XXL Nutrition

Kickboks + Massa schema split 3/2

Demian

Huge Freak
Waardering
649
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Voordat ik mijn indeling post wil ik jullie laten weten dat ik er van uit ga dat ik met kickboksen al genoeg buikspieren doe. En dat ik met kickboksen triceps en schouders train.
Probeer dus mijn tricep massa training zo ver mogelijk te doen van andere tricep oefeneningen... Iemand aanmerkingen op deze indeling?

Maandag: Kickboks/boksen (schouders/triceps/abs)
Dinsdag: Benen + Biceps + Onderarm
Woensdag: Kickboks/boksen (schouders/triceps/abs)
Donderdag: Rug + Borst
Vrijdag: Schouders + Triceps + Trapezius

Dinsdag:
Benen: Leg press, Leg curl, Stiff legged deadlift & Standing calve raises.
Biceps: Hammer curl (superset), Bicep curl & Cable curl.
Onderarm: Wrist curl. (superset)

Donderdag:
Onderrug: Deadlift
Bovenrug: Bent over rows, Pull ups & Rows
Borst: Bench press wide, Dumbbell flyes & incline dumbbell press.

Vrijdag:
Triceps: Bench press close grip, Dips & Kickbacks.
Schouders: Military press (voor hoofd omhoog, achter hoofd omlaag en terug), Side raises & Front raises (Side of Front vervangen voor Arnold press?)
Trapezius: Shrugs.

Laatst bewerkt:
Je weet dat kickboxen heel hele andere manier van trainen is als massa?
Quote; Met voetbal train ik al me benen..

Stop met kickboksen, start met bodybuilden.

• Topic Starter Topic Starter
Je weet dat kickboxen heel hele andere manier van trainen is als massa?
Quote; Met voetbal train ik al me benen..

Ja dat snap ik, maar dan ga ik toch niet de dag voor kickboksen of dag erna triceps zwaar aanpakken, en de volgende dag triceps pakken op uithoudingsvermogen?
En ik train wel alles, mensen die dat beweren trainen nooit benen...

Stop met kickboksen, start met bodybuilden.

Ik wil beide...

Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk dacht hier aan:

Dinsdag:
Benen: Leg press, Leg curl, Stiff legged deadlift & Standing calve raises.
Biceps: Hammer curl (superset), Bicep curl & Cable curl.
Onderarm: Wrist curl. (superset)

Donderdag:
Onderrug: Deadlift
Bovenrug: Bent over rows, Pull ups & Rows
Borst: Bench press wide, Dumbbell flyes & incline dumbbell press.

Vrijdag:
Triceps: Bench press close grip, Dips & Kickbacks.
Schouders: Military press (voor hoofd omhoog, achter hoofd omlaag en terug), Side raises & Front raises (Side of Front vervangen voor Arnold press?)
Trapezius: Shrugs.

Laatst bewerkt:
Ikzelf doe hetvolgende:

ma: kickbox
di: borst+triceps
woe: kick
do: escrima (andere gevechtssport, vooral techniek, dus niet belastend)
vrij: rug+biceps
za: schouders+ benen
zo: rust

edit: De schouders en benen zijn dus zo ver mogelijk van kickbox weg, aangezien benen vrij zwaar gebruikt worden

K*t schema plop, je schouders+benen hebben dan maar 1 dag rust.

Heb Leg extension vervangen door Stiff legged deadlift...

Laatst bewerkt:
K*t schema plop, je schouders+benen hebben dan maar 1 dag rust.

Als je goed kijkt is dat het enige wat mogelijk is ;) als ik schouders of benen op vrijdag zet, hebben ze ook maar 1 dag rust he..

Wat vind je van mijn schema? Bij ons pakken we benen niet super zwaar aan, wel triceps en schouders.

Vind het schema wel goed, al zou ik bv zaterdag trainen en een rustdag in de week zetten

maar hoezo is bij kickboxen triceps ook trainen dan?

heb zelf ook een tijdje kickboxen gedaan, maar heb daarna gekozen om te gaan fitnessen/bb.

maar dat je schouders goed belast worden snap ik met alle sla oefeningen, maar triceps nooit iets van gemerkt???

Kickboksen/boksen en bb gaan gewoon niet goed samen heb ik ondervonden. Herstel is gewoonweg te kort.

maar hoezo is bij kickboxen triceps ook trainen dan?

heb zelf ook een tijdje kickboxen gedaan, maar heb daarna gekozen om te gaan fitnessen/bb.

maar dat je schouders goed belast worden snap ik met alle sla oefeningen, maar triceps nooit iets van gemerkt???

Dan heb je nooit goed push ups gedaan denk ik :p
Stoten geven is trouwens ook triceps...
Maar dit schema is dus goed? Daar gaat hem om...

schema laat ik me niet over uit, heb al in een ander topic hierover van jou laten weten dat ik de combinatie kickboxen / serieus bb erg ongelukkig en onverstandig vind gezien de geringe vooruigang die je gaat boeken.

maar stoten en triceps vind ik 100% mee vallen, je moet slaan met je lichaam achter je vuist, niet alleen met je arm... maar goed dat is een andere discussie ;)

en pushups zijn grotendeels borst oefening, triceps doen synergetisch (of hoe schrijf je dat) mee.
Dus zou ik ook maar naar de inplanning van je borst training kijken en minder naar de triceps

schema laat ik me niet over uit, heb al in een ander topic hierover van jou laten weten dat ik de combinatie kickboxen / serieus bb erg ongelukkig en onverstandig vind gezien de geringe vooruigang die je gaat boeken.

maar stoten en triceps vind ik 100% mee vallen, je moet slaan met je lichaam achter je vuist, niet alleen met je arm... maar goed dat is een andere discussie ;)

en pushups zijn grotendeels borst oefening, triceps doen synergetisch (of hoe schrijf je dat) mee.
Dus zou ik ook maar naar de inplanning van je borst training kijken en minder naar de triceps

Slaan doe je vooral met je triceps, en ik weet niet hoe breed jij je push ups doet, maar met mijn breedte is het vooral een tricep oefening.

Ik weet dat de omstandigheden niet perfect zijn, maar dit schema is dus wel mogelijk? laat ik het dan maar zo vragen...

Slaan doe je helemaal niet vooral met je triceps. Als dat het geval is, doe je toch iets goed fout.

Slaan doe je vooral met je triceps, en ik weet niet hoe breed jij je push ups doet, maar met mijn breedte is het vooral een tricep oefening.

Ik weet dat de omstandigheden niet perfect zijn, maar dit schema is dus wel mogelijk? laat ik het dan maar zo vragen...

...zucht...

dat je triceps aanspant bij het strekken van je arm om te slaan geeft nog niet de intentie dat je slaat met je triceps...

ik geef het op

met je vuist,

en kracht zet je door je lichaam / lichaamsgewicht erachter te zetten.

leer je zo'n beetje in de eerste lessen man...

basic knowledge

sla je met links, tijdens de slag linker voet een stapje mee vooruit zetten zodat je goed kracht erachter kunt zetten.

Als jij uit je triceps al je slagkracht wil halen, krijg je nog geen deuk in een pakje boter :P

Laatst bewerkt:
met je vuist,

en kracht zet je door je lichaam / lichaamsgewicht erachter te zetten.

leer je zo'n beetje in de eerste lessen man...

basic knowledge

sla je met links, tijdens de slag linker voet een stapje mee vooruit zetten zodat je goed kracht erachter kunt zetten.

Als jij uit je triceps al je slagkracht wil halen, krijg je nog geen deuk in een pakje boter :P

Ja want je je vuist is een spier? Komop man, spierkracht voor een stoot haal je uit je triceps en je rug, dat is wat anders als je techniek.

Terug
Naar boven