AndroidHealthClinic

Kan je met behulp van een halterbank "hyperextension" uitvoeren?

Morris1988

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
63kg
Hallo,

weet iemand of je met behulp van een halterbank "hyperextension" kunt uitvoeren? (Stabiel zodat je benen stevig blijven)

Zo ja, hoe?

Volgens mij niet... Hoe zie je dat voor je eigenlijk :p

Bedoel je gewoon met een losstaande bankje. In dat geval kan het prima, mits je iemand vraagt je voeten vast te houden.

Hallo,

weet iemand of je met behulp van een halterbank "hyperextension" kunt uitvoeren? (Stabiel zodat je benen stevig blijven)

Zo ja, hoe?

Thuis? of op een sportschool?

Ik gebruik een losse bank op de sportschool en doe dat als volgt.

ik zet de bank bij de Smith neer met de voorkant (waar je buik komt) verhoogd (voor een maximale ROM) en de achterkant zodanig dat waneer ik de stang van de Smit laag zet (met gewicht) ik er net met m'n enkels onder kan haken.

• Topic Starter Topic Starter
Thuis? of op een sportschool?

Ik gebruik een losse bank op de sportschool en doe dat als volgt.

ik zet de bank bij de Smith neer met de voorkant (waar je buik komt) verhoogd (voor een maximale ROM) en de achterkant zodanig dat waneer ik de stang van de Smit laag zet (met gewicht) ik er net met m'n enkels onder kan haken.

Nee thuis, ik heb een halterbank met een olympische stang en gewichten...

Ik heb namelijk de deze:

http://www.fitnessdigital.nl/marcy-mcb880m-halterbank-10000927-p.html?ct=73

Daar moet toch wel wat mee te "rommelen" zijn?

als je het zo kan instellen dat je tot je heupen op het bankje ligt en je voeten ergens onder kan haken... dan kan het

Vandaag voor het eerst reverse hyperextensions gedaan. Gewoon bankje op incline gezet en met je pik op het hoogste punt liggen en met je neus op het verstelbare zit gedeelte(waar je normaal met je kont op zit). Dan kunnen je benen vrij bewegen. Normale extensions inderdaad zoals 3xl zegt maar die kun je ook wel op een bal doen o.i.d.

Terug
Naar boven