XXL Nutrition

Kickboksen & Trainen

jstam89

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

ik ben nu al een tijdje bezig met kickboksen, Nu wil ik mijn training hier zoveel mogelijk op aanpassen.
Wat en hoe kan ik het beste trainen voor het kickboksen, qua conditie en uithoudings vermogen in mijn spieren.

Iemand die me kan helpen?

Groeten Jeremy

Hallo allemaal,

ik ben nu al een tijdje bezig met kickboksen, Nu wil ik mijn training hier zoveel mogelijk op aanpassen.
Wat en hoe kan ik het beste trainen voor het kickboksen, qua conditie en uithoudings vermogen in mijn spieren.

Iemand die me kan helpen?

Groeten Jeremy

WS4SB is wel goed (link -> http://www.defrancostraining.com/ar...tside-for-skinny-bastards-part1.html?start=20)

Voor de rest puur op kracht trainen, als beoefenaar van een vechtsport wil je je maximal strength zo hoog mogelijk krijgen. Op die manier verkrijg je de grootste krachtontwikkeling (snelheid train je sowieso al met kickboksen zelf). Zeker niet zitten aankloten met 8 herhalingen ofzo, buiten op wat assist-oefeningen waar je wel wat hoger in reps mag gaan. Maar zeker ervoor zorgen dat je grote lifts op kracht traint!

Naar mijn mening moet je echt niet je conditie trainen door krachttraining te doen! Ga eens een uurtje joggen 's morgens of ga wat schaduwboksen voor de spiegel. Soit, wil je toch een betere conditie verkrijgen dankzij krachttraining, verkort dan je rusttijden. Bvb een training die je normaal op 1 uur doet, doe je op 45 minuten of minder. Je hartslag zal de hoogte in gaan en als het goed zit ben je leeg na een KT :) maar krachttraining is voor kracht en cardio is voor je conditie! Je kan ze dus best gescheiden houden.

PS: door laag in herhalingen te blijven ga je eerder de intramusculaire coördinatie bevorderen. Dat betekent dat hypertrofie aanwezig is in beperkte mate, hetgeen goed is aangezien je sterker wordt maar min of meer in dezelfde gewichtsklasse blijft.

• Topic Starter Topic Starter
Ik train opzich al aardig maar alleen cardio, Ik ren minimaal 3 keer per week ongeveer 10 km en dat zo'n 11 km p/u. Voor de rest een beetje situps et voor mijn buikie:P

Ik ga eens even kijken hoe ik het aan ga pakken en bedankt voor je link;)

groeten

Terug
Naar boven