Fitness Seller

Klaplong

Ledosta

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
69kg
Hallo dbd'ers.

Ik ben een aantal maanden aan het trainen geweest en ben zo'n 4 kilo aangekomen, dus van 63 naar 67. Dit was erg netjes vond ik van mezelf, aangezien ik het lastig vond om veel te eten. Naja to the point:

Drie weken geleden ben ik opgenomen in het ziekenhuis met spoed, aangezien ik erg veel last had van mijn borst en hart. Ik ging ervanuit dat de pijn vanzelf over zou gaan, niet dus. Wat bleek, ik had een klaplong. Na twee weken in het ziekenhuis te hebben gelegen mocht ik eindelijk weer naar huis. Ik ben nu een weekje thuis en volgens de arts mag ik 4-6 weken niet zwaar tillen. Wat ik mij nou afvroeg was: Wanneer mag ik weer gaan trainen?

Op andere forums ( en deze ) hoor ik namelijk dat sommige mensen zes maanden hebben gewacht en toen pas vol aan de bak gingen.

Heeft iemand ervaring met een klaplong en het herstel?

Bedankt,

Ja, dat duurt wel even. Je bent met 1,82 en 63kg een risicofactor om het in de toekomst wederom te krijgen. Daar hoeft geen directe aanleiding voor te zijn (spontane pneumothorax). Sowieso een maand niets van de grond tillen en vervolgens langzamerhand kijken wat wel en niet kan.

Overigens heb je wel lang in het ziekenhuis gelegen voor een klaplong, ik lag overigens dezelfde tijd maar mij werd verteld dat het nogal uitzonderlijk was.

Hoe hebben ze het verholpen? Met een drain of geplakt onder narcose?

• Topic Starter Topic Starter
Ja, dat duurt wel even. Je bent met 1,82 en 63kg een risicofactor om het in de toekomst wederom te krijgen. Daar hoeft geen directe aanleiding voor te zijn (spontane pneumothorax). Sowieso een maand niets van de grond tillen en vervolgens langzamerhand kijken wat wel en niet kan.

Overigens heb je wel lang in het ziekenhuis gelegen voor een klaplong, ik lag overigens dezelfde tijd maar mij werd verteld dat het nogal uitzonderlijk was.

Hoe hebben ze het verholpen? Met een drain of geplakt onder narcose?

Bij mij is er met een drain lucht uit mijn longen gehaald. En ja, ik lag er wel lang. Aan het begin werd er gedacht dat het 3 á 4 dagen zou duren, maar er was nog steeds lucht aanwezig.

Komt me bekend voor. In welk ziekenhuis?

En voel je het nu nog? Wond al geheeld?

• Topic Starter Topic Starter
Komt me bekend voor. In welk ziekenhuis?

En voel je het nu nog? Wond al geheeld?

De wond is al geheeld, alleen ik heb nog moeite met ademhalen. Van de huisarts heb ik pijnstillers gekregen, aangezien ik er last van had. In het Meander Centrum in Amersfoort. Mijn probleem is voornamelijk dat ik net bezig was met trainen en door zoiets weer moet stoppen, dat terwijl ik dat juist niet wil. :( Ik vind dit zo klote, en ook omdat het nog eens kan voorkomen. Hierdoor krijg ik het gevoel dat ik nooit aan trainen toe kom. Ik wilde echt dat dit mijn jaar werd om keihard te trainen. Haat dit echt, aangezien het ook mijn studie heeft beïnvloed ( tentamens niet kunnen maken ).

Bump.

Lig nu al een aantal dagen in het ziekenhuis vanwege een klaplong. Ben zelf 1,83 en 74 kilo en ik rook ongeveer 10 sigaretten per dag. Mijn long is weer helemaal aangelegd en morgen gaan ze de drain uitzetten om te kijken of mijn long goed blijft zonder de drain. Als dat zo is mag ik naar huis.

Zijn er nog mensen die een klaplong hebben gehad? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe lang duurde het voor dat je weer normaal kon trainen? Zijn er toevallig ook mensen die na hun klaplong doorgegaan zijn met roken? Ik kreeg het advies om te stoppen, maar dat zal wel erg lastig worden.

Bump.

Lig nu al een aantal dagen in het ziekenhuis vanwege een klaplong. Ben zelf 1,83 en 74 kilo en ik rook ongeveer 10 sigaretten per dag. Mijn long is weer helemaal aangelegd en morgen gaan ze de drain uitzetten om te kijken of mijn long goed blijft zonder de drain. Als dat zo is mag ik naar huis.

Zijn er nog mensen die een klaplong hebben gehad? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe lang duurde het voor dat je weer normaal kon trainen? Zijn er toevallig ook mensen die na hun klaplong doorgegaan zijn met roken? Ik kreeg het advies om te stoppen, maar dat zal wel erg lastig worden.

Weet hoe het voelt man.. ik denk dat ik persoonlijk in het guiness book of records kan als het op klaplongen gaat. 1e keer 15 jaar tijdens voetbaltraining. Ook een keer tijdens optrekken en @gym met cable rows, toen ik 16 was. Inmiddels is het 3 jaar geleden dat beide longen vast zijn gezet en al ben ik nog niet lang bezig in de sportschool, ik heb geen last meer gehad.

Overigens ben ik er zeker van dat roken zeker niet goed is. Het kan toeval zijn, maar alle keren dat ik een klaplong heb gehad, en dat zal rond de 10 keer zijn, was in een periode dat ik rookte.

Daarnaast zou het me niet verbazen dat zware belasting voor je rug de kans op herhaling kan vergroten. Het kan geen toeval zijn dat twee klaplongen bij pull-ups en cable rows gebeurden.

Anyway ik hoop voor je dat het bij n keer blijft, het is echt een nare aandoening;)

Ik heb zelf ook meerdere klaplongen gehad en de linker long is geplakt onder narcose.

Ik ben zelf 6 weken thuis geweest en pas na 2 maanden weer begonnen met trainen met gewichten (met cardio ben ik na die 6 weken weer begonnen)

Ik heb zelf soms nog last als ik in een rokerige ruimte sta dat ik steken krijg terhoogte van de plek waar ze naar binnen zijn gegaan om mijn long vast te zetten. gewoon in de 'verse' buiten lucht heb ik nagenoeg geen last meer.
De geplakte long is ongeveer 10 jaar geleden geplakt.

Terug
Naar boven