AndroidHealthClinic

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Dit is een grafiekje uit 2019, van het Smithsonian Institute, ben benieuwd hoe vaak het tropisch is geweest in die "grote rode bergtoppen" in de grafiek en hoeveel "records" er dan nog blijven staan.

1658232851718.png

Je kunt het aan de mens overlaten dat, "wij megalomanen" denken het tij te kunnen keren, omdat wij nu verantwoordelijk zouden zijn voor de huidige warmere perioden :emo:
In mijn bijdrage heb ik express het woord klimaatverandering niet genoemd, hoewel klimaatverandering slechts een observatie is. De discussie of en in welke mate de mensheid daar invloed op heeft laat ik graag voor wat het is. Als het vaker warmer is dan zul je toch dingen willen aanpassen om het goed leefbaar te houden.

Die grafiek is prachtig, maar eigenlijk is alleen de periode dat de mens en/of mensachtigen leefden interessant, van die eerdere extremen hadden die geen last.

In mijn bijdrage heb ik express het woord klimaatverandering niet genoemd, hoewel klimaatverandering slechts een observatie is. De discussie of en in welke mate de mensheid daar invloed op heeft laat ik graag voor wat het is. Als het vaker warmer is dan zul je toch dingen willen aanpassen om het goed leefbaar te houden.

Die grafiek is prachtig, maar eigenlijk is alleen de periode dat de mens en/of mensachtigen leefden interessant, van die eerdere extremen hadden die geen last.
De eerste vraag die bij mij opkomt bij zulke grafieken is hoe bepaal je de gemiddelde temperatuur voor de gehele aarde.

En welke gedachten kwamen er vervolgens bij jou op om die vraag te kunnen beantwoorden?
Dat je een goed afgewogen keuze moet maken wat betreft de meetlocaties. De fluctuatie in temperatuur op die locaties moet het gevolg zijn van algehele opwarming en/of afkoeling, deze moeten niet het gevolg zijn van lokale factoren.

Moet ik verder gaan?

Dat je een goed afgewogen keuze moet maken wat betreft de meetlocaties. De fluctuatie in temperatuur op die locaties moet het gevolg zijn van algehele opwarming en/of afkoeling, deze moeten niet het gevolg zijn van lokale factoren.

Moet ik verder gaan?
Ja ga verder, ga door.

O je dacht dat ik serieus was?
Lol het merendeel van m'n posts is niet serieus. Maar leuk dat je hapt.

Om een wijs iemand te parafraseren: "We lijken meer op elkaar dan je denkt."

"Hmm vind ie mij nou nu wel of niet wijs.. vragen vragen vragen."

O je dacht dat ik serieus was?
Lol het merendeel van m'n posts is niet serieus. Maar leuk dat je hapt.

Om een wijs iemand te parafraseren: "We lijken meer op elkaar dan je denkt."

"Hmm vind ie mij nou nu wel of niet wijs.. vragen vragen vragen."
Het maakt niet eens uit of ik dacht dat je serieus was of niet. Mijn initiële vraag over hoe de gemiddelde temperatuur wordt bepaald is wel serieus en nog onbeantwoord.

Als ze gaan meten wanneer @Schwarzeneggertje en ik samen in blote bast aan het barbeknoeien zijn, dan worden alle hitterecords verbroken.
Ben zelf inderdaad ook een beetje kok. Gisteren op mijn werk nog uiensoep gemaakt voor 20 personen. Lekker met stokbrood, Franse kaasjes en droge witte wijn. Gelukkig had niemand zin in wijn, zodat ik zelf genoeg had.

Ja die engnek Rutte had het al speciaal benoemd bij het WEF dat Nederland een coördinerende zo niet sturende en leidende rol zou gaan nemen inzake de "food hubs". En daarmee zegt hij dat Nederland voorop zal gaan in het onteigenen van de boeren en het verplaatsen van de voedselindustrie naar landen waar de stakeholders van het WEF baat bij hebben. De macht verschuift meer en meer, het is alleen zo bizar dat niemand het wil of kan zien. Maar dat is allemaal te danken aan de media, waarvan meer dan 80% in handen is van een aantal rijke Belgische miljardairs, sympathisanten van het WEF.

Terug
Naar boven