MuscleMeat

Kcal per dag .

normale man is 2500 ofzo dus als je wil aankomen moet je zoiezo daarboven zitten. je moet er een beetje mee spelen. als je je lengte gewicht en je postuur van nu omschrijft en wat je wil bereiken dan kan men een exactere KC per dag voorschijven. ik zelf vreet zoon 3500 (misschien iets meer soms)en sommige vinden dat weinig maar je komt er niet zo snel aan. je moet al veel vreten dan
ik houdt het niet meer bij ..gewoon steeds binnen 3 uur eten en we zien wel

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben niet zo groot (1m73) , en weeg zo'n 65kg .. Ik wil wat vermageren ... ^^

Berekening man: **** **** ****66.5 + [13.75 x je gewicht] + [5.003 x je lengte] – [6.775 x leeftijd]

Berekening vrouw: **** 655.1 + [9.563 x je gewicht] + [1.850 x je lengte] – [4.676 x leeftijd]

De uitkomst vermenigvuldig je met:
1.6 – 1.7 als je niet al te zwaar of af en toe traint.
1.8 – 1.9 als je regelmatig traint en/of aan duursport doet.
2.0 als je intensief ****en zwaar traint.

Ik ben niet zo groot (1m73) , en weeg zo'n 65kg .. Ik wil wat vermageren ... ^^

lees het stukje over cutten even door hier op het forum

2000 calorieen dan ofzo als jedat zo graag wilt. probeer het sonja bakker dieet ?

vermageren? 65 kg bij 1.73 m is niet zoveel hoor maar het is jou keus.

Ik wil niet echt veel vermageren , maar ik heb gewoon nog een buikje dat ik weg wil .

Bij het topic over Cutten , staat dat ik mijn benodige Kcal moet berekenen van mijn Vet Vrije masse , dus niet mijn totale gewicht . Hoe weet ik al deze dingen ? Waar laat ik dat berekenen ofzo ? :)

Laatst bewerkt:
Bij het topic over Cutten , staat dat ik mijn benodige Kcal moet berekenen van mijn Vet Vrije masse , dus niet mijn totale gewicht . Hoe weet ik al deze dingen ? Waar laat ik dat berekenen ofzo ? :)

De meeste gaan hiervoor naar de tandarts:duh::study:

OT: misschien weet een (sport)arts hier wel raad mee???

PS: je heb nog enkele maanden voor de zon begint te schijnen;)

Ik wil niet echt veel vermageren , maar ik heb gewoon nog een buikje dat ik weg wil .

Ik ben ook nog bezig aan de laatste restjes buik. Voor mezelf denk ik dat eerst een periode van 8 weken hard trainen met genoeg voeding en eiwitten spieren aanzet. Spiermassa die kcal's gaan verbranden als je vervolgens gaat cutten. Dit lijkt te helpen. En verder genoeg cardio blijven doen.

Verder snap ik persoonlijk niet dat iemand met 2000kcal zou kunnen afvallen, als je heel veel spieren hebt wellicht wel?
jij hebt ook niet zoveel massa zie ik. Dan moet je eerder aan 1400-1600 kcal denken.

Eigenlijk is het heel simpel. Reken uit wat je nu eet, echt opschrijven en het voedingswaarde etiket lezen (op de valtaf.nl staat een goede lijst met voedingswaarden van heeeel veel dingen) Denk ook aan de verhouding, vet, koolhydraten, eiwit. Eet niet meer dan 30% vet vergeleken met je totale kcal inname. Dit zal inzicht je helpen inzicht te krijgen in je huidige gewoonten. Verder is het simpel 1kg vet= 7000kcal om te verbranden (1kg vet eten is overigens 9000kcal dat is het verschil tussen vetweefsel en puur vet)

Laatst bewerkt:
De uitkomst vermenigvuldig je met:
1.6 – 1.7 als je niet al te zwaar of af en toe traint.
1.8 – 1.9 als je regelmatig traint en/of aan duursport doet.
2.0 als je intensief ****en zwaar traint.

Moet ik dat vermenigvuldigen ook doen als ik wil cutten?
ik kom zo namelijk uit op een benodigde van 4100, erg hoog niet?
en dan - 500 tot - 800 Kcal ?

Terug
Naar boven