- Waardering
- 2.963
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is in feit logisch dat je overal een verklaring voor probeert te zoeken. Dat is menseigen, maar waarom houdt die verklaring bij gelovigen ineens op bij een God? Als alles vanaf de big bang door God is veroorzaakt, waar komt God dan zelf vandaan?
Of ben je zo naief te veronderstellen dat God voor alles verantwoordelijk is maar zelf uit het niets is ontstaan?
motivation, ben toch benieuwd wat je antwoord hierop is..
Het is inderdaad logisch dat de mens verklaringen zoekt. Maar ik geef aan dat je dat binnen de religie tot een bepaald punt moet doen, precies wat je zegt eigenlijk. Kort gezegd: God heeft de aarde gecreërd en haar inwoners. God staat boven ons. Er is daar geen sprake van voortplanting en dergelijke. Het begon met hem, en het zal eindigen met hem.

Ja lach maar. Grappig om te zien altijd hoe het spelen met woorden kan leiden tot het voelen van een bepaalde irrealistische suprematie jegens je gesprekspartner.
Geloof maar wat je wilt geloven. Op deze kleine pik reageer ik niet meer.

Pffffffffffff, zullen we anders gewoon allemaal maar ophouden? Want zo kom je ook niet verder en het enige wat je hiermee doet; (met zulke discussies, waarbij er mensen zijn die niet "open" staan voor andere visies c.q. geen begrip tonen c.q. bepaalde overtuigingen helemaal afkraken en zelfs het lef hebben om deze te negeren c.q. als onwaar te zien), is alleen maar ergernis veroorzaken.
Zou ik ook niet doen vanuit jouw positie.
Waarom als gelovige in discussie gaan? Als je weet dat het 100% waar is, dan maakt het toch allemaal niet uit wat men over je geloof zegt. Voor de rest zal het een eindeloze discussie blijven, die ook nog heel wat jaren op zal spelen. Het enige wat we met z'n allen delen, geloof of niet, is dat we zullen sterven in dit fysische leven, hoe chagrijnig ook.![]()

Wat een janktopic, dat er nog mensen zijn die daadwerkelijk in discussie willen gaan met gelovigen.![]()
Je zegt dat je bij religie bij een bepaald punt moet stoppen met verklaringen zoeken. Dan ben je toch niet meer serieus te nemen man.
Het is leuk geweest.Zou ik ook niet doen vanuit jouw positie.
Waarom als gelovige in discussie gaan? Als je weet dat het 100% waar is, dan maakt het toch allemaal niet uit wat men over je geloof zegt. Voor de rest zal het een eindeloze discussie blijven, die ook nog heel wat jaren op zal spelen. Het enige wat we met z'n allen delen, geloof of niet, is dat we zullen sterven in dit fysische leven, hoe chagrijnig ook.![]()
Je zegt dat je bij religie bij een bepaald punt moet stoppen met verklaringen zoeken. Dan ben je toch niet meer serieus te nemen man.
Want veel verder komen we hier niet mee he, ofwel.
Gelukkig kan ik de beledigingen van iemand die gelooft in een onzichtbaar en onbewezen entiteit niet serieus nemen, anders was ik wel helemaal geflipt.
Wat een janktopic, dat er nog mensen zijn die daadwerkelijk in discussie willen gaan met gelovigen.![]()
Het heeft me iig 1 ding gebracht. Ondanks mijn kleine derde been noemt snoes me schat en motivation me lieverd.![]()
Het heeft me iig 1 ding gebracht. Ondanks mijn kleine derde been noemt snoes me schat en motivation me lieverd.![]()

(k)Het heeft me iig 1 ding gebracht. Ondanks mijn kleine derde been noemt snoes me schat en motivation me lieverd.![]()

een kleuter kan jouw stellingen zelfs ontkrachten
Wtf? Angelusje, meen je dat nou. Denk je serieus dat je met jou pseudo ik-kan-alles-verklaren gedrag iets kunt ontkrachtigen? Ik had jou hoger ingeschaald, maar helaas moet ik concluderen dat de DBB kleine derde been groep zojuist is gegroeid van 1 naar twee leden.

dat bewijst nu precies dat je geen hol begrijpt van hoe de wereld in elkaar zitSorry, ik ben erg moe. ik weet niet meer waar je aan refereert hierzo..
en dat je ook geen hol begrepen hebt van het filmpje (of het zelfs helemaal niet gekeken hebt)je hebt nog altijd niet aangegeven wat die "ziel" precies is

waar zie jij een "dan" of "maar"? ben je soms aan het hallucineren?Waarom altijd dat DAN of MAARLos van dat het onzin is wat je zegt, stop met dat gemaar. Dat doe je als je geen snoepje krijgt van mama, of je docent probeert voor schut te zetten. Niet als je praat over iets wat boven ons verheven is. Wetenschap is onderzoek, religie valt niet te onderzoeken. Wij en ook die sensatie wetenschappers hebben niet de macht om iets veelzijdigs als religie te ontcijferen. Dus stop daar mee, daardoor oog je zoveel zwakker.

)1) alles vanaf de start van de big bang tot het moment dat ik deze zin hier neerzet is verklaarbaar door de 4 fundamentele krachten van de natuurLees terug wat je zegt man. wat een ****ing bullshit. God heeft ons hersenen gegeven met elk unieke kwaliteiten. Dat jij beslist om kinderen te naaien heeft niks te maken met het feit dat god ons heeft gecreerd. Je beredeneert over wat god heeft gecreërd tot het punt waar wij een lichaam krijgen en kunnen ademen, poepen en plassen. Wat daarna gebeurt hebben wij zelf invloed op.

)de biologische processen in een mensAlles wat er in een klein baby'tje zit hebben we te dank aan 1 iets, en jij kan nu wel invullen wat dat iets is hoop ik..

ik zal het je eens vertellenBlijf van de whiskey af jongen. Ik zeg niet dat hij ons een wake-up call stuurt, ik zeg dat ik dat ooit ergens heb gehoord. Zelf heb ik geen idee hoe je overstromingen moet interpreteren in het religieuze kader.
NIET!waarom vrije wil geven als we enkel het "goede" mogen kiezen en er een straf op het "slechte" staat?En dan nog, tuurlijk heeft hij dat lef. Degene die dit alles creërt heeft de broek aan in de relatie jongen. Of jij het nu wilt of niet..

daar gaat het helemaal niet om manDus omdat de wetenschap een verklaring ervoor heeft is het opeens 'verklaard'.Dat voelt vertrouwd voor mensen als jij he. Zoiets als ik weet waarom er een tsunami was, die honderd duizende mensen het leven kostte, maar er iets aan doen is ook over 500 jaar nog steeds niet mogelijk.