AndroidHealthClinic

Kdashi's road to glory

kdashi

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
93kg
Hallo! Eindelijk ben ik toch m’n eigen logboek begonnen

Mijn reden:

Was het zat te trainen zonder doelstelling. Ik wil vooruit gaan en ik wil het kunnen volgen.

Mijn doel:
Om volgende zomer (en daarna uiteraard gewoon verder blijven doen) een 95kg te wegen let een bf% van 10-11%.

Mijn trainingsgeschiedenis:

Beginnen trainen in een sportschool in mei 2009 doordat ik geen sport meer deed, dus joinde ik een sportschool, om te sporten en niet omdat ik een doel had. Begin augustus dit jaar ben ik dan verhuisd en ik was sinds ik mijn eerste sportschool was gejoined 10kg aangekomen (niet allemaal spiermassa, verre van) en mijn bf was te veel geworden en daar wil ik iets aan doen dus hier ben ik op DBB!

Mijn stats:

Lengte: 1.80m
Gewicht: 92kg
BF: +/- 20%

Mijn schema:

Het schema dat ik zal volgen is dat van Dorian Yates, dat heb ik overgetypt en de oefeningen aangepast aan de sportschool waar ik ga (ze hebben niet alle toestellen om bepaalde oefeningen te doen)
[Link niet meer beschikbaar]

Enige vragen of opmerkingen?

Groetjes Kdashi

• Topic Starter Topic Starter
Ok, ik had eigenlijk gisteren mijn log willen posten maar dat is niet meer gelukt. Daarom post ik meteen 2 trainingen, die van gisteren en die van vandaag.

27/09 Workout A
Schouders:

Smith Machine Presses
15x 25kg
12x 35kg
10x 45kg

Seated laterals (dumbbells)
12x 8kg (x2)
10x 10kg

One-arm cable laterals
12x 7.5kg
8x 10kg

Dumbbell shrugs
12x 20kg
8x 28kg

Triceps:

Tricep pushdown
15x 17kg
12x 24.5kg
8x 34kg

Skullcrusher (EZ-bar)
12x 20kg (zonder bar)
10x 24kg

One-arm pushdown (cable/onderhandse grip)
10x 7.5kg

Heb samen met m'n neef getraind waar ik normaal alleen train, uiteraard rusttijden gerespecteerd. Training ging erg lekker!

---------- Toegevoegd om 23:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:25 ----------

Vandaag was het enkel de rug! Altijd mijn zwakkere deel geweest van trainen, tijd om daar eens verandering in te brengen. Training ging niet zo goed als die van gisteren doordat ik ze om 9u deze ochtend heb gedaan denk ik, normaal train ik in de middag rond een uur of 4.

28/09 Workout B

Rug:

Lateral pulldown
15x 35kg
12x 45kg
8x 65kg

Barbell rows
12x 20kg (zonder de bar)
10x 28kg

Smith machine row
8x 75kg

Staande cable rows
10x 42kg

Rear delts:

Bent-over dumbbell raises
10x10 kg (x2)

Onderrug:

Hyperextensions
8x met een 10kg schijf

Deadlift
8x 30kg (zonder bar)
8x 40kg

Deadliften doe ik altijd zeer traag en een extra set doordat de sportschool waar ik ga (jaar abo :cool:) geen losse bars en zware schijven heeft om optimaal te kunnen deadliften, dus ik zorg er zowiezo voor dat ik het goed voel ;)

Laatst bewerkt:
Volgens mij snap je het dorian yates principe niet helemaal

Volgens mij snap je het dorian yates principe niet helemaal

Dat kan, ik heb het artikel zelf nog niet helemaal gelezen (wat ik vandaag zowiezo doe) maar ik heb wel de video gezien. Wat doe ik verkeerd dan?

*edit*

Als ik het goed heb moet ik die rep ranges niet te nauw nemen en proberen minimaal 6x te liften en maximaal 10x(occasionaly)?

Laatst bewerkt:
Dit ziet er gewoon uit als een normaal splitschema. Je opwarm sets vind ik te dicht bij je werksets liggen en volgens mij doe je nauwelijks forced reps. Dorian yates deed bij elke oefening forced reps zelfs bij bijv triceps pushdown of lateral raises. Vaak pakte ik een gewicht bij m'n werksets wat ik ongeveer 4/5/6 keer kon zonder hulp en de rest liet ik m'n spotter helpen tot 6 tot 10 reps.

Ah ok, het schema wat ik postte heb ik gewoon overgetypt uit het artikel van Yates zelf en wat je ook kan zien in zijn Blood and Guts. Alleen zat ik dus fout ivm spierfalen en intensiteit. Bedankt om me hier even op te wijzen :)

Terug
Naar boven