XXL Nutrition

Kerk organiseert koranverbranding

Peiling Peiling In Nederland ook doen?

• Ja!

Stemmen: 19 11,1%
  • Ja, vergeet de bijbel trouwens ook niet!

Stemmen: 61 35,7%
  • Nee, dit gaat mij te ver.

Stemmen: 29 17,0%
  • Nee!

Stemmen: 22 12,9%
  • Zou een mooi begin zijn.

Stemmen: 13 7,6%
  • Geloof dien je te respecteren.

Stemmen: 27 15,8%

• Totaal stemmers
    171
Ik ben zelf niet niet gelovig maar ik geloof ook niet in de huide neo-darwinistische evolutietheorie.

Natuurlijke selectie lijkt mij een bijna onvermijdelijk evolutionair feit. Random mutation echter niet. Dit is het struikelblok waar de huidige evolutie theorie op gevestigd is, een zwakke steen in de muur die de theorie af moet maken.
Het lijkt mij dat we over niet al te lange tijd een meer holistische quantum theorie van het universum zullen ontdekken/opstellen die de evolutie van het leven koppelt aan de natuurlijke evolutie van het universum als een geheel. Geen samenloop van toevallige, zeer onwaarschijnlijke mutaties die zich opstappelen tot extreem complexe mechanismen. Een theorie die zeer tegenstrijdig is met een van de meest fundamentele wetten van ons universum, de tweede wet van de thermodynamica.
Nee, de evolutie van het leven, en natuurlijke selectie die in heel het universum te vinden is (stadia van negative enthropy die leefbaar zijn of vervallen tot eerdere stadia) moet haar basis vinden in een meer fundamentele theorie van het universum, een theorie zich vestigd op de 'basic building blocks' en wetten die deze beheersen.

Laatst bewerkt:
Hoezo niet, het gebeurt toch in een hele grote tijdspanne. En je ziet toch ook bijv. dat bacteriën en virussen muteren?

Vanaf dat de aarde er is, is alles verklaarbaar. Maar waar komt de aarde vandaan? Als jij een scheet laat komt het toch ook omdat je teveel eitwitten hebt lopen eten. De big bang, was een veel grotere ruft, wat is de oorzaak daarvan? Dat weten we niet. Een logische verklaring zou zijn dat er een maker moet zijn. Een maker die dus boven de mens staat. Want jij, ik of zelfs Klaaswitz kunnen zulke ruften niet laten.
Het is in feit logisch dat je overal een verklaring voor probeert te zoeken. Dat is menseigen, maar waarom houdt die verklaring bij gelovigen ineens op bij een God? Als alles vanaf de big bang door God is veroorzaakt, waar komt God dan zelf vandaan?
Of ben je zo naief te veronderstellen dat God voor alles verantwoordelijk is maar zelf uit het niets is ontstaan?

deze discussie is nogmaals een voorbeeld dat "vrijheid" van religie afgeschafd moet worden en er een soort "rijbewijs" voor moet aangevraagd worden op je 18.

Ik vind het echt schandalig dat mensen zoals motivation en snoezepoes van kinds af aan zo gebrainwashed zijn zodat ze totaal geen aandacht meer hebben voor logica en dat de overheid vandaag de dag er nog steeds niets aan doet:o.
we leven al een miljoen jaar in A Brave New World:(

deze discussie is nogmaals een voorbeeld dat "vrijheid" van religie afgeschafd moet worden en er een soort "rijbewijs" voor moet aangevraagd worden op je 18.

Treat religion like your penis; don't show it off in public and don't shove it down your children's throats.

En nee, de overheid doet er niets aan, want de helft ervan bestaat uit zulke halve garen. Om Klaas' jargon eens te gebruiken.

Laatst bewerkt:
meneertje Ridder :roflol:

Het is trouwens een dom schaap, niet een domme schaap;)
:mier:

En dat je niet in de hel gelooft laat alleen maar weer zien dat je een beetje selectief gelooft, dit klopt wel dat klopt niet. Ja dit geloof ik wel, nee dat geloof ik niet. Maar ik zal je niet meer dom noemen, gewoon primitief.
x

Ja, maar helaas gedraag je er niet echt naar. :(

Dom schaap, domme schaap, uberdomme schaap #$($@)#@schaap, blablablablabla.. whatever, ga aub niet mierennken. En wat leuk ja, dat je het zelf al aangeeft, jammer dat je deze "zelfkennis" niet op andere vlakken hebt.

Nee, dat ik niet in de hel geloof is omdat héél veel verhalen in de Bijbel een symbolische betekenis hebben, net als de "hel". Maar dat ga ik niet met jou bespreken, aangezien gelovigen toch maar domme mensen zijn he schat. Niet alle gelovigen geloven "blindelings", volgen de menigte, gebruiken hun hersenen niet, nemen de Bijbel letterlijk. Nee, er bestaan ook gelovigen die dat allemaal niet doen dan wel de moeite nemen om dat niet te doen.

Oh, wat leuk.. en nu ben ik primitief. Hihi, wat goed dat je me niet in het echt kent. ;)

Tuurlijk, maar dan niet zeiken dat je dom genoemd wordt. Als ik tegen jou zeg dat ik geloof dat de aarde 6000 jaar oud is, mag je mij ook dom noemen.

En wat insinueer je daarmee? Dat alle gelovigen geloven dat de aarde 6000 jaar oud is?:D

gewoon geloven wat je wilt geloven, is toch tof!! :dunno:

Doet iedereen dat niet?

Dat is helemaal geen logische verklaring, hoe kom je daar nou bij. Heeft helemaal niets met logica te maken. Jij vindt het logisch klinken, omdat je blijkbaar gewoon veel te weinig informatie tot je beschikking hebt. Heb je nou al dat filmpje gekeken, of snapte je het niet?
ik snapte het niet! :(

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:50 ----------

Ja, maar helaas gedraag je er niet echt naar. :(

Dom schaap, domme schaap, uberdomme schaap #$($@)#@schaap, blablablablabla.. whatever, ga aub niet mierennken. En wat leuk ja, dat je het zelf al aangeeft, jammer dat je deze "zelfkennis" niet op andere vlakken hebt.

Nee, dat ik niet in de hel geloof is omdat héél veel verhalen in de Bijbel een symbolische betekenis hebben, net als de "hel". Maar dat ga ik niet met jou bespreken, aangezien gelovigen toch maar domme mensen zijn he schat. Niet alle gelovigen geloven "blindelings", volgen de menigte, gebruiken hun hersenen niet, nemen de Bijbel letterlijk. Nee, er bestaan ook gelovigen die dat allemaal niet doen dan wel de moeite nemen om dat niet te doen.

Oh, wat leuk.. en nu ben ik primitief. Hihi, wat goed dat je me niet in het echt kent. ;)

En wat insinueer je daarmee? Dat alle gelovigen geloven dat de aarde 6000 jaar oud is?:D

Doet iedereen dat niet?
goeie vraag.

Weet ik Haaii, maar dat maakt niet uit.;)

jawhoel :mad:

waarom niet :p

Hoe kan een 'lege ziel' zelf beslissen om kinderen te gaan verkrachten? Daar moeten dan toch invloeden van buiten af van komen? (zoals een aangeboren voorkeur of een omgeving die invloed op je heeft). Dan ben je dus eigenlijk ook niet zelf verantwoordelijk en al helemaal niet aangezien God jou gemaakt heeft. En hoe zit met met die zieke kinderen en overstromingen?

Maar goed ik vind het prima dat je geloofd en ik heb verder geen zin in een discussie omdat het toch een waste of time voor ons beide is.

Ik bedoel, niemand wordt geboren als een kinderverkrachter. Hoe jij ter wereld komt, dat is het instrument wat je krijgt van god, en dat moet jij zien te ontwikkelen. Dus god maakt geen kinderverkrachters. Over die invloeden van buitenaf geef ik je gelijk.

Die zieke kinderen zijn uniek. Over wat heb je het precies? Kinderen met ziektes in derde wereld landen of de kinderen die lijden in oorlogsgebieden?

Anyway, de personen die die problemen aanrichten zijn verantwoordelijk. De presidenten in deze wereld gaan niet goed om met een door god gegeven privilege. Latere generaties plukken hier de vruchten van.

Overstromingen zijn volgens mij een natuurverschijnsel. Ik hoorde ooit dat god zulke 'rampen' aangrijpt als wake-up call. Maar ikzelf heb geen flauw idee hoe het zit met de overstromingen.

Ik voelde me net niet aangevallen bro, ik waardeer je vragen;)

wie kopt deze hierboven binnen?:o

Dit is gewoon echt te erg. Overstromingen? Damn, we leven in nederland, je hebt internet kan NGC kijken en het is 2010. Kom om, ga wat lezen/informatie vergaren.

Dit is gewoon echt te erg. Overstromingen? Damn, we leven in nederland, je hebt internet kan NGC kijken en het is 2010. Kom om, ga wat lezen/informatie vergaren.

Jij bent foking irritant gozer. Hij vroeg mij hoe het zit met overstromingen, in het kader van mijn verhaal over god, en niets kan nooit iets worden.

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:16 ----------

wie kopt deze hierboven binnen?:o

Kop hem maar lieverd. ik wacht op je..

---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:17 ----------

Je hebt veel nuances in het benaderen van iets/iemand of een groep. In het kader van gelovig zijn of niet, zie je hier dus duidelijk dat Moraalridder de kleinste derde been heeft.

De overige non-believers laten wel een goede indruk achter.

Waarom geloof jij waar je in gelooft motivation?

Ik bedoel, niemand wordt geboren als een kinderverkrachter. Hoe jij ter wereld komt, dat is het instrument wat je krijgt van god, en dat moet jij zien te ontwikkelen. Dus god maakt geen kinderverkrachters. Over die invloeden van buitenaf geef ik je gelijk.

Die zieke kinderen zijn uniek. Over wat heb je het precies? Kinderen met ziektes in derde wereld landen of de kinderen die lijden in oorlogsgebieden?

Anyway, de personen die die problemen aanrichten zijn verantwoordelijk. De presidenten in deze wereld gaan niet goed om met een door god gegeven privilege. Latere generaties plukken hier de vruchten van.

Overstromingen zijn volgens mij een natuurverschijnsel. Ik hoorde ooit dat god zulke 'rampen' aangrijpt als wake-up call. Maar ikzelf heb geen flauw idee hoe het zit met de overstromingen.

Ik voelde me net niet aangevallen bro, ik waardeer je vragen;)

Kop hem maar lieverd. ik wacht op je..

eerst een klein vraagje, over welke "god" gaat het in je post?

Hey Anoniem, ik kom er later zeker nog op terug.

---------- Toegevoegd om 19:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:41 ----------

De god die ons de kans geeft een leven te hebben.

als je zo vaag gaat doen verwijs ik je met alle plezier door naar het filmpje dat moraalridder enkele paginas terug gepost heeft:)

edit: ik was eigenlijk zowieso van plan je naar het filmpje door te verwijzen ongeacht wat je geantwoord had. Het is immers geen kwestie van "kan je een religieus persoon's uitspraken onderuit halen", maar een kwestie van "hoe haal je deze keer onderuit", en vandaag was ik een beetje lui:o

maar ik zal je post eens op zoveel mogelijk manier onderuit halen om te laten zien hoe fout heel je levensvisie is:)

Ik bedoel, niemand wordt geboren als een kinderverkrachter. Hoe jij ter wereld komt, dat is het instrument wat je krijgt van god, en dat moet jij zien te ontwikkelen.
1) je voorwendsel van het bestaan van een god is verkeerd, bijgevolg zijn alle uitspraken die je over die "god" maakt ook fout (zie filmpje voor 'betere' uitleg)

2) wie is die "jij" waar je het over had, de verzameling herinneringen in je hersenen, of iets anders?
is het die zogenaamde "ziel" waar je het eerder over had soms? zoja, wat is die ziel, waaruit bestaat die ziel en heeft die ziel dezelfde herinneringen als jouw fysische lichaam
Dus god maakt geen kinderverkrachters. Over die invloeden van buitenaf geef ik je gelijk.
3) als god het menselijk lichaam heeft geschapen om de ziel in te herbergen, dan heeft god ook de hersenen gemaakt waar de ziel "gebruik" van maakt. alles wat iemand doet is tengevolge van zijn hersenen, ergo is het de fout van god wanneer iemand iets doet als een kind verkrachten;)

4) in '3)' zijn we te weten gekomen dat alles wat we verkeerd doen god's fout is, en hij durft ons nog een wake up call te sturen? wat een lef:mad:
verder zeg je dat god geen invloed heeft op kinderverkrachters, maar hij bemoeit zich wel door natuurrampen over ons heen te brengen
(bovendien vergeet je hier nog het feit dat elke natuurramp een fysisch verschijnsel is dat volledig te verklaren is:roflol:)

Laatst bewerkt:
maar ik zal je post eens op zoveel mogelijk manier onderuit halen om te laten zien hoe fout heel je levensvisie is:)
Wtf? Angelusje, meen je dat nou. Denk je serieus dat je met jou pseudo ik-kan-alles-verklaren gedrag iets kunt ontkrachtigen? Ik had jou hoger ingeschaald, maar helaas moet ik concluderen dat de DBB kleine derde been groep zojuist is gegroeid van 1 naar twee leden.

als je zo vaag gaat doen verwijs ik je met alle plezier door naar het filmpje dat moraalridder enkele paginas terug gepost heeft:)
Logisch, je moet kunnen terugvallen op je mede gangbanger.

1) je voorwendsel van het bestaan van een god is verkeerd, bijgevolg zijn alle uitspraken die je over die "god" maakt ook fout (zie filmpje voor 'betere' uitleg)
2) wie is die "jij" waar je het over had, de verzameling herinneringen in je hersenen, of iets anders?
is het die zogenaamde "ziel" waar je het eerder over had soms? zoja, wat is die ziel, waaruit bestaat die ziel en heeft die ziel dezelfde herinneringen als jouw fysische lichaam
Sorry, ik ben erg moe. ik weet niet meer waar je aan refereert hierzo..

3) als god het menselijk lichaam heeft geschapen om de ziel in te herbergen,
Klopt.

Dan heeft god ook de hersenen gemaakt waar de ziel "gebruik" van maakt. alles wat iemand doet is tengevolge van zijn hersenen, ergo is het de fout van god wanneer iemand iets doet als een kind verkrachten;)
Waarom altijd dat DAN of MAAR??? Los van dat het onzin is wat je zegt, stop met dat gemaar. Dat doe je als je geen snoepje krijgt van mama, of je docent probeert voor schut te zetten. Niet als je praat over iets wat boven ons verheven is. Wetenschap is onderzoek, religie valt niet te onderzoeken. Wij en ook die sensatie wetenschappers hebben niet de macht om iets veelzijdigs als religie te ontcijferen. Dus stop daar mee, daardoor oog je zoveel zwakker.

Lees terug wat je zegt man. wat een ****ing bullshit. God heeft ons hersenen gegeven met elk unieke kwaliteiten. Dat jij beslist om kinderen te naaien heeft niks te maken met het feit dat god ons heeft gecreerd. Je beredeneert over wat god heeft gecreërd tot het punt waar wij een lichaam krijgen en kunnen ademen, poepen en plassen. Wat daarna gebeurt hebben wij zelf invloed op.

Alles wat er in een klein baby'tje zit hebben we te dank aan 1 iets, en jij kan nu wel invullen wat dat iets is hoop ik..

4) in '3)' zijn we te weten gekomen dat alles wat we verkeerd doen god's fout is, en hij durft ons nog een wake up call te sturen? wat een lef:mad:
verder zeg je dat god geen invloed heeft op kinderverkrachters, maar hij bemoeit zich wel door natuurrampen over ons heen te brengen
(bovendien vergeet je hier nog het feit dat elke natuurramp een fysisch verschijnsel is dat volledig te verklaren is:roflol:

Blijf van de whiskey af jongen. Ik zeg niet dat hij ons een wake-up call stuurt, ik zeg dat ik dat ooit ergens heb gehoord. Zelf heb ik geen idee hoe je overstromingen moet interpreteren in het religieuze kader.

En dan nog, tuurlijk heeft hij dat lef. Degene die dit alles creërt heeft de broek aan in de relatie jongen. Of jij het nu wilt of niet..

Dus omdat de wetenschap een verklaring ervoor heeft is het opeens 'verklaard'.??? Dat voelt vertrouwd voor mensen als jij he. Zoiets als ik weet waarom er een tsunami was, die honderd duizende mensen het leven kostte, maar er iets aan doen is ook over 500 jaar nog steeds niet mogelijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven