Fitness Seller

Kippenfilet (voedingswaarden)

Kastel

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hallo, is er een verschil tussen de voedingswaarden van kippenfilet die je in de pan bakt of kippenfilet die je als beleg gebruikt? In de database van dbb is er maar 1 voedingswaarde aangeduid.

zal ongetwijfeld beetje verschil inzitten

bij dat vleeswar gedoe word der nog beetje dextrose ingeknald enzow maar maakt niet meer dan 2 kcaluit denk ik.

ga dus gewoon maar uit dat allebei hetzelfde is of kijk gewoon op de verpakking als je het cker wilt weten :)

bij het beleg wordt wat zout gebruikt, maar niet enorm
uit de pan is iets vetter. maar dat is miniem

• Topic Starter Topic Starter
Op geen enkel van de verpakkingen staan er voedingswaarden (komt allebei uit Delhaize in Belgïe.

Hoe komt het eigenlijk dat er op sommige verpakkingen voedingswaarden staan en anderen niet?

Volgens jullie is er dan een miniem verschil en moet ik daar geen rekening mee houde?

ook er verschilt het, het verschil zal minimaal zijn. In die tijd dat je dit soort dingen onderzoekt kun je ook aan het ijzer trekken!

In die tijd dat je dit soort dingen onderzoekt kun je ook aan het ijzer trekken!

Ben ik niet mee eens, ik ben momenteel een eetschema aan het opmaken en aangezien ik alleen woon en geen vrouwtje in huis heb die voor mij kookt is deze schema belangrijk voor mij. Zonder zulke richtlijnen zal ik nooit fatsoenlijk eten, that's how I am. Aangezien het verschil minimaal is zal ik daar ook geen rekening mee houden maar ik wou het toch voor de zekerheid weten.

gewoon stomen gaan haal je eruit wat er in zit;)

Hallo, is er een verschil tussen de voedingswaarden van kippenfilet die je in de pan bakt of kippenfilet die je als beleg gebruikt? In de database van dbb is er maar 1 voedingswaarde aangeduid.

Er is volgens mij wel verschil tussen. Als je bijvoorbeeld kippenborst bak zal het water verdampen. Dus 100 gram ongebakken kippenborst bevat minder eiwitten dan 100 gram gebakken kippenborst.

Er is volgens mij wel verschil tussen. Als je bijvoorbeeld kippenborst bak zal het water verdampen. Dus 100 gram ongebakken kippenborst bevat minder eiwitten dan 100 gram gebakken kippenborst.
Ik mag toch hopen dat je geen van beiden rauw eet dus er zal altijd wel iets vocht uittreden. de verhouding is idd 100:75 rauw:gaar.
Hoe komt het eigenlijk dat er op sommige verpakkingen voedingswaarden staan en anderen niet?
In het betreffende warenwet artikel (vlees en vleeswaren ofzo) is enkel de ingredientendeclaratie geregeld, niet de nutrientendeclaratie.

Ik lees hier veel dat er bij de Aldi geshopt word en hun kip bestaat voornamelijk uit water. Ik koop kip op de markt in grote hoeveelheden en invriezen maar

ohh in de kip op de markt zit geen water gedrukt:rolleyes: lijkt mij dat er daar juist meer water in zit dan in de winkel...

koop het liever bij AH of C1000 en eventueel Dirk van den Broek..

ohh in de kip op de markt zit geen water gedrukt:rolleyes: lijkt mij dat er daar juist meer water in zit dan in de winkel...

koop het liever bij AH of C1000 en eventueel Dirk van den Broek..

Je moet dus wel een echte poulier op de markt hebben. Als je die kip klaarmaakt zie je en proef je het verschil. Kip van AH is niet echt veel beter.
Vraag het maar aan iemand die graag kookt en het ook kan.

ik heb al zoveel kip geprobeerd en ja ook van de markt, poelier enz... en vind dat de kip van de AH het beste is...

wat een drukte om een kippetje :coffee:

:P :D

Ja maar ik hou rekening met het gewicht voor ik het gebakken heb.

Origineel gepost door m44
OH JA!!

JAHHHH...p

die mening deel ik inderdaad met je !

die ervaring heb ik ook

Terug
Naar boven