Fitness Seller

Kip. Belangrijke info.

Dierenartsen geven preventief antibiotica zodat je zoveel mogelijk kippen op elkaar kunt proppen zonder al te veel ziekten in de stal te krijgen.

Of we gaan meer betalen voor de kip of we houden het huidige systeem in stand.

Overigens krijgen dierenartsen behoorlijk kudt betaald en moeten ze hun geld ergens vandaan halen.

Ja dat weet ik, ja dat weet ik en leuk om te weten.

??

Zelfs de lucht wat je dag en nacht inademt is vervuild.. who cares?

We gaan toch allemaal dood uiteindelijk! Boeiuh! Lekker vreten en groeien en genieten van je leven ;)

Tuurlijk is het niet goed als jij zoveel antibiotica naar binnen krijgt, en zit er een vorm van logica achter dat op een gegeven moment de antibiotica niet meer aanslaat. Dan kan je zeggen van ik ga me inname van kip zoveel mogenlijk beperken, maar als je besluit om bijvoorbeeld meer biefstuk te eten heb je het zelfde probleem, want het gebeurt namelijk niet alleen bij kippen. Dan is vis een goed alternatief maar ook daar zit nadelen aan zoals ergens hier boven genoemd veel slechte metalen. Een goed voorbeeld dat die antibiotica wel degelijk iets met je die doet is die ziekte die in Duitsland is uitgebroken, ik hoorde op het nieuws dat, dat virus niet met antibiotica verholpen kan worden omdat er zoveel wordt geconsumeerd via vlees, maar die professor zij ook: dat is altijd zo geweest en dat zal ook zo blijven zolang er niks verandert, wel een belanrijk punt die zelfde professor was wel dichtbij het uitvinden van een middel dat de zelfde werken als antibiotica zou hebben, maar niet schadelijk zou zijn. Uiteindelijk is het niet te voorkomen dus ja blijf ik lekker mijn vlees eten!!!

• Topic Starter Topic Starter
Tuurlijk is het niet goed als jij zoveel antibiotica naar binnen krijgt, en zit er een vorm van logica achter dat op een gegeven moment de antibiotica niet meer aanslaat. Dan kan je zeggen van ik ga me inname van kip zoveel mogenlijk beperken, maar als je besluit om bijvoorbeeld meer biefstuk te eten heb je het zelfde probleem, want het gebeurt namelijk niet alleen bij kippen. Dan is vis een goed alternatief maar ook daar zit nadelen aan zoals ergens hier boven genoemd veel slechte metalen. Een goed voorbeeld dat die antibiotica wel degelijk iets met je die doet is die ziekte die in Duitsland is uitgebroken, ik hoorde op het nieuws dat, dat virus niet met antibiotica verholpen kan worden omdat er zoveel wordt geconsumeerd via vlees, maar die professor zij ook: dat is altijd zo geweest en dat zal ook zo blijven zolang er niks verandert, wel een belanrijk punt die zelfde professor was wel dichtbij het uitvinden van een middel dat de zelfde werken als antibiotica zou hebben, maar niet schadelijk zou zijn. Uiteindelijk is het niet te voorkomen dus ja blijf ik lekker mijn vlees eten!!!

Toepasselijke naam ook:p. Ik heb gisterenavond wat gekeken, maar niet specefiek gevonden wat ze die kippen inspuiten. Het lijkt wel of het bij iedere kiphouder anders gebeurt. Maar ik ga me er niet meer in verdiepen. Discuseren kan echter nog wel hier, dus barst los(als je er de intentie voor hebt).

liever ziektevrije kip met antibiotica dan kippenvlees met ziektes erin

precies.
zelfde in biologische groentes.
Waarom? omdat biologen mest op hun producten gooien en die mest zit vol met bacterien die in de groente gaan zitten.
(jaja en daar denken al die debiele vegetariërs niet aan)

wat ik hiermee wil zeggen, je kan het nooit vermijden die "troep"
zit echt overaaaaaaal in.
of je moet alleen maar kraan water drinken en zelf een moestuintje beginnen.

mwahahahahah

Ik maak me er niet zo druk om, want 1: preventief antibiotica geven is verboden (goed het gebeurt toch, maar niet op de schaal als hier geschetst). 2. Stel je kookt of bakt je kip dan gaan die bacteriën toch dood. 3. Stel dat je toch resistente bacteriën binnenkrijgt hoef je je over 15 jaar echt geen zorgen te maken, die dingen verliezen hun resistentie met verloop van tijd.

@ Rijstwafel hahaha waarom denk je dat ik reageerde :p

Terug
Naar boven