MuscleMeat

kickboxen en krachttraining

Is dat nieuw om een splitschema te gebruiken bij (kick)boksen ofzo?

lijkt me niet echt verstandig om te doen split schema met kickboksen, je maakt met een split de spier echt helemaal kapot dus als je bijv woensdag borst+schouders traint wens ik je donderdag veel succes met kickboksen.

lijkt me niet echt verstandig om te doen split schema met kickboksen, je maakt met een split de spier echt helemaal kapot dus als je bijv woensdag borst+schouders traint wens ik je donderdag veel succes met kickboksen.

de resultaten zijn goed hoor , alleen train ik niet zwaar met fitness :o

ik hoorde van iemand dat het juist slim was om eerst kracht training te doen, en dan pas te gaan Kickboxen ! ik doe het ook altijd, je voelt wel duidelijk verschil tijdens het boxen want je bent al helemaal kapot in je armen!
aan de andere kant, volgens mij is de kans op blessures wel hoger ! ?
kan iemand mij uitleggen wat nou beter is en waarom ?
bedankt

ik hoorde van iemand dat het juist slim was om eerst kracht training te doen, en dan pas te gaan Kickboxen ! ik doe het ook altijd, je voelt wel duidelijk verschil tijdens het boxen want je bent al helemaal kapot in je armen!
aan de andere kant, volgens mij is de kans op blessures wel hoger ! ?
kan iemand mij uitleggen wat nou beter is en waarom ?
bedankt

Dat deed ik dus ook. Ben nu 2 weken aant proberen om FB op di,do,za/zo te doen, en boksen op ma,woe,vrij. Vind het een stuk minder, veel spierpijn dag na boksen. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
volgens mij bedoelt Niels eerst krachttraining en dan gelijk een kickboxtraining er achteraan of nieT?

volgens mij bedoelt Niels eerst krachttraining en dan gelijk een kickboxtraining er achteraan of nieT?

Ja snap ik, dat deed ik eerst altijd, s'ochtends KT en s'avonds boksen.
Ging wel goed opzich, met een rust dagje ertussen, want mn spieren zijn zijn echt goed naar de klote de volgende ochtend.
Gisteren b.v.b hadden we op kickboxtraining ALLEEN de benen getrained (trappen naar t lichaam, lowkicks en knieen 1,5 uur lang :eek: ) en net tijdens het squatten was het wel te merken dat mn benen het zwaar hadden.
Dus ik denk dat als je KT s'ochtends doet, en daarna goed je rust neemt, je s'avonds wel goed kan kickboksen, als je volgende dag ook maar goed je spieren laat rusten zodat die goed kunnen herstellen voor de volgende trainingdag.

Terug
Naar boven