Fitness Seller

Kip niet te eten dag na bereiding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gister geprobeerd: kip in oven met laagje water, is niet helemaal gelukt is nog licht droog maar al een stuk beter. ik had geen goede kruiden gebruikt. volgende keer probeer ik eens wat hierboven word aangegeven marineren. en andere kruiden :)
alvast bedankt voor inbreng allemaal

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 14:22 ----------

lust ik niet ;P denk wel dat ik een keer whiskey saus ga pakken
 
gister geprobeerd: kip in oven met laagje water, is niet helemaal gelukt is nog licht droog maar al een stuk beter. ik had geen goede kruiden gebruikt. volgende keer probeer ik eens wat hierboven word aangegeven marineren. en andere kruiden :)
alvast bedankt voor inbreng allemaal
Laagje water is niet nodig, dat zit al genoeg in die kip tegenwoordig. :D

Wat ik doe: Kipfilet uit de vriezer half laten ontdooien en in schijven snijden, dat snijdt een stuk makkelijker dan ontdooide kip. Dat gaat plat in de schaal, klein beetje olijfolie erover verdelen. En dan wat kruiden erover strooien. Simpelweg kipkruiden. Of peper, zout, knoflookpoeder, paprikapoeder en kerriepoeder. Of een andere aanrader, de Itialiaanse kruiden voor kip uit de oven van Verstegen.

Half uurtje op 180, affikken met een kwartiertje de grilspiraal eroverheen. Dan laten uitlekken en afkoelen in een test en dan in alufolie pakken om weer in te vriezen. Heb je altijd een handzame snack voor werk of onderweg.
 
Ik wok mijn gesneden stukjes kip met wokgroente in ketjap (of wat je wilt)

Heb je altijd het vocht van het wokken erbij

Makkelijk koud weg te krijgen
 
Je moet de kip 1 uur of liefst nog langer voordat je ze gaat bakken marineren in iets goed zuur (azijn, citroensap,..) en wat olie, het zuur zal de kip zijn 'sterkte' (taaiheid) afbreken en zal ze ook deels garen waardoor het minder lang zal moeten bakken. Werkt bij mij toch altijd, succes! :D
 
Hallo,

Ik heb een vraag over kip. Ik bereind meestal voor 2/3 dagen eten wat ik dan koud opeet op school. Er is ook geen mogelijkheid het warm te maken.
Maar waar ik me nu helemaal aan kapot begin te ergeren is de kip. Normaal als ik kip bak vind ik het erg lekker, alleen als ik het de dag erna eet is het gewoon niet te doen.
Het is vreselijk droog, taai vaak en ben meestal langer met 120g kip bezig dan met rijst enzo dat toch sukke meer is.

Nu vraag ik mij af of er tips zijn om dit niet meer te hebben.
Ik heb vanalles geprobeerd:
-stomen
-kruiden
-grillen
-bakken
-kip/rijst gerecht spul
-kleine stukjes kruiden etc

werkt allemaal niet, blijf gewoon zitten met een hard brok kip dat niet te eten is.

Iemand die dit herkend en tips heeft?
b.v.d. :)

Als ik maaltijden op voorhand klaarmaak met kip en rijst kook ik beiden iets langer dan normaal (kip 25-30 minuten, rijst 15-18 minuten). Kip in grote stukken laten. Na het koken in plastic afsluitbare bakjes. Zoetzure saus + olijfolie erover, afsluiten en in de koelkast. Blijft redelijk zacht na opwarmen in magnetron. Maar perfect ga je het nooit krijgen.

Vroeger stoomde ik vaak eten maar dat toestel zorgt voor teveel afwas. En een goede stoomoven is me te duur.
 
Simpel: Kip bak je op een heel laag vuurtje, zonder deksel daar wordt ie taai van. Je kunt ook kippendijenfilet kopen, dat is iets duurder maar SUPER mals. Dat eet ik dan ook altijd als ik kip eet. Snijd de kip niet in voordat je hem bakt!!! Dan lopen alle sappen eruit en ben je zeker van een droge kip.

Opwarmen: nooit onafgedekt in de magnetron doen! Altijd even vershoudfolie eroverheen! Dan droogt de kip niet uit.
 
heb ook een tijdje kip geprobeerd maar het is de dag erna gewoon niet te eten, ben overgestapt op tonijn. is ook niet super lekker maar wel veel makkelijker en goedkoper

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 10:28 ----------

staan hier voor mij ook wel goede tips bij :D misschien toch weer eens tijd om aan de kip te gaan
 
heb ook een tijdje kip geprobeerd maar het is de dag erna gewoon niet te eten, ben overgestapt op tonijn. is ook niet super lekker maar wel veel makkelijker en goedkoper

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 10:28 ----------

staan hier voor mij ook wel goede tips bij :D misschien toch weer eens tijd om aan de kip te gaan

Wat doe je er dan mee dat het niet meer te eten is de volgende dag?
 
alvast bedankt voor de tips! ik ga eens meerdere dingen proberen en zien hoe het loopt :)
 
Wat doe je er dan mee dat het niet meer te eten is de volgende dag?

meestal ging ik het gewoon bakken een avond van te voren, en dan in een tupperware bakje. volgende dag compleet uitgedroogd
 
Laag vuur, tot net wel / net niet gaar, afdekken en verder laten garen vanaf het vuur (warmte pan bijvoorbeeld). Wat ook helpt is om bij het bakken 2 tomaten doormidden te snijden (klinkt smerig, maar geloof me) en mee te bakken in de pan, voeg wel wat water toe (heet water anders slaat je vlees dicht en zit je met een stuiterbal). Mijn kip is nooit droog.

Klinkt als tot volledig gaar doorbakken. Kip blijft nog even warm en gaart op die manier nog verder door. Dus compleet gaar + verder doorgaren = droog en stuiterbal effect.

Andere optie: kippensoep, kan lastig zijn op de boterham, je bent gewaarschuwd.
 
Je moet de kip 1 uur of liefst nog langer voordat je ze gaat bakken marineren in iets goed zuur (azijn, citroensap,..) en wat olie, het zuur zal de kip zijn 'sterkte' (taaiheid) afbreken en zal ze ook deels garen waardoor het minder lang zal moeten bakken. Werkt bij mij toch altijd, succes! :D

Dat kan inderdaad ook ja, de tomaten kunnen dan komen te vervallen. In de tomaat zitten namelijk stoffen die hetzelfde doen als citroensap bijvoorbeeld. Ook de reden dat je bij sudderlappen / draadjesvlees / stoofvlees best een tomaatje kunt gooien (EN DE PEPERKOEK NIET VERGETEN)
 
kipfilet in kleine stukjes snijden, uurtje laten trekken in de ketjap manis, in de wok op een laag vuurtje laten garen (je zal zien dat er een hoop vocht in je wok zit) na een minuutje of 10 ietswat zoete chilisaus erbij......... klaar!!!..... en lekker zowel warm als koud.

greetz
 
Ik grill of bak me gemarineerde filet( eerst horizontaal doorsnijden), daarna pas snijden(in reepjes) en bij me groenten een rijst toevoegen.

Ik heb geen micro in de auto, dus 60% eet ik het koud.
 
goed marineren voor en indien je wil na het bakken zelf bbq marinade maken is simpel :
olijfolie, ketchup, honing, sojasaus, ketsjap, kippen kruiden, pilipili, gember, look,... je kan er echt mee variëren!
 
Back
Naar boven