MuscleMeat

Keto start

TiMPiN

Novice
Waardering
0
Heren van het goede leven,

Ik lees al een tijdje rond op deze site, maar heb tot nu toe nooit echt iets gepost. Nu ik echter toch weer serieus wil knallen heb ik toch besloten om de experts om wat advies te vragen.

Ik wil het KETO dieet gaan starten. Ik heb allerlei topics hierover gelezen en de resultaten die ik heb gezien waren erg goed. Nu heb ik zelf de volgende berekening gemaakt:

vetvrije massa: 92 kilo x 0.805(19.5% vet) = 74 kilo
eiwitten per dag: 74x2.2=163 gram eiwitten per dag.
eiwit calorieën per dag: 163x4=652 calorieën aan eiwitten per dag

652 calorieën per dag = 35% dagelijkse hoeveelheid.
1863 calorieën per dag = 100% dagelijkse hoeveelheid

1863-652=1211 calorieën voor vet per dag.

1211/9=135 gram vet per dag.

totaal: gram per dag calorieën per dag
eiwit 163 652
vet 135 1211
totaal: 298 1863

Omdat ik 1863 redelijk weinig vind, is mijn 1e vraag dan ook: klopt mijn berekening wel? Heb deze formules uit een ander topic op deze site gehaald.

De 2e vraag is eigenlijk meer of jullie mij misschien wat suggesties kunnen geven voor voedsel. Ik lust geen kaas(wat ik erg vaak voorbij zie komen in keto. Ik had bij het maken van een voedinggschema ook erg veel moeite om goed uit te komen op de bovenstaande waarden(of ik had weer veel te veel, dan weer te weinig etc)

Enige suggesties voor mijn voeding zijn dan ook welkom(naast elke opbouwende tip uiteraard)

Alvast bedankt voor enige reacties.

Half om half gehakt
Salami
Spek
Tonijn & andere vissoorten.
Eieren
Amandelen

www.voedingswaardetabel.nl neem die erbij als je een voedingsschema maakt, heb ik ook gedaan.

Ik zit trouwens op 2200 kcal ongeveer en ben stuk lichter dan jou. Dus zou je kcal nog eens nakijken

Laatst bewerkt:
De CKD Calculator is altijd handig om je te helpen met de macro's.

Wil je het manueel doen kan je best beginnen met je onderhoud te berekenen. Dit kan je doen op [Link niet meer beschikbaar]. Ik neem ff de Katch-McArdle methode omdat ik je lengte/leeftijd ni ken, en kom uit op 1968,4 cals.
Vermenigvuldig dat met je activity factor.
Bij de gemiddelde sporter is dat 1,55 dus dan kom je uit op 3051,02.
Code:
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2 
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9
Om af te vallen ga je hier nu 20% onder zitten ~ 2440 cals.
De macro's voor keto zijn 65v/30e/5k dus dagelijks heb je hetvolgende nodig:
176gr vetten / 183gr eiwitten / 30gr koolhydraten.

Het is aan te raden zo laag mogelijk in koolhydraten te gaan. Indien je 30gr niet haalt, voeg je de overblijvende cals toe aan je dagelijkse vetinname.
Houd steeds je eiwitinname constant.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties. Zit er dus toch 600 boven dan hehe. Ben overigens 1.88 lang en 19 jaar mocht dat nog van enige invloed zijn. Bedankt voor de hulp Baloo, zal ff gaan stoeien met eten nu. Jij nog tips voor me?

Bedankt voor de reacties. Zit er dus toch 600 boven dan hehe. Ben overigens 1.88 lang en 19 jaar mocht dat nog van enige invloed zijn. Bedankt voor de hulp Baloo, zal ff gaan stoeien met eten nu. Jij nog tips voor me?
Ik wel;)zie dat je elke maaltijd toch zeker portie's sla en komkommer er bij flikkert,en blijf van light mayo's af(teveel kh),en drink massa's water.
suc6;)

De CKD Calculator is altijd handig om je te helpen met de macro's.

Wil je het manueel doen kan je best beginnen met je onderhoud te berekenen. Dit kan je doen op [Link niet meer beschikbaar]. Ik neem ff de Katch-McArdle methode omdat ik je lengte/leeftijd ni ken, en kom uit op 1968,4 cals.
Vermenigvuldig dat met je activity factor.
Bij de gemiddelde sporter is dat 1,55 dus dan kom je uit op 3051,02.
Code:
1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2 
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9
Om af te vallen ga je hier nu 20% onder zitten ~ 2440 cals.
De macro's voor keto zijn 65v/30e/5k dus dagelijks heb je hetvolgende nodig:
176gr vetten / 183gr eiwitten / 30gr koolhydraten.

Het is aan te raden zo laag mogelijk in koolhydraten te gaan. Indien je 30gr niet haalt, voeg je de overblijvende cals toe aan je dagelijkse vetinname.
Houd steeds je eiwitinname constant.

Verhouding vet:eiwit = 2.16 : 1. Hoe kom jij dan aan 176 gam vet en 183 gram eiwit?

Ik heb trouwens ook de CKD calculator gebruikt die baloo je in die link gaf.

Normaal doe ik 1x per maand vetmeting, deze keer zal ik hem eind volgende week al doen, zodat ik tenminste op tijd een indicatie heb of ik wel of niet goed bezig ben.

Weegschaal zegt imo niks. Beter spiegel/vet% in de gaten houden.

In ieder geval succes ermee ;)

Allen bedankt voor de info. Door drukte met me studie heb ik nu ff geen tijd om goed een voedingsschema te maken. Dit zal ik in de loop van de week proberen te doen. Uiteraard zal ik die hier posten:D

Wat later dan gepland ben ik er weer:D Heb een schema in mekaar gezet en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Zit wel redelijk over mijn eiwitten heen, geen idee of dat een "probleem" is, experts let me know:D

Heb overigens bovenstaande verhoudingen gebruikt die Baloo heeft uitgerekend.

http://www.2shared.com/file/6407648/20444136/food.html

cheers!

Terug
Naar boven