Heren van het goede leven,
Ik lees al een tijdje rond op deze site, maar heb tot nu toe nooit echt iets gepost. Nu ik echter toch weer serieus wil knallen heb ik toch besloten om de experts om wat advies te vragen.
Ik wil het KETO dieet gaan starten. Ik heb allerlei topics hierover gelezen en de resultaten die ik heb gezien waren erg goed. Nu heb ik zelf de volgende berekening gemaakt:
vetvrije massa: 92 kilo x 0.805(19.5% vet) = 74 kilo
eiwitten per dag: 74x2.2=163 gram eiwitten per dag.
eiwit calorieën per dag: 163x4=652 calorieën aan eiwitten per dag
652 calorieën per dag = 35% dagelijkse hoeveelheid.
1863 calorieën per dag = 100% dagelijkse hoeveelheid
1863-652=1211 calorieën voor vet per dag.
1211/9=135 gram vet per dag.
totaal: gram per dag calorieën per dag
eiwit 163 652
vet 135 1211
totaal: 298 1863
Omdat ik 1863 redelijk weinig vind, is mijn 1e vraag dan ook: klopt mijn berekening wel? Heb deze formules uit een ander topic op deze site gehaald.
De 2e vraag is eigenlijk meer of jullie mij misschien wat suggesties kunnen geven voor voedsel. Ik lust geen kaas(wat ik erg vaak voorbij zie komen in keto. Ik had bij het maken van een voedinggschema ook erg veel moeite om goed uit te komen op de bovenstaande waarden(of ik had weer veel te veel, dan weer te weinig etc)
Enige suggesties voor mijn voeding zijn dan ook welkom(naast elke opbouwende tip uiteraard)
Alvast bedankt voor enige reacties.
Ik lees al een tijdje rond op deze site, maar heb tot nu toe nooit echt iets gepost. Nu ik echter toch weer serieus wil knallen heb ik toch besloten om de experts om wat advies te vragen.
Ik wil het KETO dieet gaan starten. Ik heb allerlei topics hierover gelezen en de resultaten die ik heb gezien waren erg goed. Nu heb ik zelf de volgende berekening gemaakt:
vetvrije massa: 92 kilo x 0.805(19.5% vet) = 74 kilo
eiwitten per dag: 74x2.2=163 gram eiwitten per dag.
eiwit calorieën per dag: 163x4=652 calorieën aan eiwitten per dag
652 calorieën per dag = 35% dagelijkse hoeveelheid.
1863 calorieën per dag = 100% dagelijkse hoeveelheid
1863-652=1211 calorieën voor vet per dag.
1211/9=135 gram vet per dag.
totaal: gram per dag calorieën per dag
eiwit 163 652
vet 135 1211
totaal: 298 1863
Omdat ik 1863 redelijk weinig vind, is mijn 1e vraag dan ook: klopt mijn berekening wel? Heb deze formules uit een ander topic op deze site gehaald.
De 2e vraag is eigenlijk meer of jullie mij misschien wat suggesties kunnen geven voor voedsel. Ik lust geen kaas(wat ik erg vaak voorbij zie komen in keto. Ik had bij het maken van een voedinggschema ook erg veel moeite om goed uit te komen op de bovenstaande waarden(of ik had weer veel te veel, dan weer te weinig etc)
Enige suggesties voor mijn voeding zijn dan ook welkom(naast elke opbouwende tip uiteraard)
Alvast bedankt voor enige reacties.

zie dat je elke maaltijd toch zeker portie's sla en komkommer er bij flikkert,en blijf van light mayo's af(teveel kh),en drink massa's water.