AndroidHealthClinic

Keto?

Fluxie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Ik zit nu op 20% Bf en ik vroeg me af of het nou "healthy" is om op een keto dieet te gaan voor 2 maandjes? doel is echt 10-12% eind juli.
Nog echte ketters hier met ervaring?:rolleyes:

Van 20 naar 10% is niet echt een realistisch doel.

2 maanden keto? GL als je het volhoud!
Ikzelf ben redelijk strict in mijn voeding, en heb keto 2 weken gedaan aan het einde van de 2e week gelijk mee gekapt dacht dat ik flauw ging vallen.. Ik stond toen ik begon al op 10 % en ben toen richting de 8 gedaan maar was daarna zo plat als ik weet niet wat, was een goed deel van me volume kwijt.. Dusja jij zal er wellicht beter op gaan omdat jij ook wat hoger bf hebt.

zelfde doel. zelfde bodyfat. post je voedingsschemaeens;)

Ik zit zelf iets langer dan een jaar in keto. Bevalt uiterst goed. Valt ook prima op te gainen in combinatie met vetverlies.

Hoe pakken jullie keto aan dan ?
Gewoon hardcore 6 dagen lang 20g carbs en energie uit vetten en 1 dag weer je glycogeen voorraden bijvullen en dan weer keto ?

Heb 2 weken lang keto gedaan beviel me erg goed alleen was de kracht toename echt laag maar het vet smolt er wel af, toen IF opgepakt veel meer gains minder vet vetverlies. Het is nu tijd om weer zwaar te gaan cutten alleen mijn lichaam en kh zijn niet de beste vrienden dus is het weer tijd voor keto.

Laatst bewerkt:
Er is niets hardcore aan. Op een high-fat, low-carb dieet (indien je het correct aanpakt), heb je de gehele dag energie/geen honger. De oorzaak hiervan is de stabiele suikerspiegel tegenover een instabiele suikerspiegel op een high-carb dieet.

Voorbeeld keto-dieet (waar goed op te gainen valt):

Ontbijt (7:00):
300/400 gram rundergehakt (Slagerkwaliteit)
5 eieren
250 gr Griekse Yoghurt
Shake

9-17 (werk/studie)
Pecannoten/Macadamia (150 gr) (gedurende de werk/studiedag)
1/2 Shakes

Avondmaal (19:30, na training)
400/500 gram rundergehakt (Slagerkwaliteit)
(200 gram zalmfilet, als de cashflow een beetje meezit uiteraard)
2 stronken broccoli

Voor het slapen
250 gr Griekse Yoghurt/Caseïne eiwit

Training

Pre:
2 Appels/ Blauwe bessen
Shake
Koffie

Supps:
Multi
Omega 3 tabs
CoQ10
Vit. D3

---------- Post toegevoegd Fri 4 May 2012 om 00:34 ----------

Wil je écht goed cutten, verwijder je simpelweg de Griekse Yoghurt.

Laatst bewerkt:
Uhm wat ik met hardcore bedoel is totaal geen carbs uit pasta,brood,etc.. alleen groenten omdat ik nogal een liefhebber ben van KH. En eet je altijd wat fruit voor het trainen ?

Ok, ja als je liefhebber bent van KH, dan zal keto de eerste paar weken redelijk hardcore zijn.

Nee, ik eet niet altijd wat fruit voor de training. Als ik mentaal een slopende dag heb gehad tijdens college/werk, neem ik wat fruit of een dubbele bak koffie. Varieert een beetje, maar beide manieren werken voor mij.
Zolang ik niet de 50gr carbs per dag passeer is het prima. Gemiddeld zit ik zo op 30 gram.

Ik kocht altijd low carb bolletjes bij de lokale bakker 3g kh per boll wel prijzig 0,60cent.Maar gebruikte ze alleen in de lunch mijn schema zag er als volgt uit.

omelet van gehakt en kaas
verse tomaten en komkommer

achterham,kaas,2 gekookte eieren in een bolletje

en na de training altijd grill pan erop en grillen of zulke maaltijden http://www.hamaratabla.com/images/articles/large/firinda_kofte_patates.jpg

Pak het vanaf morgen weer op wordt gek van dat lage Vet bij IF

Terug
Naar boven