Fitness Seller

Kickboks en fitness

Rickzeeland

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik fitness ongeveer een jaar. Sinds een paar weken geleden ben ik begonnen met 2 keer in de week te kickboksen. Dit ben ik gaan doen omdat ik toch op een leuke manier me conditie wil opbouwen en omdat ik kickboks een leuke sport vind. Naast kickboks zou ik graag ook nog 3 keer in de week blijven fitnessen met een push en pull schema, maar dit zijn 5 dagen achter elkaar namelijk:

Ma: fitness in de middag
Di: kickboks in de avond
Woe: fitness in de avond
Do: kickboks in de avond
Vr: fitness in de avond
Za: wanneer ik tijd heb fitness in de middag.

Mijn vraag is: heeft het zo nog zin om te fitnessen of heeft het zo weinig nut? Aangezien ik toch wel breder wil worden en wat resultaat wil zien.

De kickboks lessen zijn niet heel intensief op het gebied van spieren maar meer op conditie. Op het begin van de les moeten we wel wat push ups, squats en buikspieroefeningen doen maar deze zijn niet heel zwaar.

Kan gewoon zo...je zou eventueel een UB/LB schema kunnen overwegen zodat de verschillende spiergroepen meerdere keren per week aan bod komen. Nadeel aan de combinatie is dat intensief benen trainen en kickboksen soms moeilijk samen gaat...en wat het breder worden betreft moet je je voeding aanpassen. Je traint veel (en dus verbrand je veel) dus moet je ook veel eten...

Kan prima. Ik doe momenteel drie keer per week krachttraining en drie/vier keer in de week boksen. Als je genoeg calorieën eet kom je gewoon aan.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik eet zeker voldoende. Heeft het een ongunstig effect voor mijn spiergroei als ik voor het kickboksen kracht training ga doen?

Zou geen schouders of benen van te voren trainen:D. Denk beter kt en kb op verschillende dagen.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom op verschillende dagen?

Terug
Naar boven