MuscleMeat

Khy NA training in cut .. Wat is nu de waarheid?

C6DL

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Heb een zooi topics zitten terug lezen op dit forum over khy rondom de training.
Voor de training is iedereen het wel eens dat het nuttig is om een uur van te voren een khy maaltijd te nemen.
Alleen na de training vind ik veel tegenstrijdige reacties.

Als ik train VOOR mijn avondmaaltijd, dient dan mijn avond maaltijd juist veel of weinig khy te bevatten?
Jup alles hangt af van mijn totaal aantal khy op de dag, dus ik ga uit van de 30/40/30 verhouding.
Ik zorg dat ik rond de 2,5 p/kg lichaamsgewicht aan eiwitten zit, en 1,0gr vetten per kg, rest khy.

Dus kortom moet je na de training in de CUT juist wel of minder khy nuttigen ?

Ik zit zelf het supplement Essential Amino Stack te overwegen als post-workout voor het nodige herstel om spierafbraak te voorkomen

Is niet perse nodig, alleen als je later op de dag nog een keer intensief gaat sporten of zeer lange duursporten doet is het handig om je glycogeenvoorraden direct weer aan te vullen. Je lichaam herstelt binnen 24 uur vanzelf al een groot deel van glycogeen, zelfs in fasted state. Als je maar wat binnenkrijgt in de loop van de dag is het al goed.

Je hebt dus niet meer of minder koolhydraten nodig in de cut, je lichaam kan zelfs met minieme hoeveelheden koolhydraten nog prima functioneren bij krachttraining.

Die EA stack is niet nodig als je al genoeg eiwit binnenkrijgt rond je training. Denk dat dat met 2,5g/kg wel goed zit

Na je training is naar mijn idee het perfecte moment om in de cut een relatief groot deel van je carbs binnen te krijgen. Het "anabole" effect van insuline wordt hierdoor geactiveerd waardoor je spieren vervolgens weer meer eiwitten opnemen. Zelf eet ik in de cut een kh - eiwit verhouding van 2:1. Ik zie eigenlijk alleen maar positieve effecten van carbs ná je workout.

Conclusie, eet niet te veel carbs in je cut (zoals je nu al doe) en verspreid de carbs die je binnen dient te krijgen rondom je workout.

Wat TheDutchOak zegt klopt helemaal, je lichaam kan ook met mindere hoeveelheden koolhydraten prima functioneren.
En de EA stack zou ik ook achterwege laten. Voldoende amino's met je verhoudingen inderdaad.

succes

Terug
Naar boven