shakes? En zo ja, welke / hoeveel zou je daar op inzetten?
Shakes zijn pas duur als je dat iedere dag moet gaan eten. Waarom denk je dat je er zoveel filmpjes over hebt gezien? Marketing, ze willen dat spul verkopen, zodat ze er geld aan verdienen.

Alternatief: maak je eigen shake met 500ml volle melk (310 kcal, AH huismerk sixpack kost zo'n 0,18 per 500ml), 50 gram budgetbrinta (174 kcal, Vomar huismerk kost zo'n 0,07 per 50 gram) en 50 gram pindakaas (321 kcal, AH huismerk zo'n 0,19 per 50 gram). Voila je hebt 805 kcal voor 0,44 euro. Een goedkopere shake ga je nergens kunnen kopen. Is het lekker? Nee, dat dan weer niet. Maar je zult toch echt meer moeten eten om resultaat te zien. Anders kun je net zo goed stoppen met deze sport. Of natuurlijk accepteren dat je nooit resultaat zult zien.
 
Back
Naar boven