AndroidHealthClinic

Kickboxen toevoegen bij trainingschema 3/4 dagen

tokkel

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik ga dus met een vriend van me beginnen met kickboxen maar hoe combineer ik dat met trainen?

maandag: borst+tricips+voorkant schouders
dinsdag: rug+bicips+achterkant schouders
donderdag: Buik+midden schouders+(benen bestaat meestal uit fietsen/traplopen)
Vrijdag: Normaal doe ik op deze dag benen, maar heb vaak geen zin.

Welke dag is het best om kickboxen toe te voegen?
Dacht zelf op vrijdag doe ik toch bijna nix...
Of is het verstandiger om het op woensdag te doen? dan is alleen me rustdag weg!

Groeten!,
bas

Was je van plan je benen te blijven trainen??Als je op vrijdag ook benen doet kan het niet, Ik zou het zowiezo 4 dagen na benen trainen doen. Als het goed is kan je na een stevige benen training de eerste dagen niet kickboxen. Ik heb dat ook de eerste 4 maanden gedaan mijn benen niet trainen. Maar nu zijn mijn verhoudingen raar, mijn boven lichaam is gespierd en mijn benen niet. Zou ik wel doen hoor benen trainen. De rest van die spieren hebben hier ook baat bij. Maar ze moeten voor het kickboxen natuurlijk niet te groot worden i.v.m. lenigheid met trappen. Ik denk dat woensdag ook wel een goede dag is, en vrijdag benen trainen. En veel eten omdat je met dat vele sporten veel energie verbruikt.

• Topic Starter Topic Starter
Dus woensdag kan makkeljk, omdat het niet te zwaar is
teminste niet zo zwaar als bb.
Benen train ik alleen op stevigheid niet op grootte vind ik namelijk niet mooi.

kickboxen moet je als cardio zien, en dus ook combineren net als je het met cardio zou doen

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe geen cardio :)
goede manier om te beginnen?

kickbox zelf ook weer trg, heb nu als indeling:maandag borst triceps,dinsdag rug biceps, woensdag rust en eventueel kickboxen,donderdag benen,vrijdag kickboxen,zondag schouders, ik wissel vaak af met 1 of 2x kickboxen erbij in de week, als ik vrijdag ga kickboxen verplaats ik die training naar de zondag, moet je wel een sportschool hebben die dan open is,want heb zelf het liefste de woensdag als rustdag er tussen.

superrednas zei:
kickbox zelf ook weer trg, heb nu als indeling:maandag borst triceps,dinsdag rug biceps, woensdag rust en eventueel kickboxen,donderdag benen,vrijdag kickboxen,zondag schouders, ik wissel vaak af met 1 of 2x kickboxen erbij in de week, als ik vrijdag ga kickboxen verplaats ik die training naar de zondag, moet je wel een sportschool hebben die dan open is,want heb zelf het liefste de woensdag als rustdag er tussen.

En met die 2x kickbox in de week groei je nog steeds goed cq in hoeverre werkt het je tegen?

Terug
Naar boven