AndroidHealthClinic

Rijst en kip elke dag

  • Topic starter Yor
  • Startdatum
  • Reacties 40
  • Weergaven 24K
  • Volgers 16

Bezoekers in dit topic

Zijn er uberhaubt mensen die voor de hele week koken? Dat zou geen eens in me koelkat/vriezer passen joh. Wie kookt er voor een hele week en hoe ziet die foodprep er dan uit?

P.S. Eten maken = kutwerk


Ik kook zaterdag/zondag alle meals voor op werk ma t/m vrijdag.

Past allemaal net in koelkast/vriezer :D

Rest eet ik allemaal vers.
 
ik ben benieuwd hoelang je dat volhoud, hoewel ik eet ook 4 keer in de week kipfilet and im loving it
 
I don't eat for taste, I eat for function :D
 
Ik eet toch al bijna 2 maanden iedere avond spaghetti + kip + groente, en het komt me de neus nog steeds niet uit. Je kan prima afwisselen met sausjes en kruiden. Ik groei er perfect op en voel me beter dan ooit. Gevarieerd eten is bedacht zodat men netjes alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt... als jij dus zorgt dat jij alles netjes binnen krijgt maakt het volgens mij geen flying fuck uit of je nou dagelijks dezelfde dingen eet, of daar afwisseling in brengt... "normale mensen" eten toch ook dagelijks brood? Het is is meer psychologisch denk ik... aangezien sommige gek zouden worden als je 2 maanden lang spaghetti moet vreten.

Ik beging wel soms italiaans te praten... geen idee of dat er wat mee te maken heeft.
 
Dagelijks 3x een broodje met kaas, en iedereen vindt het normaal. Een periode iets vaker rijst, kip/vis en groenten, en de wereld vergaat.
 
Dat het je strot uitkomt blabla hoef ik ook nooit te horen, alleen ik zou wel bedenken dat het ook doeltreffend moet zijn als je je zo uitslooft, anders is het zonde van de moeite:

Als je echt veel kcal's eet ga je het volgens mij niet redden met alleen kip en rijst. Hoe ga je 5000kcal's eten met alleen kip en rijst? Ik ken iemand die ook eens zo strikt was met alleen rijst en kip, dat mannetje at op een dag maar 2000kcals omdat hij alleen dat soort eten nam. Zonde is dat, van weinig voedsel ga je niet groeien. Dan kan je beter zorgen dat je voedingskeuzes iets minder strikt zijn en in ieder geval genoeg.

Denk niet dat je er ziek van gaat worden, maar een gevarieerde voeding geeft minder kans op een gemis aan bepaalde mineralen en vitamines.
 
Mijn voedsel zou per dag uit
400 gr pandan rijst
400 gr runder gehakt
200 gr kip

En shake bestaan per dag.

Als ik hier 400 groente mix door doen, is dat foch prima ofniet?
 
het zou mij snel m'n strot uitkomen, maar los daarvan is gevarieerd eten erg belangrijk. Anders krijg je niet alle/voldoende bouwstoffen binnen en daarnaast beïnvloeden sommige bouwstoffen de opname van elkaar.

+1

Je krijgt op deze een beperkt aantal vitamines en mineralen binnen, kwa gezond eten is het dus niet optimaal.
Wil je het toch doen? dan zou ik adviseren om iniedergeval als groente een groentemix te gebruiken, zo krijg je toch verschillende groentes binnen + het is makkelijk.
 
Mijn voedsel zou per dag uit
400 gr pandan rijst
400 gr runder gehakt
200 gr kip

En shake bestaan per dag.

Als ik hier 400 groente mix door doen, is dat foch prima ofniet?
Je moet maar je totale schema kijken. Groente is iig altijd een goede carb source.
Zelf haal ik bijna al mijn carbs uit groente/fruit en eet nooit rijst.. Eet ook maar 4x op een dag. Die hardcore rijst kip broccoli schema's zijn echt onzin
 
carbs uit groente?

hoeveel groente eet jij dan wel niet, of hoe weinig carbs?


ik zou zelf liever gewoon wat gevarieerder eten. Ook gewoon omdat dat lekkerder is.
 
Ik eet ook soms maandenlang iedere dag hetzelfde. Even cheatmeals daargelaten. Wel met voldoende groente/fruit (2 stuks fruit per dag en +- 500 gr. groente per dag), voldoende noten en volkoren producten. Heb een keer toen ik wat tijd overhad van al mijn voeding uitgezocht/berekend welke vitamines/mineralen/spoorelementen er in mijn voeding zaten en in welke hoeveelheden. Overal echt meeeer dan genoeg van, soms zelfs tot 3/4x de ADH :o. Enige wat wat laag was, was D3 maar dat is niet gek en kun je prima suppleren.

Als er iets is waar ik me geen zorgen over zou maken is dit het wel, tenzij je echt eenzijdig eet, d.w.z. 5x per dag kip met rijst en broccoli of elke dag tonijn (gelet op zware metalen etc.). In een cut ligt dit wel iets genuanceerder en is het gevaar van tekorten (veel) groter, althans in mijn ervaring. Ik cut redelijk streng altijd en laag in de KH en hoog in eiwit/vet waardoor ik dan veel volkoren producten mis en ook niet te hoog in de noten kan zitten ivm lage calorieen. In eiwitrijk voer zit lang niet alles qua micro's. Kortom, hangt beetje van je schema af allemaal.
 
Plan voor mij is gewoon maandag tm vrijdag 400 gr rijst 400 gr gehakt en 200 gram kip te eten met een shake in de ochtend en ma het trainen. En dan elke dag varieren in groentes..

Zaterdag zondag veelal cheaten iiyfm gedoe.

Lijkt mij geen probleem toch?

Misschien nog 50 gr pindakaas voor het slapen even weglepelen oid..
 
carbs uit groente?

hoeveel groente eet jij dan wel niet, of hoe weinig carbs?


ik zou zelf liever gewoon wat gevarieerder eten. Ook gewoon omdat dat lekkerder is.

900/1000g groente, 2 stuks fruit, 150/200g diepfries fruit, 100g gedroogd fruit

Totaal 65g carbs uit aardappels(360g)/quinoa(75g)/etc van de rond de 250g carbs in totaal
 
Ik wissel pasta en rijst af, meestal wel kip maar vaak ook beef. Of witte bonen in tomatensaus :D
Groenten is gemakkelijk, het eerste wat ik zie liggen gaat erbij. Bij pasta en rijst kan je veel groenten eten. Ik meng echt alles :D
Vroeger at ik brood, maar elke dag een volledig brood opeten en dan nog geen 16u zijn slaagt snel tegen. Brood gewoon beu geraakt na een tijd. Soms nog wel eens een broodje kipfilet met groentjes op het werk maar dat is het dan ook van brood :p
 
900/1000g groente, 2 stuks fruit, 150/200g diepfries fruit, 100g gedroogd fruit

Totaal 65g carbs uit aardappels(360g)/quinoa(75g)/etc van de rond de 250g carbs in totaal

Ik zit op 437 gr carbs per dag en op trainingsdagen zelfs op 546 :)
 
Weet niet hoeveel je weegt en wat je doel is, maar is dat niet een beetje teveel?

Want?

Ik zit momenteel op onderhoud op 439 gr KH per dag van een totaal van * 3200 Kcal (34/48/18% E/K/V).
 
Back
Naar boven