MuscleMeat

Ketogeen dieet tips

Danano

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m50
Massa
41kg
Vetpercentage
10%
stats:

1.90
85 kg
vp: 18%

Maal 1:

4 gekookte eieren(zo'n 250 gram) 33 gr eiwit - 25 gr vet

Maal 2:

100 gram pinda's 26 gr eiwit - 50 gr vet - 14 gr carbs

Maal 3:

75 gram pinda's 20 gr eitwit - 38 gr vet - 10 gr carbs
Kipfilet(gebakken) 200 gram 41 gr eiwit
Kaas 50 gram 15 gram vet

Maal 4:

Zalm(blik) 40 gr eiwit - 15 gr vet
50 gram amandelen 13 gr eiwit 26 gr vet 4 gr carbs

Voor het slapen casseine shake 25 gr eiwit.

Groente is eigenlijk te weinig, alleen sla. Water zit rond de 3l per dag.
Doel is om dit schema eerst 14 dagen vol te houden en daarna een refeed doen. Daarna nog 2 weken met elke week 1 dag een refeed en dan zien waar ik ben. Einddoel is 3 kg vet verliezen. Krachttraining met cardio erbij doe ik 3x per week.

Totalen: Vet 169 gr = 1521 kcal
eiwit: 196 gr 864 kcal
Carbs: 28 gr 140 kcal

Benodigdheden om te cutten volgens calculator van bb.com zijn 176 gr vet, 183 gr eiwit, 30 gr carbs. Met een beetje olijfolie erbij kom ik ook aan de vetten.

Vraag is, wat mis ik of wat heb ik teveel? Maakt het beetje eiwitoverschot uit? Alle tips welkom!

Niet om te zeiken, maar waarom keto?
wat heeft iedereen daar toch mee =p?
Hier, heb even stuk gekopieerd uit een post van eerder op de avond

Bijvoorbeeld http://www.leangains.com/2010/06/mal...arb-diets.html

Koolhydraten houden water vast, eiwitten zorgen dat je water afscheid. Dat is het grote verschil. In vetmassa maakt t geen reet uit.
Als je meer bewijzen wilt kan ik wel even verder zoeken voor je.

Verder kan je hier:
[Link niet meer beschikbaar]

zien dat de metabole weg van vet naar energie het kortst is, korter dan die van carbs naar energie. Weerleg me als ik het fout heb, maar bij omzetting van de ene vorm van energie naar de andere gaat er altijd iets verloren (rendement) dus carbs zouden dan een lager rendement hebben.

Hier wat over insuline (een hoge insuline spiegel dus, en het prima samengaan met afvallen)
http://www.chivo.nl/content/insuline...e-een-dikmaker

http://www.chivo.nl/content/vasten-o...er-sportvasten

http://weightology.net/weightologyweekly/?page_id=319

Ben ik ook benieuwd naar, wat zijn volgens jullie de voordelen van keto ipv bijv low carb?

• Topic Starter Topic Starter
@Jwdoetookmee

Ik wil het niet perse weerleggen, maar zou wel graag een afweging willen maken tussen ketogeen en low carbs, maar je links doen het niet. Als je dit kan fixen?

@supersized

Keto heeft als voordeel dat er op het moment van in ketose zijn er veel vet verbrand wordt door je lichaam. Wat de voordelen zijn tov low-carb zou ik niet weten, nooit in verdiept.

@Jwdoetookmee

Ik wil het niet perse weerleggen, maar zou wel graag een afweging willen maken tussen ketogeen en low carbs, maar je links doen het niet. Als je dit kan fixen?

@supersized

Keto heeft als voordeel dat er op het moment van in ketose zijn er veel vet verbrand wordt door je lichaam. Wat de voordelen zijn tov low-carb zou ik niet weten, nooit in verdiept.

Excuses bro,
Hierzo

http://forum.dutchbodybuilding.com/...en-eet-per-dag-310173/index2.html#post6831794
post nummer 22 staan de werkende links!

@Jwdoetookmee

@supersized

en in low carb dieet verbrand e niet veel vet?

Ik vind keto wel een stuk fijner kwa voedsel, lekker veel vette vis en vlees eten nomnomnom

persoonlijk gaat het met keto dieet makkelijker en sneller en dit zal te maken hebben dat ik door ketose minder hongergevoel krijg maar ik probeer wel x-calorieën in te nemen (voornamelijk eiwitten). vet vliegt eraf zeg maar.

ik zou zeggen probeer elke dieet met -300kcal en test uit wat je zelf makkelijk en prettig vind.

Inderdaad, ik snap dat hele ketogezooi nie man.
Als je 300 kcal tekort komt, of je nou een keto, highcarb, locarb, of stenendieet volgt, dan zullen die 300 kcal uit lichaamsreserves komen.

persoonlijk gaat het met keto dieet makkelijker en sneller en dit zal te maken hebben dat ik door ketose minder hongergevoel krijg maar ik probeer wel x-calorieën in te nemen (voornamelijk eiwitten). vet vliegt eraf zeg maar.

ik zou zeggen probeer elke dieet met -300kcal en test uit wat je zelf makkelijk en prettig vind.

Als ik mn carbs zo laag zet ben ik totaal niet energiek en haal ik niks uit mn trainingen / werk. Trek dat not.

no carb en keto dieet is echt heel zwaar.zeker als je geen zittend leven hebt.
geen concentratie etc.beter carbcycling.ik heb echt 3maand keto no carb gehad(natuurlijk neem je wel wat carbs )in kwark etc zit ook carbs.het is zwaar.maar de resulaat is superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

no carb en keto dieet is echt heel zwaar.zeker als je geen zittend leven hebt.
geen concentratie etc.beter carbcycling.ik heb echt 3maand keto no carb gehad(natuurlijk neem je wel wat carbs )in kwark etc zit ook carbs.het is zwaar.maar de resulaat is superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Niks beter dan een carbrijk dieet met evenveel kcal, mits eiwit en vetinname adequaat is.

elk persoon verschilt.Het is niet dat het bij je goed werkt dat het ook voor ander ook zo geldt.k heb veel reacties van je gelezen.en voor jou is het geen probleem om te cheaten en je denkt enkel om je kcal.
de werking voeding kan helemaal anders zijn.het gaat niet altijd om kcal.
iemand die dagelijks enkel 3marsen eet.zal zeker afvallen.maar na een periode zal die echt wel in vp toeslaan.dan iemand die evenveel kcal eet.maar uit goede bronnen.
it's a BIG different

elk persoon verschilt.Het is niet dat het bij je goed werkt dat het ook voor ander ook zo geldt.k heb veel reacties van je gelezen.en voor jou is het geen probleem om te cheaten en je denkt enkel om je kcal.
de werking voeding kan helemaal anders zijn.het gaat niet altijd om kcal.
iemand die dagelijks enkel 3marsen eet.zal zeker afvallen.maar na een periode zal die echt wel in vp toeslaan.dan iemand die evenveel kcal eet.maar uit goede bronnen.
it's a BIG different

Bullshit. Als die junker dezelfde lichaamssamenstelling heeft, en dezelfde e/k/v verhoudingen binnenkrijgt van eiwitten met dezelfde biowaarde, plus voldoende micros en vetten, zal hij evenveel aankomen of afvallen als iemand die alleen maar gezond eet.
Given fact.

Nog steeds niet met je eens ;sorry

en wat als iemand een tijdje laag in kcal is.zal die nog meer moeten verlagen in kcal?i don't think so

it's all about kcal toch?

Terug
Naar boven