MuscleMeat

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Ja die engnek Rutte had het al speciaal benoemd bij het WEF dat Nederland een coördinerende zo niet sturende en leidende rol zou gaan nemen inzake de "food hubs". En daarmee zegt hij dat Nederland voorop zal gaan in het onteigenen van de boeren en het verplaatsen van de voedselindustrie naar landen waar de stakeholders van het WEF baat bij hebben. De macht verschuift meer en meer, het is alleen zo bizar dat niemand het wil of kan zien. Maar dat is allemaal te danken aan de media, waarvan meer dan 80% in handen is van een aantal rijke Belgische miljardairs, sympathisanten van het WEF.
Ja, maar dat waren toch allemaal complot theorieën? Verbaas mij erover dat het zo op de site van rijksoverheid staat.

'De macht' is niet veranderd, toch? Dat zijn al jaren dezelfde mensen. Het wordt alleen steeds duidelijker dat zij de eigen agenda belangrijker vinden dan een democratie.

Ja, maar dat waren toch allemaal complot theorieën? Verbaas mij erover dat het zo op de site van rijksoverheid staat.

'De macht' is niet veranderd, toch? Dat zijn al jaren dezelfde mensen. Het wordt alleen steeds duidelijker dat zij de eigen agenda belangrijker vinden dan een democratie.

Het is wel nieuw dat de mate waarin zij georganiseerd zijn nu inderdaad open en bloot op tafel ligt, keer op keer. En niemand vind het raar, op een klein deel van de samenleving dan die inmiddels de ellende lang en breed op zich af zie t komen.

Ook zo bijzonder want er staat "om de wereldvoedselvoorziening beter te kunnen waarborgen". Maar ze zetten er niet bij dat dit de voedselzekerheid van individuele landen sterk vermindert. En dat is nu wel een 1-2 die Henk en Ingrid nooit zelf zullen maken en als ze daarop gewezen worden, zeggen, dat zal toch wel meevallen? :emo:

Nee. Maar er zijn vast mensen die denken dat dit de wereld eerlijker maakt. Bedoel, er zijn ook mensen die denken dat ze straks geld overhouden dankzij kilometer heffing enzo :o Toch, @Steks ?

Misschien is dit wel net zoiets. Geen idee. Tijd zal het leren

• Haha
Waarderingen: Vonk
Nee. Maar er zijn vast mensen die denken dat dit de wereld eerlijker maakt. Bedoel, er zijn ook mensen die denken dat ze straks geld overhouden dankzij kilometer heffing enzo :o Toch, @Steks ?

Ja ik heb ook twee collega's hier die denken dat die kilometerheffing veel eerlijker is en dat ze daarmee geld gaan besparen. Van die types die een Tesla model S rijden omdat destijds 4% bijtelling over 95K. Als je ze dan zegt dat ze nu juist spekkoper zijn met een auto van 2000kg en nagenoeg geen wegenbelasting betalen, wat natuurlijk verdisconteerd wordt in de leasetarieven. Maar ook dat is lastig te begrijpen voor ze. Men kijkt echt niet verder dan de neus lang is, en die is in veel gevallen bijzonder kort.

Ten eerste heb ik dat nooit gezegd en ondanks de kilometer heffing houd ik straks toch wel geld over. :p

Ik snap alleen niet wat het verdwijnen van onze boeren te maken heeft met de wereldvoedselvoorziening en de waarborging daarvan. Zouden de Nederlandse boeren dan met verlies hun producten aan de miljoenen mensen die te korten hebben willen verkopen?

Ten eerste heb ik dat nooit gezegd en ondanks de kilometer heffing houd ik straks toch wel geld over. :p

Ik snap alleen wat her verdwijnen van onze boeren te maken heeft met de wereldvoedselvoorziening en de waarborging daarvan. Zouden de Nederlandse boeren dan met verlies hun producten aan de miljoenen mensen die te korten hebben willen verkopen?

Snap je het wel of niet? Want je schrijft dat je het snapt, maar stelt vervolgens een vraag waaruit lijkt dat je het toch niet snapt? :dunno:

Ze vertellen er gewoon bij op de Staatsomroep dat bij een andere verdeling met industrie, luchtvaart en elektrisch rijden er maar 500 bedrijven hoeven sluiten.

Tel daarbij op dat er dat andere plan was op MinFin, waar met het halen van de klimaatdoelen de stikstofreductie ook al een heel eind op weg was.

Nog even los wat iemand van stikstofcrisis en klimaatdoelen vindt: er zijn prima alternatieven en betere compromissen.

Lees ook vooral het stuk van Feynman op GS.

Overigens houd ik er ook rekening mee dat de alternatieve plannen en minder zware maatregelen wisselgeld zijn voor Prinsjesdag en Provinciale Staten.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb ook twee collega's hier die denken dat die kilometerheffing veel eerlijker is en dat ze daarmee geld gaan besparen. Van die types die een Tesla model S rijden omdat destijds 4% bijtelling over 95K. Als je ze dan zegt dat ze nu juist spekkoper zijn met een auto van 2000kg en nagenoeg geen wegenbelasting betalen, wat natuurlijk verdisconteerd wordt in de leasetarieven. Maar ook dat is lastig te begrijpen voor ze. Men kijkt echt niet verder dan de neus lang is, en die is in veel gevallen bijzonder kort.
Ik dacht dat model s volledig elektrisch was, en je daar sowieso geen wegenbelasting over betaalt?

Ik lease niet, dus dat zegt mij helemaal niets.

Nee voedsel moet innovatiever, nog meer bewerkt en goedkoper en in grotere kwantiteiten. Daarvoor is de Nederlandse markt niet heel geschikt. De voedselhubs van het WEF daarentegen wel. Maarja, er is geen noodzaak die ellende te importeren, als een land teveel zelfvoorzienend is natuurlijk. Of als landen die daarnaast ook nog eens een substantieel deel exporteren, de markt overspoelen met gezondere, betere alternatieven. Is niet goed voor de marktpositie van zulke globalisten natuurlijk, dergelijke concurrentie.

Ik dacht dat model s volledig elektrisch was, en je daar sowieso geen wegenbelasting over betaalt?

Ik lease niet, dus dat zegt mij helemaal niets.

Geen of minder is natuurlijk niet heel relevant. Het gaat erom dat die mensen het niet snappen. Je kunt met een 2000kg auto 250.000km rijden in 5 jaar bijvoorbeeld, ten opzichte van een auto van 900kg die er nog geen 50.000 rijdt in die 5 jaar, maar wel een veelvoud aan wegenbelasting betaalt ten opzichte van die Tesla. Km-heffing is straks voor iedereen, dus het is vreemd dat die Tesla rijders dan denken dat het goedkoper wordt óók voor hen :lol:

Dacht ik. Verkeerd begrepen dan?

Ik snap alleen niet wat het verdwijnen van onze boeren te maken heeft met de wereldvoedselvoorziening en de waarborging daarvan.
Niets :o

Zouden de Nederlandse boeren dan met verlies hun producten aan de miljoenen mensen die te korten hebben willen verkopen?
Hoezo?

Ze willen complete controle over de voedselproductie. Wat een geweldig idee, maffe polici met complete controle over ons eten.

Wat kan er fout gaan.

Mensheid in de huidige vorm van samenleving kan nu eenmaal slecht zonder regelgeving, maar is nog slechter in het opstellen van die regelgeving. Het beste kunnen we dat waarschijnlijk gewoon maar accepteren, dit veranderen gaat namelijk niet zomaar lukken.

Een voorbeeld wat niets met bovenstaande problemen te maken heeft:

Blijkbaar weten de ambtenaren op MinFin dat je met gericht en gedwongen uitkopen van 200 bedrijven, ipv 11k vrijwillig, de stikstofdepositie voldoende kan laten dalen om de natuurdoelen kan halen. De huidige stikstofdoelen zijn onnodig hoog.

Draadje over de stikstof shitzooi:

En steeds verder wordt het beetje macht welke individuele mensen met hun vrijheid hebben herverdeeld naar die elite en politiek beschermde globalistische megacorporaties.

Mensheid in de huidige vorm van samenleving kan nu eenmaal slecht zonder regelgeving, maar is nog slechter in het opstellen van die regelgeving. Het beste kunnen we dat waarschijnlijk gewoon maar accepteren, dit veranderen gaat namelijk niet zomaar lukken.
Regelgeving kan prima verbeterd worden (of niet verder verslechterd) t.o.v. de achteruitgang die vanuit bepaalde ideologieën doorgedrukt wordt.

• Like
Waarderingen: Vonk

:eek:

:eek:

Denk je dat het hier ook in 4-5j kan ?
Hoorde laatst dat de schatting een stuk hoger ligt

Terug
Naar boven